بلاگ

قوانین اینستاگرام در سال ۲۰۲۲

قوانین اینستاگرام

آشنایی با قوانین اینستاگرام برای کسانی که در این فضا کار می‌کنند بسیار ضروری است. مثل اینکه شما در یک اداره کار کنید و هنوز درباره ساعت ورود خروج قانونی چیزی ندانید. در این مقاله سعی می‌کنیم درباره این مسائل با هم بیشتر صحبت کنیم. اکثر قوانین اینستاگرام برای جلوگیری از فعالیت ربات‌هاست. چیزی که تحت عنوان الگوریتم اینستا می‌شنوید، همین قوانین و مقرراتی است که باید از سمت شما به عنوان یک کاربر حرفه‌ای رعایت شوند.

محدودیت‌های متفاوت بر روی اکانت‌ها

تمام قوانین اینستاگرام و محدودیت‌های اعمال شده، به ویژگی‌های حساب کاربری شما وابسته است. در ادامه این تفاوت‌ها و نحوه تاثیرگذاری آن بر محدودیت‌های اینستاگرام را با هم مقایسه می‌کنیم.

  • میزان فعالیت در اینستاگرام: هرچه شما در طول روز فعالیت بیشتری در اینستاگرام داشته باشید، اجازه فعالیت بیشتری هم خواهید داشت. به این ترتیب شما تعداد لایک و کامنت‌های بیشتری را در طول روز دارید.
  • مدت عمر حساب کاربری: هرچه از زمان ساختن حساب اینستاگرام شما گذشته باشد، اجازه فعالیت بیشتری خواهید داشت. اکانت‌های با عمر کمتر از ۳ ماه محدودیت‌های بیشتری دارند و اینستاگرام برای تشخیص ربات نبودن، آن‌ها را بیشتر تحت نظر می‌گیرد.
  • تعداد فالوور و تعامل: تعداد فالوور و تناسب آن با نرخ مشارکت پیج هم برای اینستاگرام تعیین کننده است.
  • با وجود موارد گفته شده، می‌توان به طور کلی محدودیت‌های زیر را برای حساب‌های اینستاگرام به عنوان قوانین اینستاگرام بیان کرد.
  • تعداد لایک و کامنت: به طور کلی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ پست را می‌توانید در طول روز لایک کنید. این اعداد تقریبی هستند و برای اکشن بلاک نشدن بهتر است بیشتر از ۲۰۰ لایک در روز نداشته باشید. تعداد کامنت‌ها هم باید روزانه حدود ۲۰۰ عدد باشد در غیر این صورت طبق قوانین اینستاگرام با محدودیت‌هایی مواجه خواهید شد.
  • فالو یا آنفالو کردن: مجموع افرادی که در یک روز فالو و یا آنفالو می‌کنید نباید از ۱۵۰ عدد بیشتر شود. اگر اکانت شما کمتر از ۳ ماه عمر دارد، این تعداد تنها ۱۰۰ عدد است. به این نکته توجه کنید که عدد گفته شده مربوط به مجموع فالو و آنفالوهاست. توصیه می‌شود که این تعداد را در ساعت‌های مختلف پخش کنید و مثلا در هر ساعت ۱۰ نفر را فالو و یا آنفالو کنید.
  • در رابطه با افراد جدیدی که شما را دنبال می‌کنند هیچ محدودیتی وجود ندارد.

محدودیت کارکترها:

تعداد کاراکتر‌های داخل بیوی اینستاگرام، نام اکانت، کپشن و کامنت‌ها طبق قوانین اینستاگرام محدود است. کپشن و هر کامنت می‌تواند حداکثر ۲۲۰۰ کاراکتر داشته باشد. در بیوی پیج می‌توانید ۱۵۰ کاراکتر بنویسید و اسم حساب کاربری شما باید حداکثر ۳۰ کارکتر باشد.

تعداد پست و استوری:

طبق قوانین اینستاگرام شما می‌توانید به طور روزانه ۱۰۰ استوری و ۲۵ پست را در اکانت خود منتشر کنید. در مورد ذخیره کردن استوری‌ها در هایلایت‌ها هیچ محدودیتی وجود ندارد و می‌توانید استوری‌های خود را در هر تعدادی داخل هایلایت پروفایل خود قرار دهید.

لایو:

در آپدیت جدید اینستاگرام شما می‌توانید ۴ ساعت لایو داشته باشید.

هشتگ‌ها:

هر پست می‌توانید حداکثر ۳۰ هشتگ داشته باشد. استفاده زیاده از حد از هشتگ‌ها هیچ تاثیر مثبتی روی اکانت شما ندارد. بهترین تعداد برای هشتگ‌ها ۱۰ الی ۱۲ عدد است. در این تعداد سعی کنید هشتگ‌های اصلی و مهم مربوط به خودتان را بگنجانید.

تگ در پست: برای تگ کردن افراد در پست‌ها هم طبق قوانین اینستاگرام محدودیت‌هایی وجود دارد. شما می‌توانید حداکثر ۲۰ نفر را در عکس یا کپشن پست تگ کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *