بلاگ

قوانین پستی کشور که باید بدانید ۲

ممنوعات پستی

در مقاله قبلی با هم تعدادی از محصولاتی که ارسال آن‌ها ممنوع هستند را بررسی کردیم. در این مقاله ادامه ممنوعات پستی در اداره پست ایران را بررسی می‌کنیم. با آشنایی بیشتر این موارد می‌توانید به راحتی محصولات خود را ارسال کرده و به دست اداره پستی بسپارید. در مقاله قبلی ممنوعات پستی شامل موارد خطرناک و آسیب‌زا، اقلام غیر قانونی، مرسوله‌های نقض کننده حریم شخصی و وسایل با ارزش مثل سکه و اسکناس را با هم بررسی کردیم. این موارد را نمی‌توان به کمک اداره پست ارسال کرد و ارسال آن‌ها غیر قانونی است. در ادامه با سایر این موارد آشنا می‌شویم.

حیوانات زنده

حیوانات زنده، از دیگر ممنوعات پستی مهم محسوب می‌شوند که ارسال کردن آن‌ها به کمک پست غیر قانونی محسوب می‌شود. با این حال بعضی از حیوانات زنده در دسته ممنوعات پستی قرار ندارند و می‌توان آن‌ها را به کمک پست ارسال کرد. این حیوانات را می‌توان در دسته‌های زیر قرار داد:

  • زنبور، زالو، کرم ابریشم، انگل‌ها و اقلام دفع حشرات موذی به منظور کنترل این حشرات
  • مگس‌های خانواده «دراسوفیلید» که به منظور تحقیقات زیست پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند

مواد شیمیایی و خطرناک

ارسال انواع مواد شیمیایی و خطرناک به کمک پست ممنوع است. این مواد حتی با وجود بسته‌بندی‌های ایمن هم در دسته‌بندی ممنوعات پستی قرار می‌گیرند. این موارد برای ارسال از طریق پیک هم ممنوع هستند. به عنوان مثال:

  • مواد خورنده که مستلزم شرایط نگه‌داری و جابه‌جایی خاصی هستند
  • انواع کودهای کشاورزی
  • مواد آتش‌زا، مواد قابل اشتعال، مواد رادیواکتیو

ممنوعات پستی و مواد غذایی فاسد شدنی

حمل و جابه‌جایی مواد غذایی فاسد شدنی، از جمله مواد پروتئینی، میوه و سبزیجات مستلزم رعایت نکات ویژه است. به همین دلیل این محصولات در بسته‌بندی ممنوعات پستی قرار دارند و ارسال آن‌ها از طریق پست انجام نمی‌شود.  برای ارسال مواد غذایی پیشنهاد می‌شود که از پیک‌ها و شرکت‌هایی که به طور ویژه در همین زمینه فعالیت می‌کنند کمک گرفته شود.

ارسال پستی با جعبه کیبوردی

یکی از سوالات مهم پیواژی‌ها برای خرید جعبه کیبوردی این است که آیا این جعبه در ارسال پستی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد یا خیر. سوال اصلی این است که آیا برای ارسال جعبه کیبوردی به کارتن پستی نیاز است یا نه؟ اکثر ادارات پستی جعبه کیبوردی را برای ارسال پستی قبول می‌کنند. این جعبه‌ها جزء ممنوعات پستی نیستند و برای ارسال مورد استفاده قرار می‌دهند. این جعبه‌ها نباید هیچ الحاقاتی داشته باشند. تزئین جعبه با روبان و یا وسایل مشابه جزء ممنوعات پستی است. اگر جعبه کیبوردی شامل این تزئینات نباشد و درب آن با چسب محکم بسته شده باشد، می‌توان آن را به راحتی ارسال کرد. آدرس گیرنده و فرستنده هم باید روی جعبه کیبوردی نوشته شده و یا با لیبل پستی روی جعبه چسبانده شود.

ممنوعات پستی

پیواژش کن

با سایت پیواژ می‌توانید جعبه کیبوردی برای ارسال پستی تهیه کنید. اگر هم به دنبال کارتن پستی هستید باز هم می‌توانید از سایت پیواژ کمک بگیرید. انواع کارتن‌های پستی در سایت پیواژ را می‌توانید در بسته‌بندی‌های موجود سفارش دهید و در عرض چند روز تحویل بگیرید. این جعبه‌ها به صورت معمولی و بدون چاپ روی سایت پیواژ قراردارند. با خرید این جعبه‌ها شما می‌توانید به راحتی محصول خود را در خانه بسته‌بندی کنید و تحویل اداره پست بدهید. به این ترتیب شما از تلف شدن وقتتان جلوگیری می‌کنید و در زمان حضور در اداره پست فقط کافی است که محصول بسته‌بندی شده را تحویل دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *