بلاگ

چند نکته مهم راجع به نحوه ی محاسبه قیمت چاپ جعبه مقوایی

قیمت چاپ جعبه مقوایی

 قیمت چاپ

اگر تا به حال گذر شما به چاپخانه افتاده باشد قطعا کلماتی مانند دور ماشین چاپ، فرم‌بندی و … را شنیده‌اید. این اصطلاحات کلمات پر کاربردی در حوزه­ ی چاپ برای محاسبه قیمت چاپ جعبه مقوایی محسوب می­ شوند. در این مطلب تلاش براین است که فارغ از نحوه­ ی محاسبه و ابزار محاسباتی مورد استفاده چاپخانه­ ها و تولیدکنندگان جعبه­ های مقوایی، به عوامل تاثیرگذار بر قیمت تمام شده­­ ی جعبه­ ی مقوایی بپردازیم:

عوامل مهم

  • نوع مقوا:

با توجه به درخواست مشتری و ماهیت محصولی که قرار است درون بسته‌بندی قرار بگیرد، مقواهایی نظیر ایندربورد(F.B.B)، پشت طوسی(WLC) و … برای یک پروژه انتخاب می­ شود. برای کسب اطلاعات بیش­تر راجع به انواع مقوا و تاثیر آن بر قیمت چاپ جعبه مقوایی تمام شده­ یک محصول چاپی با کارشناسان ما تماس بگیرید.

  • نوع روکش:

روکش­های مختلفی اعم از سلفون، یووی، ورنی و … برای افزایش زیبایی سطح چاپی مورد استفاده قرار می­‌گیرد. آن‌ها بسته به نوع مصرفی، تاثیر قابل توجهی در قیمت محصول دارند.

قیمت چاپ جعبه مقوایی

  • ابعاد جعبه یا سفارش چاپی:

ابعاد جعبه یا سفارش شاید مهم­ترین فاکتور تاثیر گذار روی قیمت چاپ جعبه مقوایی محصول باشد. هرچه ابعاد جعبه بزرگ­تر ، مساحت بیش­تری را در چیدمان به خود اختصاص می‌دهد. بنابراین قیمت افزایش خواهد یافت. از طرفی دیگر با افزایش ابعاد یک محصول، دور چاپ ماشین چاپ افزایش یافته که باعث کاهش هزینه‌های اولیه آماده‌سازی به ازای هر محصول می‌شود.

  • تیراژ:

تیراژ یک محصول تاثیری دوگانه روی قیمت نهایی ­محصول دارد. طبیعتا با افزایش تیراژ قیمت کل یک پروژه افزایش می ­یابد. اما هزینه­­ های ثابت اولیه برای راه‌اندازی دستگاه ­ها تقسیم بر تیراژ محصول و در حقیقت قیمت تمام شده­  هر عدد کم­تر خواهد شد.

  • تعداد و نوع رنگ یک پروژه:

پروژه‌های چاپی بسته به طرح و نیاز مشتری تک رنگ، دو رنگ، سه رنگ و یا بیش­تر هستند. هرچه تعداد رنگ یک پروژه بیش­تر، به خاطر مرکب مصرفی بیش­تر و همچنین زمان چاپ طولانی­ تر، قیمت نهایی افزایش می ­یابد. در مورد نوع رنگ هم باید به این نکته اشاره کرد که ۲ نوع رنگ استاندارد(زرد، قرمز، آبی و سیاه) و ساختگی(رنگ پنتون) برای یک پروژه چاپی مورد استفاده قرار می­ گیرد. پروژه­ هایی که در چاپ آن­ها از سیستم رنگ ساختگی استفاده می­ شود طبیعتا قیمت چاپ جعبه مقوایی بالاتری خواهند داشت.

  • خدمات تکمیلی:

در بعضی از موارد یک پروژه نیاز به عملیات تکمیلی مثل طلاکوبی، برجسته­ سازی و … پیدا می­ کند. طبیعتا با افزایش خدمات تکمیلی روی یک محصول چاپی قیمت نهایی نیز افزایش می­ یابد.

در پست­ های بعدی تلاش خواهیم کرد تا هرکدام از عوامل تاثیرگذار روی قیمت تمام شده­ ی جعبه و محصول چاپی را بیش­تر مورد بررسی قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *