بلاگ

۴ مشکل رایج بسته‌بندی یک محصول و راه حل آن ها

مشکل رایج بسته‌بندی

برای این که یک بسته‌بندی مناسب و ایده آل برای محصولتان داشته باشید، بسیار مهم است که از مشکل رایج بسته‌بندی آگاهی داشته باشید. همچنین برای از بین بردن آن ها تلاش کنید تا تاثیر مثبتی روی دید مشتریان خودتان بگذارید.

سخت باز شدن

یک مشکل رایج بسته‌بندی محصولات طراحی محصولی است که باز کردن آن برای مشتریان یک چالش است و باعث ناامیدی آن ها می شود. محصولات الکترونیکی، به شدت با این مساله درگیر هستند که با انجام چند آزمایش قابل حل شدن است. به خاطر داشته باشید اگر یک مشتری ۲ محصول یکسان را کنار یکدیگر در فروشگاه ببیند، سراغ محصولی خواهد رفت که آسان تر باز می شود. اگر محصول شما را خریداری کنند و متوجه شوند که باز شدن آن از چیزی که انتظار دارند سخت تر است، هرگز دوباره محصول شما را نخواهند خرید و به کسی هم پیشنهاد نمی کنند. این مشکل را با بررسی بسته‌بندی محصولتان برای دسترسی راحت حل کنید. حداقل یک تیم آنالیز را در مجموعه داشته باشین تا با انجام آزمایش ها، باز شدن بسته‌بندی را بررسی کنند. هم چنین می توانید از مشتریان نیز بازخورد بگیرید.

مشکل رایج بسته‌بندی

ایجاد کردن تغییرات جذاب

مشکل رایج دیگر بسته‌بندی تمایل به اصلاح کلی طراحی  یا تغییرات جذاب ساده است. اگرچه بعضی اوقات که شما نیاز به نوسازی تصویر برندتان دارید  این یک ایده ی خوب است، ولی می تواند برای شرکت شما مضر نیز باشد. چه اتفاقی می افتد اگر مشتریان فعلی به خاطر تغییرات گسترده نتوانند محصول شما را شناسایی کنند؟ اگر شما جنبه‌ای که باعث معروفیت محصول شما شده است را حذف کنید؟  راه حل این مشکل رایج بسته‌بندی نیز بررسی هر تغییر ایجاد شده در بسته‌بندی شما است. در صورت نیاز، یک تیراژ محدود آزمایشی برای بازخورد گیری از مشتریان تولید کنید.

عدم توجه به خواسته مشتری

بعضی از شرکت ها بدون توجه به نیاز مشتری و مشورت با آن ها اقدام به طراحی می کنند. اگر مشتری شما محدوده سنی بزرگسالان است قطعا از رنگ های شاد استفاده نخواهید کرد. به علاوه وقتی قصد فروش محصولات مرتبط با کودکان را دارید بدون استفاده از تصاویر شاد و کودکانه در بسته‌بندی موفق نخواهید شد. بسته‌بندی محصولتان را با در نظر گرفتن شرایط سنی مشتریان طراحی کرده و نظر آن ها را جویا شوید. اگر نیاز به تغییری بود از این مساله واهمه ای نداشته باشید. این بخشی از فرایند طراحی است.

برند سازی مبهم

برند شما یک بخش کلیدی از بسته‌بندی محصول شماست و باید واضح باشد. تصاویری که با برند شما مطابقت ندارد می تواند به این خاطر که شاید  مشتریان  نتوانند محصول شما را تشخیص دهند، روی فروش شما تاثیر بگذارد. علاوه بر این، نقص در برندسازی روی تبلیغی که خود بسته‌بندی محصول نیز می تواند بکند، تاثیر منفی داشته باشد.

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “۴ مشکل رایج بسته‌بندی یک محصول و راه حل آن ها

    1. f.zare گفت:

      سپاس فراوان از زمانی که برای مطالعه مقالات می گذارید ?
      منتظر مقالات بعدی ما در این زمینه باشید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *