بلاگ

نکاتی برای بهبود بسته‌بندی محصولات غذایی

بسته‌بندی محصولات غذایی

‌وقتی شما در صنعت غذایی مشغول به فعالیت هستید، قطعا از این نکته اطلاع دارید که در چه رقابت سختی قرار دارید. فقط کافیست در راهروی سوپر مارکت ها قدم گذاشته تا به تنوع محصولات از برندهای مختلف پی ببرید. این یک دلیل از اهمیت این موضوع است که چرا شما باید محصول غذایی خودتان را به بهترین شکل ممکن بسته‌بندی کنید. البته دلیل اصلی این است که محصول شما تازه می ماند، دچار آسیب نمی شود و طی مسیر خط تولید تا منزل مصرف کننده ظاهر زیبایش را حفظ می کند. پس یک بار دیگر نگاهی به بسته‌بندی محصولات غذایی خود بیاندازید. آیا نکته ای هست که بتوان آن را بهبود بخشید؟

استحکام

آیا بسته‌بندی شما از استحکام کافی طی فرایندهای حمل و نقل، انبارش و اتفافاتی که در فروشگاه یا خانخ می افتد را دارد؟ اگر پاسخ منفی است شما باید فکری به حال تقویت بسته‌بندی محصولات غذایی خود بکنید. اگر محصول شما در بسته‌بندی پلاستیکی قرار دارد، آیا از ضخامت کافی برای حفظ تازگی و جلوگیری از پاره شدن برخوردار است؟

تناسب بسته‌بندی با محصول غذایی

آیا بسته‌بندی محصولات غذایی شما با محصولی که داخل آن است تناسب دارد؟ مسلما شما قصد ندارید که یک شیشه مربا را درون یک جعبه مقوایی قرار دهید و یا یک بشکه شیر را داخل بسته‌بندی پلاستیکی بریزید.

بسته‌بندی محصولات غذایی

جذابیت بسته‌بندی

همان قدر که استحکام یک بسته‌بندی محصولات غذایی اهمیت دارد، جذابیت آن نیز مساله ی مهمی است. یک بسته‌بندی هرچقدر هم که محستکم باشد که در مقابل طوفان مقاومت کند اگر جذابیتی نداشته باشد، نمی تواند به تنهایی فروش کند. در مقابل، شاید شما زیباترین بسته‌بندی را در یک فروشگاه داشته باشید، ولی اگر از استحکام کافی برخوردار نباشد محصول شما انتخاب مشتری نخواهد بود. با توجه به نکات گفته شده، ظاهر یک بسته‌بندی بسیار اهمیت دارد. یک تصویر زیبا و جذاب از محصول داخل بسته‌بندی تاثیر بسیاری روی خریدار خواهد داشت. برای مشتریان خیلی مهم است که بدانند محصولی که خریداری می کنند، چه شکل و شمایلی دارد.

در دسترس بودن

یک پارامتر مهم در کنار تازگی و ایمنی یک بسته‌بندی محصولات غذایی، راحتی در دسترسی به محتویات آن است. بسیاری از مشتریان مشکلات بسیاری دارند که روی سلامت آن ها و استفاده از دستانشان تاثیر می گذارد. پس دقت کنید بسته‌بندی شما به نحوی نباشد که دسترسی به آن دشوار باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *