بلاگ

عوامل مهم افزایش میزان رضایت از بسته‌بندی یک محصول

رضایت از بسته‌بندی

بدون توجه به نوع محصولی که می فروشید، بسته‌بندی همراه آن اهمیت زیادی دارد. بسته‌بندی نه تنها از محصول شما مراقبت می کند بلکه اولین ارتباط را با خریداران بالقوه برقرار کرده و باعث می شود در یک رقابت سخت با رقبا، محصول شما را انتخاب کنند. به همین دلیل شما هیچگاه نمی خواهید که از بسته‌بندی محصولاتتان  حس نارضایتی داشته باشید. اگر به هردلیلی این اتفاق افتاد، با رعایت نکات زیر به اصلاح رضایت از بسته‌بندی محصولتان بپردازید.

علت نارضایتی را جویا شوید

اولین قدم این است که بفهمید چرا از بسته‌بندی محصولتان رضایت ندارید. آیا ظاهر آن شبیه چیزی که فکر می کردید نشده؟ کیفیت مواد پایین است؟ آیا سرویسی که به مشتریان می دهید ضعیف است؟ تنها با پیدا کردن ریشه ی مشکلات رضایت از بسته‌بندی شما می توانید آن ها را حل کرده و از بسته‌بندی محصولتان راضی باشید.

رضایت از بسته‌بندی

با شرکت تولید کننده بسته‌بندی مشورت کنید

فرقی نمی کند که نارضایتی شما  به خاطر شرکت تولید کننده بسته‌‌بندی شما هست یا نه، شما باید تلاش کنید با آن ها صحبت کنید. در مواقعی که نارضایتی به خاط آن ها باشد، علت را جویا شوید که چرا انتظارات شما را برآورده نکرده اند و آیا امکان بهبود بسته‌بندی وجود دارد. اگر این اتفاق مجددا تکرار شد سعی کنید با یک شرکت تولید کننده بسته‌بندی دیگری کار کنید.

با تیم طراحی تان مشورت کنید

در مواقعی که نارضایتی شما به خاطر ظاهر بسته‌بندی محصولتان است، زمانی را برای مشورت با تیم طراحی اختصاص دهید. اجازه دهید آن ها درک کنند کدام قسمت بسته‌بندی نیاز به تغییر دارد. آن ها قطعا پیشنهادات خوبی برای اصلاح طراحی شما دارند.

مصاحبه با مشتریان در مورد رضایت از بسته‌بندی

برخی اوقات شما از رضایت از بسته‌بندی محصولتان راضی نیستید ولی علت آن را نمی دانید. در چنین موقعیتی، مشورت کردن با مشتریان بالقوه می تواند به بهبود بسته‌بندی یک محصول کمک کند. با این کار شما می توانید بفهمید کدام قسمت بسته‌بندی جذاب است و کدام قسمت را نمی پسندند تا آن را اصلاح کنید.

تغییرات لازم را ایجاد کرده و یک سری  به تیراژ پایین تولید کنید

بعد از ایجاد تغییرات لازم در رضایت از بسته‌بندی، اعم از طراحی، مواد یا حتی شرکت تولید کننده بسته‌بندی، برای مطمئن شدن از نتیجه مطلوب، یک تیراژ پایین تولید کنید. این کار به شما شانس این را می دهد که متوجه شوید از تغییرات ایجاد شده  کاملا راضی هستید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *