بلاگ

۱۰ طراحی بسته‌بندی خلاقانه سال ۲۰۱۹ (بخش اول)

امروزه انواع گوناگونی از طراحی های بسته‌بندی خلاقانه وجود دارند ولی در حقیقت یک بسته‌بندی نوآورانه و بسته‌بندی دوست دار محیط زیست چیست؟

طی سالیان گذشته تغییرات و به روزرسانی های قابل توجهی در دنیای بسته‌بندی به منظور جلب رضایت هرچه بیشتر مشتریان و افزایش سازگاری با محیط زیست صورت گرفت.

این بسته‌بندی خلاقانه  علاوه بر تغییر سبک خرید مشتریان به دنبال تبدیل دنیا به محلی پاک تر به وسیله کاهش مصرف منابع محدود موجود و همچنین کاهش زباله ی تولیدی هستند.

در ادامه به بررسی ۱۰ مورد از این نوآوری ها خواهیم پرداخت.

  1. بسته‌بندی بدون ضایعات

به منظور کاهش ضایعات بسته بندی، شرکت یونیورسال بایوپک تصمیم به تغییر منبع اولیه بسته‌بندی اش گرفت. این شرکت از درختان بامبو و کاساوا برای کاهش زباله های تولیدی استفاده می کند. پس از ۵ سال تحقیق و ساخت فرمولاسیون های متفاوت، در نهایت از ضایعات شرکت تولید کننده چوب های غذاخوری موفق به ساخت بسته‌بندی بدون ضایعات شدند.

این شرکت در تلاش است  تا فوم های پلی اورتانی، کیف های پلاستیکی یا هرچیزی که منجر به تولید زباله شده و قابلیت بازیافت یا تجزیه شدن را ندارد را با بسته‌بندی خلاقانه جدیدش جایگزین کند.

بسته‌بندی دوست دار محیط زیست

  1. ظرف آلومینیومی بسته‌بندی مرغ و گوشت

ضایعات محصولات غذایی و بسته‌بندی خلاقانه آن­ها مساله ی مهمی در صنعت است. شرکت ادونتا، یک بسته‌بندی جدید مخصوص گوشت و مرغ ارائه کرده است که به نوبه ی خود جدید است. مرغ و گوشت روی یک ظرف آلومینیومی وکیوم  و اکسیژن از بسته‌بندی خارج می شود. در نتیجه ی این عملیات طول عمر محصول تا ۳۰۰ درصد افزایش می یابد. علاوه بر افزایش طول عمر محصول، این بسته‌بندی باعث راحتی مصرف کننده‌ها در استفاده مستقیم از محصول جهت قرارگیری مستقیم درون فر می شود.

در پست های بعدی به موارد دیگر خواهیم پرداخت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *