بلاگ, مقالات

افزایش فروش آنلاین با چند روش ساده

افزایش فروش آنلاین

اینستاگرام این روزها بستر خرید اینترنتی و فروش محصولات شده است. این بستر برای رشد یک برند بسیار کارآمد است و می‌تواند شما را با افزایش فروش آنلاین به موفقیت چند ساله برساند. به آمار زیر توجه کنید:

  • ۹۰ درصد از کاربران اینستاگرام حداقل یک برند را دنبال می کنند.
  • ۸۳ درصد از کاربران اینستاگرام برندها یا محصولات جدید را در این پلتفرم پیدا می‌کنند.
  • ۸۰ درصد از کاربران می گویند اینستاگرام هنگام تصمیم گیری برای خرید یک محصول یا خدمات به آن‌ها کمک می‌کند.

با این حال تنها داشتن یک اکانت اینستاگرام برای موفقیت کافی نیست. در این مقاله راهکارهایی را برای افزایش فروش آنلاین بررسی می‌کنیم.

۱. معجزه تصاویر

تنها چیزی که برای جذب مخاطب اینستاگرام نیاز دارید یک تصویر زیبا، منحصر به فرد و با کیفیت است. در اینجا سه ​​نکته برای افزایش تعامل با تصاویر شما وجود دارد.

  • تصاویری را ارسال کنید که با مخاطبان شما صحبت کند.
  • هر زمان که می‌توانید از نور طبیعی استفاده کنید.
  • از زوایای مختلف عکس بگیرید.

دو ​​برنامه برتر ویرایش تصویر وجود دارد که می‌توانند تصاویر شما را به بهترین شکل ویرایش کنند:

VSCO و Canva  

با استفاده از ترفندهای عکاسی و جلب توجه مخاطبان می‌توانید افزایش فروش آنلاین را به راحتی تجربه کنید.

۲. مسابقه در بین مخاطبان

اگرچه اینستاگرام حساسیت زیادی برای این نوع مسابقات به خرج می‌دهد اما سعی کنید به کمک جایزه‌ها و هدایا، مخاطبان را همراه پیج خود نگه دارید. نکته مهم در اینجا این است که همیشه به قول‌هایتان عمل کنید و جایزه‌های واقعی برای مشتریان در نظر بگیرید. وعده‌های بی اساس نه تنها افزایش فروش آنلاین به همراه ندارند بلکه می‌توانند به طور جدی به محبوبیت شما صدمه وارد کنند و کارایی مسابقات را کاهش دهند.

افزایش فروش آنلاین

۳. اهرم ویدیو

آیا می دانستید که ویدیوهای اینستاگرام ۲ برابر بیشتر از سایر پست ها دیده می‌شوند؟  اگر می‌خواهید توجه فالوورهایتان را جلب کنید، وقت آن است که از ویدیوها استفاده کنید. برای افزایش فروش آنلاین هر هفته یک ویدیو منتشر کنید.

در اینجا یک راهنمای کوتاه برای ویدیوهای اینستاگرام داریم:

  • ویدیوهای خود را کوتاه نگه دارید و توجه بینندگان خود را در چند ثانیه اول کلیپ جلب کنید.
  • کپشن مرتبط با ویدیو بنویسید.
  • ویدیوهای خود را با هدف خاصی در ذهن برنامه ریزی کنید. ( مثلا با این ویدیو قصد معرفی یک محصول خاص را دارید)
  • از محصولاتی ویدیو تولید کنید که موجود و قابل سفارشند.

۴. به نظرات پاسخ دهید

کاربران اینستاگرام غرق در محتوا هستند. بنابراین زمانی که آ‌ن‌ها برای اظهار نظر در مورد پست شما وقت می‌گذارند به معنی یک موفقیت برای شماست.  اما به همین قانع نباشید. با پاسخ دادن به نظرات مخاطبان احساس خاص بودن را ایجاد کنید. نظرات آن‌ها را لایک کنید، از آن‌ها تشکر کنید و به سؤالاتشان پاسخ دهید. اگر هزاران نظر دریافت می‌کنید و وقت ندارید به همه آن‌ها پاسخ دهید، همیشه می‌توانید یک مدیر رسانه اجتماعی استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهد. همه این قدم‌ها در نهایت به افزایش فروش آنلاین کسب‌وکار شما منجر خواهد شد.

بسته‌بندی را فراموش نکنید

بعد از بالا رفتن فروش آنلاین نوبت رسیدگی به مرحله آخر کار یا بسته‌بندی است. در پیواژ می‌توانید انواع جعبه آماده و کارتن پستی را برای بسته‌بندی محصولتان تهیه کنید. این محصولات همگی به صورت آنلاین سفارش داده شده و در کمترین زمان ممکن به دست شما می‌رسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.