بستهبندی صادراتی چه غذا باشد چه دارو، برای اطمینان از فروش موفقیت آمیز محصولات در سراسر مرزها بسیار مهم است. فرهنگ ها و عادات مختلف وارد بازی می شوند و بر نتایج فروش تاثیر می گذارند. همین امر در مورد قلمرو خاص و جنبه های اقتصادی و جمعیتی کشور مقصد نیز صدق می کند. پرفروش ترین بستهبندی ها در میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را با هم بررسی میکنیم.
پرفروش ترین بستهبندی صادراتی
بر اساس نتایج یک مطالعه جدید Constantia Flexibles، شش عامل اصلی باعث تفاوتهای گاه قابل توجه بین رویکردهای مختلف بستهبندی برای صادرات میشوند.
۱. موقعیت جغرافیایی
موقعیت کشور مقصد بر مسیر و زمان حمل و نقل تاثیر می گذارد. انتخاب کاربردی مواد بسته بندی برای صادرات تعیین کننده است. بستهبندی صادراتی باید از کالا در برابر عوامل خارجی محافظت کند. علاوه بر این، مواد غذایی به زمان مناسبی برای نگهداری و انقضا نیاز دارند.
۲. چارچوب قانونی
رعایت استاند ردهای کیفی و گاهی اوقات رویه های پیچیده برای بستهبندی در خارج از کشور ضروری است. اطلاعات مورد نیاز روی بستهبندی و برچسب ها در سراسر زنجیره تامین یکسان نیست. به عنوان مثال، برای مواد غذایی، استانداردهای ایمنی سختگیرانه وجود دارد.
۳. پیشینه محیطی
شرایط آب و هوایی به طور قابل توجهی بر انتخاب مواد بستهبندی صادراتی مناسب برای خارج از کشور تأثیر می گذارد. آب و هوای استوایی نسبت به مناطق خشک به حفاظت های حفاظتی متفاوتی نیاز دارد. یک کیسه تراشه از دشت های اروپا می تواند در ارتفاع ۲۰۰۰ متری از سطح دریا منفجر شود.
۴. جنبه های فرهنگی
وقتی محصول در نهایت در محل فروش قرار گرفت، باید خواسته های مشتری را برآورده کند و از رقبا متمایز شود. عادات خرید به آرامی تکامل می یابد. همه مصرف کنندگان دوست ندارند خود را در اخبار غرق کنند. استفاده از رنگ ها و اشکال می تواند ارتباط مثبت و منفی با بستهبندی های صادراتی ایجاد کند. به عنوان مثال، در چین، برخلاف آنچه در اینجا اتفاق می افتد، رنگ سفید رنگ عزا است. جمعیت شناسی مانند میانگین سن و توزیع جمعیت بین مراکز روستایی و شهری نیز بر طراحی بستهبندی و موفقیت در صادرات تاثیر می گذارد.
۵. وضعیت اقتصادی
بستهبندی صادراتی مناسب برای کشورهای خارجی بستگی به شرایط اقتصادی دارد. در صورتی که مخاطب هدف کارمندانی باشند که اغلب با عجله می روند، ارائه تکه تکه ها و جعبه های غذای آماده مفید خواهد بود. تقاضا برای مواد سازگار با محیط زیست و قابل بازیافت معمولاً متناسب با درآمد متوسط است. پس بستهبندی های کاغذی و یکبار مصرف پرفروش ترین بستهبندی ها هستند.
۶. گسترش تجارت الکترونیک
افزایش خرید آنلاین بازار بستهبندی را تغییر می دهد. هنگامی که محصولات در قفسه قابل مشاهده و ملموس باشند، ویژگی های متمایز کننده توجه مشتریان را به خود جلب می کند. در فروشگاه های آنلاین، تصمیمات خرید به ندرت بر اساس بستهبندی، بلکه بر اساس اقدامات تبلیغاتی یا بازاریابی گرفته می شود. هنگامی که کالاها از انبار خارج می شوند، بستهبندی دوباره در پیش زمینه قرار می گیرد. حمل و نقل ایمن و اثر WOW در ایجاد وفاداری مشتری هنگام باز کردن بستهبندی در موفقیت صادرات بسیار مؤثر است.
نتیجه گیری
به طور خلاصه: آیا شما صادرکننده محصولات هستید و به دنبال مشاوره در زمینه بستهبندی صادراتی در خارج از کشور هستید؟ پیواژ می تواند هر نیاز شخصی سازی را با فرمت های مناسب و مواد ایمن و زیست محیطی برآورده کند. برای مشاوره در شبکه های اجماعی با ما ارتباط بگیرید.