بلاگ

کاربرد کاغذ کاهی در بسته‌بندی محصولات مختلف

کاربرد های کاغذ کاهی

کاغذها در صنعت بسته‌بندی و چاپ جایگاه ویژه ای دارند. انواع کاغذهای موجود در بازار با گرماژ مختلف به فروش می رسند. در این میان کاغذ کاهی به دلیل قیمت مناسب و تنوع بافت دارای محبوبیت خاصی است. از کاربرد های کاغذ کاهی می توان به بسته‌بندی محصولات مختلف، چاپ روزنامه و مجله و حتی طراحی و نقاشی اشاره کرد. در این مقاله با ما همراه باشید با برخی از کابردهای این نوع کاغذ آشنا شویم.

تاریخچه کاغذ کاهی

این نوع از کاغذ اولین بار حدود دو قرن پیش در کانادا اختراع شد. یک دانشمند کانادایی در تلاش بود تا نوعی خمیر کاغذ را از ضایعات کشاورزی تولید کند. هدف اصلی تولید کاغذی ارزان و کارآمد بود. این کاغذ با استقبال فراوانی از مردمی که در سال ۱۸۴۴ زندگی می‌کردند، مواجه شد. هر چند پیش از این نیز صنعتگران در بسیاری از کشورهای آسیایی و آفریقایی از تفاله محصولات کشاورزی برای تولید کاغذ استفاده می کردند. کاغذ کاهی امروزه بر اساس کاربرد به انواع مختلفی تقسیم می شوند:

  • کاغذ کاه بامبو که از شاخه های گیاه بامبو تولید می شود
  • کاغذ کاه گندم و جو از ساقه باقی مانده پس از فرایند کوبش آن ها تولید می شود
  • کاغذ کاه برنج که از سبوس باقی مانده برنج تولید می شود
صنعت بسته‌بندی و چاپ

اکثر این کاغذها معمولاً شفاف، ماهیت صاف دارند. همچنین جذب خوبی در میان سایر کاغد ها دارند. علاوه بر این از آنجا که کاملا گیاهی هستند، پس ازاستفاده از به راحتی بازیافت می شوند. مهمترین دلیل صاحبان کسب و کار برای استفاده از این محصول قیمت مناسبش در مقابل کیفیت است.

کاربرد های کاغذ کاهی

کاغذ کاهی استفاده‌های فراوانی دارد که از جمله پر‌کاربرد ترین آن‌ها می شود به بسته‌بندی محصولات مختلف مانند فست فود، پست و غیره اشاره کرد. همچنین کاربرد دیگر این نوع از کاغذها، استفاده برای چرک نویس می باشد که بسیار متداول می باشد . در دنیای امروز از این نوع کاغذ‌ها برای تولید لیوان و نی‌های یکبار مصرف نیز استفاده می شود . در گذشته نه چندان دور در میان صنعتگران چاپ و روزنامه نگاران دارای کاربرد و محوبیت فراوان بود.

صنایع غذایی و فست فود

بسته‌بندی محصولات

کاغذ ها همیشه ایمن ترین و بهداشتی ترین انتخاب برای بسته‌بندی محصولات خوراکی و غذاهاست. کاغذ های کاهی به دلیل اینکه از الیاف بازیافت نشده ی درختان سوزنی برگ تولید می شوند کاربرد فراوانی در صنعت بسته‌بندی دارند. از این محصول در رستوران خود برای زیر پیتزا و با پیچیدن ساندویچ ها می توانید استفاده کنید.

صنایع چاپ و روزنامه ها

ورق های کاهی یکی از بهترین انتخاب ها در صنعت چاپ هستند. وزن سبک، مقاومت بالا و قیمت مناسب کلیدی ترین ویژگی های این محصول است. طبق آخرین آمار در سال ۲۰۰۷ از هر ۱۰۰ مجله ۷۴ عدد آنها در آسیا با کاغذ کاهی به بازار عرضه شده اند. هر چند در سال های اخیر به دلیل گرایش افراد به مطالعه آنلاین خبرها و کتاب ها کاربرد کاغذ کاهی نیز کاهش چشمگیری داشته. با این حال این جنس کاغذ هنوز هم بهترین انتخاب ناشران برای چاپ و حتی دانش آموزان برای برگه چرک نویس است.

بسته‌بندی محصولات در فروشگاه ها

کاربرد کاغذ کاهی حتی با ظهور تکنولوژی در میان فروشگاه ها کاهش نیافته است. بوی خوش و بافت برجسته و قابل لمس این محصول سفارش شما را به یک جعبه نوستالژیک تبدیل می کند. علاوه بر این از انواع مختلف کاغذها به عنوان ضربه گیر نیز استفاده می شود. مهمترین دلیل برای استفاده از کاغذ ها در صنعت بسته‌بندی انعطاف پذیری و در دسترس بودن آن هاست.

بهترین برندهای کاغذ روزنامه یا کاهی کاغذ روسی ، نروژی و کره ای هستند. البته کاغذ های هندی نیز در بازار موجود است و کیفیت آن ها با توجه به قیمتشان قابل قبول تر است. شما می توانید نوع هندی آن ها را به صورت ورق های ۵۰ در ۷۰ و در بسته‌بندی های یک کیلویی از پیواژ خریداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *