با گسترش استفاده از تلفنهای هوشمند و همچنین فراگیر شدن اینترنت، استقبال مردم به خریدهای اینترنتی نیز افزایش چشمگیری داشته است. این مساله پس از شیوع ویروس کرونا نیز رشد محسوسی داشته است.
خریدهایی که امروزه از فروشگاههای کوچک و بزرگ اینترنی انجام میشود، به وسیلهی روشهای مختلف در اختیار مشتریان قرار میگیرد. از انواع سرویسهای پستی تا پیکهای اینترنتی و تلفنی همگی در اختیار این بخش از تجارت قرار دارند تا سفارش مشتریان صحیح و سالم و در اسرع وقت به مقصد برسند.
جنس و نوع بستهبندی مورد استفاده این فروشگاهها سهم غیر قابل انکاری در تضمین زنجیره تامین محصولات اینترنتی و همچنین افزایش رضایت مشتریان دارد.