اگر شما برای مدت زمان طولانی مشغول بازاریابی یک محصول بودهاید، شاید زمان آن رسیده است که بستهبندی آن را تغییر دهید. برایتغییر بستهبندی یک محصول شما باید اندازه، شکل، گرافیک، رنگ و تایپو گرافی محصول را در نظر بگیرید. تغییرات شاید در یک و یا چند مورد از این موارد باشد. ولی از کجا مطمئن باشیم که زمان تغییرات است؟ تغییر در بستهبندی همیشه مفید نیست. بعضی از محصولات صرفا به خاطر بستهبندی آنها معروفند. به عنوان مثال Cracker Jack، بیش از ۶۰ سال است که تغییری در بستهبندی محصولشان ایجاد نکرده اند. هرچند، بیشتر شرکت ها هر از گاهی با ایجاد تغییر در بستهبندی محصولتشان سعی می کنند آن ها را تازه و به روز نگه دارند. در ادامه به ۴ نشانه از زمان تغییرات میپردازیم.
کاهش فروش
میزان فروش طی ماه های اخیر یا حتی یک یا دو سال گذشته کاهش پیدا کرده و شما تمامی احتمالات دیگر را حذف کرده اید؟ شاید زمان تغییر بستهبندی یک محصول فرا رسیده است. تایپو گرافی و تصاویر جذاب تر و جدید تر استفاده کنید. یا رنگ های براق تر به کار ببرید. هر چیزی که محصول شما را بیش تر مورد توجه قرار داده و به افزایش میزان فروش کمک کند. حتی می توانید از بستهبندی های خاص استفاده کنید.
خراب شدن بستهبندی
ممکن است طراحی بستهبندی محصول شما مناسب نباشد. شاید در آن به سادگی باز شده و محصول از آن بیرون می افتد. شاید بستهبندی با محصول ناسازگاز و فضای خالی زیادی داخل بستهبندی وجود دارد. همچنین ممکن است مواد بستهبندی استحکام کافی نداشته باشد و محصول حین جابجایی دچار آسیب دیدگی شود. اگر هر کدام از این اتفاق ها افتاد، شما باید به فکر ایجاد بستهبندی بهتری باشید.
بستهبندی کهنه
در فروشگاه ها محصولتان را با سایر محصولات مشابه مقایسه کنید. آیا بی رنگ و کهنه است؟ از سایر بستهها ایده بگیرید. تا چطور بدون کپی برداری تغییر بستهبندی یک محصول را انجام دهید.
مقررات جدید
با توجه به نوع محصولی که شما تولید می کنید، ممکن است قوانین نسبت به اولین باری که شما محصولتان را به بازار ارائه کرده اید تغییر کرده باشد. این مساله راجع به محصولات دارویی و یا محصولاتی که در صورت استفاده ی نادرست مضر باشد بسیار رایج است. شما باید بستهبندی محصولتان را برای جلوگیری از استفاده کودکان به روز رسانی کنید. بسیاری از محصولات مثل دارو و بعضی محصولات غذایی باید در مقابل تقلب ایمن باشند.