بلاگ

بسته‌بندی بیش از حد: چگونه از بسته‌بندی افراطی اجتناب کنیم؟

بسته‌بندی بیش از حد

بسته‌بندی بیش از حد که در آن بدون ملاحظه جهان را نابود می کنیم. بیایید بهتر بفهمیم که چگونه از بسته‌بندی افراطی جلوگیری کنیم. بسته‌بندی درست محصول به معنی زیاده روی در استفاده ملزومات بسته‌بندی نیست. بهترین شیوه برای پکیجینگ محصولات استفاده به اندازه و اقتصادی از مواد بسته‌بندی است.

تعریف بسته‌بندی بیش از حد

بسته‌بندی افراطی شامل استفاده بیش از اندازه از ملزمات بسته‌بندی است. طبق گفته موسسه متخصصان حوزه بسته‌بندی، زیاده روی در بسته‌بندی زمانی اتفاق می افتد که “وسایل و مواد مورد استفاده برای بسته‌بندی یک محصول از الزامات لازم برای نگهداری، حفاظت، حمل و نقل و فروش مناسب محصول فراتر رود.”

تاثیر این پدیده چیست؟

در سال ۲۰۲۲، تعداد افرادی که در سراسر جهان به صورت آنلاین خرید می کنند از ۲.۶ میلیارد نفر فراتر رفت. این اعداد در سال ۲۰۲۳ در حال افزایش است و در ماه های آینده به دلیل رویدادهای خرید جهانی مانند جمعه سیاه، دوشنبه سایبری و کریسمس به اوج خود می رسد.

بسته‌بندی درست محصول

موقعیتی را تصور کنید که اغلب با آن روبرو می شوید: سفارش آنلاین یک محصول، و هنگامی که به خانه شما می رسد، جعبه بسته‌بندی در مقایسه با کالای شما غول پیکر است. مثل سفارش یک خودکار ساده و دریافت آن در جعبه ای به اندازه چمدان است! با توجه به پیشنهادات تجارت الکترونیک اروپا در مقررات بسته‌بندی درست یک محصول و ضایعات آنها، فضای خالی در بسته‌بندی نباید بیش از ۴۰٪ باشد. این دستورالعمل بخشی از تلاش گسترده تر برای ترویج پایداری و کاهش ضایعات در تجارت الکترونیک و صنعت بسته‌بندی است.

جعبه باید به طور خاص برای متناسب با محتوا ایجاد شوند تا از بسته‌بندی بیش از حد جلوگیری کند. بدون فضای خالی، بدون مواد اضافی. همه چیز برای محافظت کارآمد از محصول و به حداقل رساندن ضایعات افراطی بسته‌بندی طراحی شده است. طراحی و استفاده از بسته‌بندی سازگار با محیط زیست برای محصولات شما کمک قابل توجهی به تجارت الکترونیکی مسئولانه می کند. این تعهد فراتر از استفاده از مواد قابل بازیافت است و شامل به حداقل رساندن مصرف منابع اولیه است. برای دستیابی به این هدف، استفاده مناسب از ابعاد بسته‌بندی بسیار مهم است.

یک راه حل سفارشی

خرید آنلاین با دریافت جعبه سفارش به پایان می رسد. در دنیای تجارت الکترونیک، به راحتی می توان دریافت که تعامل بین مشتری و محصول عمدتاً از طریق مانیتور کامپیوتر یا صفحه نمایش گوشی اتفاق می افتد. با این حال، همانطور که گفتیم، خرید آنلاین با کلیک بر روی دکمه “خرید” پایان نمی یابد. بلکه با دریافت جعبه در مقصد پایان می یابد. این انتقال ساده اما قابل توجه از دیجیتال به ملموس زمانی است که بسته‌بندی به نقطه کانونی تجربه مشتری تبدیل می شود.

بسته‌بندی در واقع «نقطه تماس» اولیه در تجارت الکترونیک است. این چیزی است که مشتری هنگام دریافت محصول ابتدا می بیند. هنگامی که مشتری محصولی را در بسته‌بندی دریافت می کند که توجه به جزئیات، کیفیت و مراقبت را نشان می دهد، ارتباط مثبتی بین برند و تجربه خرید ایجاد می شود. در حالی که بسته‌بندی بیش از حد محصول دقیقا نتیجه عکس دارد.

چگونه از بسته‌بندی بیش از حد خودداری کنیم؟

کاغذ و مقوا مواد مسئول هستند. شرکت هایی که آنها را به صورت بسته‌بندی تولید، تبدیل و استفاده می کنند، دائماً متعهد به نظارت بر چرخه عمر خود تا زمان بازیافت هستند تا انتظارات اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی همه را برآورده کنند. اجتناب از بسته‌بندی بیش از حد ممکن است (و ضروری!). در زمینه تجارت الکترونیک، اتخاذ شیوه های پایدارتر که می تواند بیش از حد را کاهش دهد و اثرات زیست محیطی را به حداقل برساند، بسیار مهم است. بیایید برخی از آنها را در نظر بگیریم:

بسته‌بندی افراطی
  • ابعاد بسته‌بندی و مواد مصرفی را در طول فرآیند بسته‌بندی به دقت در نظر بگیرید. برای کاهش ضایعات مواد و بهبود کارایی ذخیره سازی و حمل و نقل، می توانید جعبه های سفارشی متناسب با محصولات خود را انتخاب کنید.
  • مواد قابل بازیافت با اثرات زیست محیطی کم، مانند مقوا، که می تواند برای ایجاد مواد خام یا انرژی جدید بازیافت شود، اولویت بندی کنید.
  • فضاهای خالی را به حداقل برسانید. ابعاد بسته‌بندی را برای کاهش فضاهای خالی و جلوگیری از بسته‌بندی بیش از حد بهینه کنید، بنابراین مواد بسته‌بندی لازم را محدود کنید.
  • بسته‌بندی چند منظوره: این استراتژی بر طراحی بسته‌هایی متمرکز است که می‌توانند در زمینه‌های مختلف دوباره مورد استفاده قرار گیرند، نه اینکه پس از خرید به زباله تبدیل شوند.

نتیجه گیری

در نتیجه، بسته‌بندی بیش از حد مشکلی است که هر بار یک فضای اضافی بیشتر در حال افزایش است. این امر مستلزم تأمل در مورد اهمیت کاهش آن است. گسترش تجارت الکترونیک این چالش را تشدید کرده است، اما راه حل هایی وجود دارد که می تواند تفاوت ایجاد کند. یک رویکرد مناسب ضروری است. به همین دلیل است که پلتفرم هایی مانند پیواژ فرصت ایجاد بسته‌بندی سفارشی برای هر محصول را ارائه می دهند و فضاهای خالی و ضایعات بسته‌بندی افراطی را حذف می کنند. دنیا نمی تواند صبر کند برای شروع طراحی جعبه های سفارشی اینجا کلیک کنید. الگوها و میلیاردها ترکیب موجود در کتابخانه ما را کشف کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *