بلاگ

۵ نکته کلیدی برای کاهش وزن بسته‌بندی محصول شما

کاهش وزن بسته‌بندی محصول

با کاهش وزن بسته‌بندی محصول مزایای زیادی به­ دست می ­آید. ماده­ ی کم­تری مصرف شده که باعث ذخیره­ ی سرمایه در هزینه ­های تولید محصول شده و با کاهش مواد ضایعات ایجاد شده که باید بازیابی شوند به سیاره زمین کمک می­ کند. وزن کم­تر باعث راحتی کار پرسنل شرکت شما و تامین­ کنندگان شما خواهد شد. در واقع کاهش وزن بسته­ بندی باعث کم کردن هزینه­ های حمل و نقل می­ شود که یکی از اصلی ­ترین دلایلی است که شرکت­ ها تلاش می ­کنند تا بسته­ بندی محصول سبک­ تر باشد.

کنترل کردن ابعاد بسته‌­بندی

وقتی شما در تلاش هستید تا وزن بسته­ بندی محصولتان را کم کنید، اولین قدم باید ارزیابی ابعاد باشد. بسته‌­بندی ای که ابعاد آن دقیقا با محصول شما سازگار است نسبت به جعبه هایی که خیلی بزرگ هستند مواد کم­تری مصرف می­ کند. در صورت نیاز برای بهینه ­سازی ابعاد، از پیواژ کمک بگیرید. فراموش نکنید که برای تولید جعبه ­های کوچک ­تر مواد کم­تری مصرف می ­شود که باعث کاهش وزن بسته‌بندی محصول و صرفه ­جویی در هزینه می­ شود.

مقوای نازک ­تر را در نظر داشته باشید

اگر بسته­ بندی فعلی شما مقوایی است، با دقت بیش­تری ضخامت و گرماژ آن را مورد بررسی قرار دهید. اگر محصول شما وزن کمی دارد، نیاز به استفاده از یک مقوای ضخیم  نیست. بهینه­ سازی مواد نازک­تر در این موقعیت می ­تواند حداقل چند گرم در هر وزن هر محصول  و مقدار زیادی در هر دفعه سفارش یک محصول صرفه ­جویی کند.

کاهش وزن بسته‌بندی محصول

ارزیابی کردن پلاستیک به عنوان یک انتخاب

بسته به چیزی که می­ فروشید، شاید بتوان از پلاستیک برای کم کردن وزن بسته­­‌بندی محصولتان استفاده کنید. با توجه به ماهیت آن، پلاستیک نسبت به مقوا و سایر مواد بسته‌­بندی سبک­ تر است که یک مزیت محسوب می­ شود. برای محصولات سبک مثل هدفون یا برخی لوازم آرایشی، نیازی به استفاده از مقوا که فقط وزن محصول را زیاد می­ کند، نیست.

بررسی مجدد مواد لفاف و محافظ

هنگام بررسی بسته ­بندی فعلی تان برای کاهش وزن، فراموش نکنید تا مواد لفاف را نیز بررسی کنید. به عنوان مثال، اگر شما محصولات شکستنی می فروشید، دقت کنید که برای محافظت از آن­ها چه چیزی دورشان می­ پیچید. شاید بتوان با استفاده از مقوایی ضخیم­ تر، این مواد لفاف را حذف کرد. اگرچه وزن بسته­ بندی با افزایش ضخامت مقوا زیاد می ­شود ولی با حذف مواد لفاف شاید بتوانید وزن کلی را کم کنید.

وزن ابعادی را فراموش نکنید

اگر دغدغه­ ی اصلی شما برای کاهش وزن بسته‌بندی، صرفه­ جویی در هزینه­ ی حمل و نقل است، وزن ابعادی را در نظر داشته باشید. شرکت­ های حمل و نقل عموما با ابعاد و وزن بسته‌بندی سر و کار دارند. با کاهش در ابعاد بسته‌­بندی شما می­ توانید هر دو پارامتر و در نهایت قیمت نهایی را کاهش دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *