بلاگ

افزایش فروش در اینستاگرام و پاسخ‌دهی صحیح به کامنت‌ها

همان‌طور که در مطالب قبل گفته شد، اینستاگرام نکات ریز و درشت زیادی دارد. برای افزایش فروش در اینستاگرام باید به تک تک این نکات توجه کنید. یکی از راه‌های ارتباط مشتری با شما در یک کسب‌وکار آنلاین، کامنت گذاشتن است. کامنت‌ها در این صفحات انواع مختلفی دارند و برای هرکدام از آن‌ها باید روش متفاوتی را برای پاسخ‌دهی انتخاب کنید. در این مطلب با هم یاد می‌گیریم که روش درست برای جواب دادن به کامنت‌ها چیست و آیا این پاسخ‌ها باعث افزایش فروش در اینستاگرام می‌شوند؟

چرا به کامنت‌ها جواب بدهیم؟

از قدیم الایام شنیده‌ایم که سکوت علامت رضاست. در صفحه اجتماعی و در جایی که شما محصول خود را می‌فروشید، سکوت به معنی بی‌توجهی به مشتری است. تصور کنید وارد مغازه‌ای شده‌اید و مغازه‌دار در پاسخ سوال‌ها یا نظرات شما فقط به روبه‌رو خیره شده است! احتمالا حتی اگر از محصولات مغازه به شدت خوشتان آمده باشد، فرار را بر قرار ترجیح می‌دهید! در یک کسب‌وکار آنلاین هم قضیه به همین شکل است. شما با پاسخ‌دهی به کامنت‌ها به مشتری‌های خود نشان می‌دهید که فعالید و این کسب‌وکار برای شما اهمیت زیادی دارد.

افزایش فروش در اینستاگرام با جواب دادن کامنت‌ها چه ارتباطی دارد؟

یک تعامل سازنده بین شما و مشتری‌ها می‌تواند اعتماد آن‌ها را افزایش دهد و موجب افزایش فروش در اینستاگرام شود. برقرار کردن ارتباط با افراد آن‌ها را نسبت به شما خوش‌بین می‌کند. از طرف دیگر زمانی که شخص جدیدی وارد صفحه شما می‌شود به این جزئیات توجه می‌کند. این شخص با دیدن چندین کامنت بدون هیچ پاسخی، نسبت به شما خوبی نمی‌گیرد. اگر حتی پاسخ مشتری را در دایرکت می‌دهید، این موضوع را در کامنت هم اطلاع دهید. نوشتن جمله«لطفا دایرکت را چک کنید» و یا «دایرکت شد» را حتما در بین صفحات مختلف دیده‌اید. با همین جمله کوتاه به افراد این پیام را می‌دهید که شما نسبت به مشتری‌های خود بی‌اعتنا نیستید.

افزایش فروش در اینستاگرام

کامنت‌های مختلف را چگونه پاسخ بدهیم؟

انواع مختلف کامنت‌ها، جواب‌های متفاوتی هم نیاز دارند. در ادامه با چند مثال این انواع مختلف را با هم بررسی می‌کنیم.

  • استیکرها

این کامنت‌ها که فقط شامل استیکرها هستند را می‌توانید فقط لایک کنید و یا با چند استیکر مشابه پاسخ بدهید.

  • پیام‌های محبت‌آمیز

پیام‌هایی که حاوی حس خوب مشتری است را باید حتما پاسخ بدهید. مثلا کامنت‌هایی که از محصول شما و یا از شخص شما تعریف می‌کنند را حتما با یک جمله محبت‌آمیز پاسخ دهید. می‌توانید از توجه آن‌ها نسبت به کسب‌وکارتان تشکر کنید، این حس خوب را دلیلی برای نگاه زیبای آن‌ها بدانید و از چند استیکر هم استفاده کنید.

  • پیام‌های حاوی تجربه استفاده از محصول

این نظرات را حتما به دقت بخوانید. توجه به این نظرات علاوه بر تاثیر بر افزایش فروش در اینستاگرام موجب پیشرفت شما می‌شود. به کمک این کامنت‌ها می‌توانید با نقاط قوت و ضعف خود آشنا شوید و با تقویت و بهبود آن‌ها به هدف خود یعنی  افزایش فروش در اینستاگرام برسید. اما این نوع نظرات هم به دو دسته تقسیم می‌شوند.

  1. نظرات مثبت و تجربه خوب بعد از خرید

این دسته از افراد از خرید خود رضایت دارند. این رضایت به حدی است که در کامنت آن را اعلام می‌کنند تا دیگر افراد پیج هم از آن مطلع شوند. به این پیام‌ها با تشکر و آرزوهای خوب پاسخ دهید. مثلا آرزوی استفاده از لباس در مراسم شادی، آرزوی برکت بیشتر و …. را می‌توانید بسته به نوع خدمات خود انتخاب کنید.

  1. نظرات منفی و انتقادات

تعدادی از نظرات منفی دلیل و منطق درستی ندارند. مشتری‌ ممکن است از رفتار پستچی ناراضی باشد که ربطی به شما ندارد. پاسخ دادن به نظرات منفی را باید با دقت بالایی انجام دهید. سعی کنید مشتری را عصبانی نکنید و در ادامه جواب کامنت با او در دایرکت صحبت کنید. پاسخ‌های منطقی و قانع کننده بنویسید و به هیچ‌عنوان به مشتری در کامنت‌ها توهین نکنید.

  • کامنت تبلیغات

برخورد شما با این نوع کامنت‌ها بستگی به سیاست صفحه اینستاگرامی‌تان دارد. می‌توانید آن‌ها را حذف کنید و یا با یک جواب کوتاه برای آن‌ها آرزوی موفقیت و افزایش فروش در اینستاگرام کنید.

خلاصه کلام

در دنیای اینستاگرام هزاران چشم به صورت همزمان شما را نگاه می‌کنند. بنابراین توجه به نظرات مشتری‌ها و توجه نشان دادن به آن‌ها بسیار مهم است. اگر به جزئیاتی مثل پاسخ دادن به نظرات، جواب دادن به دایرکت و … رسیدگی کنید می‌توانید به راحتی به افزایش فروش در اینستاگرام برسید. جزئیات دیگری مثل بسته‌بندی محصول را هم به ما در پیواژ بسپارید. اگر هنوز از محصولات پیواژ استفاده نکرده‌اید به سایت ما سر بزنید و انواع مختلف محصولات بسته‌بندی را در تیراژ دلخواه خود سفارش دهید.

پیواژ یک انتخاب سریع، امن و راحت برای کسب‌وکارهایی است که به مشتری و کیفیت بالای خدمات خود اهمیت می‌دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *