بلاگ

 راهنمای کامل بازیافت مواد بسته‌بندی کاغذی و مقوایی

بازیافت مواد بسته‌بندی

شما می خواهید بسته‌بندی مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست را برای محصولات متمایز خود انتخاب کنید، اینطور نیست؟ بازیافت مواد بسته‌بندی در دنیای امروز اهمیت ویژه ای دارد. روش های بازیافت این لوازم بسته‌بندی با توجه به نوع آن ها متفاوت است. تولید جعبه ها و محصولات بسته‌بندی مقوایی به دلیل بازیافت پذیری بالا محبوبیت فراوانی دارد. در این نوشته فرایند و روش های بازیافت کاغذ و مقوا را بررسی می کنیم.

بازیافت کاغذ و مقوا

مقوا و کاغذ در طبیعت بسیار سریعتر از سایر مواد موجود تجزیه می شوند. تجزیه مقوا حدود دو ماه و کاغذ دو تا شش هفته طول می کشد. علیرغم تجزیه سریع آن ها، نیازی به ماندن در محل های دفن زباله ندارند، زیرا این مواد به راحتی قابل بازیافت هستند. بازیافت ساده و سریع مواد بسته‌بندی کاغذی محبوبیت جعبه های مقوایی را دو چندان کرده است.

روش های بازیافت مواد:

بازیافت مواد بسته‌بندی بر اساس فرآیندهای مرکب:

مرکب زدایی

جوهرزدایی ذرات جوهر را از الیاف با پخش کردن آنها در آب و تصفیه آنها با سورفکتانت ها استخراج می کند. اضافه کردن سفید کننده باعث روشن شدن مواد می شود. قبل از بازیافت، کارخانجات کاغذ یا مواد بسته‌بندی ، کاغذهای رنگی را سفید یا سیاه می کنند تا رنگی زنده ایجاد کنند. در غیر این صورت، خمیر بازیافتی باقیمانده از دسته خمیر بازیافتی، جوهر کاغذ را جذب می کند. برای ایجاد ورقه های بزرگ کاغذ، خمیر کاغذ که اکنون تمیز شده است از طریق یک دستگاه کاغذساز تغذیه می شود که دوغاب آب را به طور کامل تخلیه می کند. شرکت ها محصولات متعددی از جمله جعبه، دستمال توالت، دستمال کاغذی، کاغذ چاپگر و کاغذ تحریر را از کاغذ تهیه می کنند.

جوهر بر پایه سویا

روش های بازیافت بازیافت کاغذ و مقوا

در مقایسه با انواع دیگر جوهر، جوهر مبتنی بر سویا که به مدت چهار هفته عمر می‌کند، راحت‌تر از خمیر کاغذ در طول فرآیند جوهرزدایی خارج می‌شود. این باعث آسیب کمتر فیبر و تولید کاغذ روشن تر می شود. حمل و نقل زباله بازیافت مواد بسته‌بندی آسان است زیرا خطرناک نیست. دلیل بی خطر بودن این پسماندها وجود پایه گیاهی آن هاست.

بر اساس فرآیند لمینیت:

بازیافت مکانیکی

بازیافت مکانیکی شامل دسته‌بندی و تحویل کنسانتره پلاستیک به تأسیسات بازیافت است. آنها قبل از فروش برای استفاده در تولید محصولات پلاستیکی دیگر خرد، تمیز، جدا شده و خشک می شوند. اکثر زباله های بازیافت مواد بسته‌بندی مواد بازیافتی آلوده و نامناسب برای استفاده به عنوان بسته‌بندی مواد غذایی هستند. به ویژه پلاستیک هایی با نقطه ذوب متفاوت به دلیل لایه های چند لایه که کیفیت آنها را پایین می آورد.

لمینیت شیمیایی و حرارتی

پلاستیک ها از طریق بازیافت شیمیایی و حرارتی به اشکال شیمیایی تجزیه می شوند و محصولاتی مانند مواد شیمیایی و مونومر برای پلاستیک یا سوخت تولید می کنند. برای زباله های پلاستیکی مخلوط، بازیافت حرارتی بر بازیافت مکانیکی ترجیح داده می شود.

بازیافت ارگانیک مواد بسته‌بندی

بازیافت مکانیکی شامل دسته‌بندی و تحویل کنسانتره پلاستیک به تأسیسات بازیافت است. آنها قبل از فروش برای تولید محصولات پلاستیکی دیگر خرد، تمیز، جدا و خشک می شوند. اکثر زباله های بازیافت مواد بسته‌بندی مواد آلوده و نامناسب برای استفاده به عنوان بسته‌بندی مواد غذایی هستند. به ویژه پلاستیک هایی با نقطه ذوب متفاوت به دلیل لایه های چند لایه که کیفیت آنها را پایین می آورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *