بلاگ

تاثیر چاپ و بسته‌بندی در افزایش فروش

تاثیر چاپ و بسته‌بندی در افزایش فروش

بسته‌بندی محصولات و نقش آن در بازاریابی و فروش در بالاترین سطح معرفی محصول است و همه ما در مورد اهمیت آن در میزان فروش کالا آگاه هستیم. علاوه براین می‌دانیم بسته‌بندی به غیر از محافظت از محصول و شکل ظاهری در تسهیل فرایند حمل و نقل و ارسال نقش مهمی دارد. نقش طراحی و چاپ بسته‌بندی در بازاریابی، تبلیغات و فروش بسیار حائز اهمیت است. چاپ اختصاصی جعبه برای هر برندی به منزله یک شناسنامه جهت معرفی محصول است. در حقیقت بسته‌بندی محصولات نشان‌دهنده نحوه نگهداری و محافظت از کالا به مصرف کننده است. بسته‌بندی زیبا و درست می‌تواند یک محصول خوب را به محصول عالی تبدیل کند. جعبه کیبوردی با چاپ اختصاصی بعد از کارتن پستی بسته‌بندی محبوب برندهای موفقه.

اهمیت بسته‌بندی در فروش محصول

قطعا اختصاصی سازی، تولید و چاپ بسته‌بندی جذاب و حرفه‌ای در صنایع مختلف، تاثیر مستقیمی بر سلامت نهایی محصول، افزایش فروش و همچنین بحث برندینگ دارد. در کشورهای پیشرفته، بسته‌بندی از مهم‌ترین مراحل تولید و در نهایت فروش‌ محصول است. همچنین یک شرکت لوازم بسته‌بندی خوب و بسته ‌بندی اصولی و استاندارد، سلامت، کیفیت و ماندگاری محصول را نیز تضمین می‌نماید. در سال‌های اخیر بسته‌بندی ‌های از جنس پلاستیکی نقش پررنگی را در زندگی افراد ایفا کرده است اما همچنان چاپ اختصاصی جعبه به خصوص برای بسته‌بندی های ارسالی جایگاه ویژه‌ای دارد. زیرا امکان حمل و انبارداری را بسیار راحت‌تر می‌کند.

هدف از تولید و چاپ جعبه و بسته‌بندی

چاپ اختصاصی جعبه کیبوردی

بیشترین اهمیت و تاثیر بسته‌بندی در افزایش فروش را می‌توان برندسازی و ایجاد هویت برای محصول دانست. در واقع، مشتریانتان به همان اندازه که محصول را خریداری میکنند؛ برند آن را نیز می‌خرند. مثلا شاید یک کرم مرطوب کننده صورت خریده اما انتخاب آن تحت تاثیر آن برند قرار گرفته است. چاپ بسته‌بندی های استاندارد و اصولی با طراحی مناسب، نقش موثری در متمایز کردن نام برند شما و نام و نشانی محصول شما برعهده دارند. گاهی با طراحی شکل ظاهری بسته‌بندی و گاها با استفاده از طراحی گرافیکی، این کار انجام می‌گردد. هدف بعدی بسته‌بندی محفاظت فیزیکی، انبارش، بازاریابی و فروش محصولات است. هدف از بسته‌بندی مواد غذایی این است که زمان نگهداری آن ها افزایش یابد و به طور کلی از عوامل فساد درونی و بیرونی حفظ شود.

اهمیت چاپ و بسته‌بندی و نقش کلیدی آن در برندینگ

صاحبان کسب و کارها از اهمیت بسته‌بندی و تاثیر آن بر میزان فروش آگاه هستند. اما اجازه بدهید کمی نگاه دقیق‌ تر و علمی تر به این موضوع داشته باشیم. در تحقیقاتی که در سال ۱۹۵۶ در آمریکا انجام گرفت به طور دقیق مشخص شد که بسته‌بندی حتی می‌تواند بر حس چشایی افراد نیز تاثیر بگذارد. از این رو دو ماده غذایی یکسان برای افراد در دو بسته‌بندی مختلف قرار داده شد. یک بسته‌بندی با عکس محتوای گوشتی و بسته‌بندی دیگر با طرح گرافیکی حاوی ماده غذایی سویا قرار داشت. در این آزمایش افراد دو ماده غذایی یکسان را با طعم‌های متفاوتی احساس کردند و اعلام نمودند که دو ماده غذایی با طراحی بسته‌بندی با چاپ شکل سویا را بد مزه توصیف کردند. این آزمون به خوبی اهمیت بسته‌بندی و تاثیر آن بر میزان فروش را نشان داد.

یکی از رایج‌ترین اشتباهات صاحبان کسب و کار در ارایه محصول خود، عدم استفاده از بسته‌بندی درست و منحصر به فرد با طراحی ساختار و طراحی گرافیکی استاندارد برای آن محصول است. این در صورتی است که هزینه بالایی برای تولید آن محصول صرف کرده اند. بسته‌بندی محصولات از بهترین و تاثیرگذارترین استراتژ‌ی‌ها برای معرفی محصول و برند به حساب می‌آید. این استراتژی به مرور جزیی از هویت و شخصیت محصول  و برند تجاری نیز خواهد شد .

طراحی و چاپ لوگو روی جعبه کیبوردی در محیط سه بعدی

انجام چاپ اختصاصی بسته‌بندی در سایت پیواژ با روشی متفاوت صورت می‌گیره. کافیه وارد محیط سه بعدی سایت بشید و طراحی روی جعبه کیبوردی را در این محیط انجام دهید. در این محیط تنها به یک فایل از لوگوی برندتان و یا طرح مورد نظرتان نیاز دارید. همچنین روی سایت قابلیت افزودن متن و شکل روی بخش‌های مختلف جعبه ها را دارید.

در نهایت جعبه مدلسازی شده در سایت پیواژ رو بررسی می‌کنید و بعد از اطمینان از طراحی چاپی مدنظرتان است، آن را سفارش می‌دهید.

مزایای چاپ اختصاصی در سایت پیواژ

چاپ کیبوردی ارزان در سایت پیواژ مزایای زیادی دارد که از جمله مهم‌ترین‌ مزایای اون کم بودن حداقل تیراژ برای چاپه:

  • حداقل تیراژ برای چاپ برای بار اول ۱۰ عدد و سپس ۱۰۰ عدد
  • ۴۳ سایز جعبه کیبوردی (امکان تولید ابعاد اختصاصی نیز وجود دارد)

به این ترتیب کسب‌وکارهای تازه‌کار و جوان هم می‌توانند برای جعبه‌های خود از این قابلیت استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *