بلاگ

۱۰ نکته برای طراحی خلاقانه بسته‌بندی ، بخش دوم

طراحی خلاقانه بسته‌بندی

در نوشته قبل ۵ نکته از مجموع نکات طراحی خلاقانه و صحیح بسته‌بندی را بررسی کردیم. گفتیم بسته‌بندی نوعی برندسازی است و یادگیری اینکه چگونه محصول خود را در میان سایر اقلام موجود در قفسه متمایز کنید ضروری است. طراحی درست بسته‌بندی توانایی بی چون و چرایی در جذب مشتری دارد. طراحی خلاقانه و صحیح بسته‌بندی جزء حیاتی موفقیت یک محصول است. می تواند بر درک مشتری از محصول تأثیر بگذارد و فروش را افزایش دهد. در نوشته پیش روی ۵ نکته دیگر را بیان می کنیم.

۱. درخشان باشید

اگر محصول شما رنگ روشن دارد، از آن الهام بگیرید. از رنگ های روشن در بسته‌بندی خود استفاده کنید، مثلا بسته‌بندی یک آب نبات را در نظر بگیرید. هر آب نبات رنگ متفاوتی دارد و هر کیسه از رنگ آب نبات در کناره های خود و از یک طرح گرافیکی استفاده می کند. این طراحی خلاقانه بسته‌بندی به گونه ای است که وقتی یک محصول را با محصول بعدی متفاوت می کند. حتی بدون نگاه کردن به آب نبات، می توانید به اصل مطلب پی ببرید.

۲. از بافت ها برای طراحی بسته‌بندی الهام بگیرید

نکات طراحی بسته‌بندی

به جای استفاده از بافت بصری، از آن به صورت فیزیکی استفاده کنید. مردم از نظر فیزیکی با بسته‌بندی محصول شما تعامل خواهند داشت، بنابراین نه فقط حس بینایی آنها بلکه حس لامسه آنها را نیز جذب می کند. به عنوان مثال، در طراحی خلاقانه و صحیح بسته‌بندی سازه های چوبی از بافت طبیعی چوب استفاده کنید. نه تنها به شما در کاهش هزینه ها کمک می‌کند، بلکه حسی هیجان‌انگیز به دست‌های شما می‌افزاید و از نظر بصری نگاه مشتریان را نیز جذب می کند .

۳. خلاق باشید

شما می توانید بسته‌بندی خود را جالب و خلاقانه طراحی کنید، اما اگر بتوانید با محصول خود جلب توجه کنید، یک برنده واقعی خواهید بود. به عنوان مثال صابون شیر تولید می کنید. این محصول به راحتی می تواند یک ظرف مستطیل شکل ساده باشد. اما به جای انجام آنچه انتظار می رود، صابون به یک بستنی تبدیل میشود که مستقیماً به شیر موجود در داخل آن مربوط می گردد.

۴. بسته‌بندی طراحی کنید که هدف دیگری را دنبال می کند

طراحی صحیح بسته‌بندی

دوستدار محیط زیست راهی عالی برای جلب علاقه مردم به برند شماست. یکی از راه های طراحی خلاقانه برای دوستداران محیط زیست این است که به بسته‌بندی محصول خود هدف دیگری بدهید. این بطری ها در نگاه اول مانند محصولات تمیز کننده معمولی به نظر می رسند، اما وقتی دقت می کنید، متوجه می شوید که از پلاستیک نیستند. آنها بطری های چینی هستند که پس از از بین رفتن محصول به عنوان گلدان استفاده می شوند. استفاده از بسته‌بندی با منابع پایدار می تواند راهی مطمئن برای کاهش میزان زباله در محل های دفن زباله و جلوگیری از آلودگی با محدود کردن نیاز به جمع آوری مواد خام باشد.

۵.  اجازه دهید محصول صحبت کند

اگر محصول با کیفیتی دارید، بگذارید خودش صحبت کند. اگر به آن نیازی ندارد، نیازی به بسته‌بندی براق و آزاردهنده را از برنامه تان حذف کنید. به عنوان مثال، یک طراحی خلاقانه برای بسته‌بندی محصولات گرابها به نمایش گذاشتن آن هاست. این نکته به مشتری اجازه می دهد تا ببیند که محصول واقعا چقدر عالی و با کیفیت است.

اکنون که جزئیات و نکات طراحی بسته‌بندی برای محصولات یا برندها را آموخته اید، زمان آن فرا رسیده است که آن ها را در عمل اجرا کنید. برای مشاوره خرید انواع مختلف جعبه های مقوایی با پیواژ در صفحه اینستاگرام پیواژ همراه باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *