بلاگ

۱۰ نکته برای طراحی خلاقانه بسته‌بندی ، بخش اول

10 نکته برای طراحی خلاقانه بسته‌بندی ، بخش اول

آیا بسته‌بندی بر تصمیم مشتری برای خرید محصول شما تأثیر می گذارد؟ چه یک بطری شامپو باشد، چه بسته‌بندی برای یک مکمل سلامتی، یا یک ساک دستی برای خط لباس ، بسته‌بندی با طراحی خوب ضروری است! بسته‌بندی نوعی برندسازی است و یادگیری اینکه چگونه محصول خود را در میان سایر اقلام موجود در قفسه متمایز کنید ضروری است. طراحی صحیح خلاقانه بسته‌بندی توانایی بی چون و چرایی در جذب مشتری دارد. رعایت نکات طراحی بسته‌بندی مهمترین بخش بعد از طراحی خود محصول است.

طراحی خلاقانه و صحیح بسته‌بندی جزء حیاتی موفقیت یک محصول است. می تواند بر درک مشتری از محصول تأثیر بگذارد و فروش را افزایش دهد. همچنین حفاظت و راحتی را برای کاربر فراهم می کند. به همین دلیل است که شرکت ها باید طراحی بسته‌بندی را برای ایجاد یک تجربه به یاد ماندنی برای مشتری در اولویت قرار دهند. این ده نکته را برای طراحی بسته‌بندی که مشتریان را جذب می کند، دنبال کنید.

۱. از الگوها برای طراحی خلاقانه استفاده کنید

برای طراحی خلاقانه در اولین قدم از الگوها برای تقویت یک برداشت ساده در بسته‌بندی استفاده کنید. این بسته‌بندی ابزار از نظر ساختاری ساده است، اما با نوارهای جذاب در پس زمینه، سطحی را به خود اختصاص می دهد. طرح رنگ به آن کیفیت و حسی کاملا بومی و محلی می دهد و ابزارها خودشان صحبت می کنند. الگوها می توانند پس زمینه ای چشم نواز ایجاد کنند که توجه مشتری را به محصول جلب کند. به طور مشابه، این طراحی می تواند هویت یک برند را تقویت کند و ارزش های آن را به اشتراک بگذارد. استفاده مداوم از الگوها در بسته‌بندی می تواند به ایجاد هویت برند قوی، افزایش شناخت برند و وفاداری مشتری کمک کند.

طراحی صحیح بسته‌بندی

۲. از ساده بودن نترسید

گاهی اوقات سادگی کلید است، و این در مورد بسته‌بندی ها نیز صادق است. الیاف ها با رنگ زمین، حسی خاکی را القا می کند. بنابراین، رنگ‌های روشن روی برچسب‌ها به خوبی به طرح کمک می‌کند و کمی رنگ مدرن را به بسته‌بندی می‌آورد. همین مسئله به خلاقانه تر کردن طراحی بسته‌بندی نیز کمک می کند. بسته‌بندی های ساده معمولاً به مواد و فرآیندهای تولید کمتری نیاز دارند که می تواند هزینه ها را کاهش دهد. این می تواند برای مشاغل کوچک یا شرکت هایی با بودجه محدود بسیار مفید باشد. علاوه بر این، می تواند راهی موثر برای تقویت هویت و ارزش های یک برند باشد. یک طراحی ساده و تمیز و صحیح بسته‌بندی زیبایی شناسی مدرن، یک جعبه مینیمالیستی ایجاد می کند.

۳. طراحی خلاقانه بسته‌بندی باید تکمیل کننده محصول باشد

مطمئن شوید که طرح شما مکمل محصول درون خود است. این بسته‌بندی ساده و طبیعی به نظر می رسد، درست مانند آنچه داخل آن است. شما می توانید تمام بخش ها و قطعاتی که قبل از خرید محصول دریافت می کنید را مشاهده کنید. رعایت این نکات در طراحی بسته‌بندی احساس شفافیت و غرور در آنچه می فروشید به شما و مشتریتان می دهد.

نکات طراحی بسته‌بندی

۴. بازیگوش باشید

هر چه بازیگوش تر باشید طراحی خلاقانه بسته‌بندی آسان تر می شود. مانند کودکان همه چیز را با کمک قوه تخیلتان نگاه کنید. اگر می توانید با بسته‌بندی خود بازیگوش باشید، این کار را انجام دهید. بسته‌بندی محصول شما می تواند فوق العاده بازیگوش و در عین حال ساده باشد. تصویر خود را با محصول در تعامل قرار دهید، اما همچنان اجازه می دهد تا از طریق آن بدرخشد.

۵. مدرن باشید

طرح های مدرن، شیک و ساده خودنمایی می کنند. از خطوط تمیز، رنگ های ساده و فونت های sans-serif برای ظاهری مدرن استفاده کنید. این بسته‌بندی رویکردی بسیار مدرن داشت و بی طرفی ، آن را شیک تر کرد. یک طراحی خلاقانه و صحیح بسته‌بندی به این طرف یا آن طرف متمایل نمی شود و توجه بینندگانی را که کنجکاو هستند که محصول برای چه کسی در نظر گرفته شده است را جلب می کند.

در بخش بعدی این نوشته ۵ مورد دیگر از نکات طراحی خلاقانه و صحیح بسته‌بندی را مورد بررسی قرار می دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *