بلاگ

بسته‌بندی قطعات کامپیوتری و الکترونیکی برای ارسال

بسته‌بندی قطعات کامپیوتری برای ارسال

قطعات کامپیوتری و الکترونیکی انواع مختلفی دارند. ابعاد، وزن، میزان حساسیت و مدت زمان جابه جایی و ارسال آن‌ها، تا حد زیادی تعیین کننده ویژگی‌های بهترین بسته‌بندی مناسب برای این محصولات است. برندهای مختلف برای حفظ کیفیت قطعات کامپیوتری و الکترونیکی و جا به جایی امن محصولات خود از بسته‌بندی مقوایی استفاده می کنند.

کارتن بسته‌بندی قطعات کامپیوتری در دسته انواع جعبه‌هایی قرار می‌گیرد که روند تولید آن‌ها باید با برنامه ریزی‌ دقیق انجام گیرد. قطعات الکترونیکی و کامپیوتری به دلیل ماهیت حساس و آسیب‌پذیری زیاد باید در جعبه های مقوایی محکم و با کیفیت بسته‌بندی شوند.

طبیعی است که ضربه‌های حتی خفیف می‌تواند آسیب‌های جدی به قطعات کامپیوتری وارد کرده و سلامت آن‌ها را کاملاً از بین ببرد. بنابراین تا انتها با ما باشید تا به شما بگوییم که چگونه می‌توانید با بسته‌بندی و ارسال مناسب و استاندارد، سلامت فیزیکی این محصولات را حفط کنید.

مناسب ترین بسته‌بندی برای قطعات کامپیوتری

بهترین نوع بسته‌بندی برای لوازم کامیپوتری بسته‌بندی های پلاستیکی و یا جعبه های مقوایی هستند. زیرا دارای :

  • قیمت مناسب
  • وزن کم و انبارش راحت تر
  • مقاومت بالا
  • استحکام بالا در برابر ضربه، آسیب و رطوبت
  • بهترین گزینه برای تبلیغ یک کسب و کار به منظور توسعه و افزایش سود

محصولات لازم برای بسته‌بندی قطعات الکترونیکی

برای بسته‌بندی قطعات کامپیوتری برخی لوازم بسته‌بندی کاربردی ترند. همان طور که در بالا گفتیم این محصولات به ضربه و رطوبت حساس هستند. در نتیجه برای حفاظت بیشترعلاوه بر جعبه های مقوایی به نایلون حبابدار نیز احتیاج است. نایلون حباب دار یا پلاستیک حبابدار ضربه گیر برای بسته‌بندی انواع ماگ، ظروف سفالی و در کل محصولات شکستنی مثل عطر، قاب عکس و … استفاده میشود. نایلون حبابدار با قیمت مناسب به دلیل طراحی خاصش نیاز به زمان زیادی برای بسته‌بندی ندارد و در عرض چند ثانیه می‌توانید محصولتان را ضد ضربه کنید.

بسته‌بندی مناسب ارسال قطعات الکترونیکی

زمانی که در مرحله ثبت سفارش بسته‌بندی و جعبه مقوایی قطعات کامپیوتری هستید، باید ابتدا پاسخ سوالات زیر را برای خودتان مشخص کنید و اطلاعات زیر را در اختیار کارشمناس فروش قرار دهید. مثلا:

  • محصول شما چه گرم یا کیلو است؟
  • طول و عرض و ارتفاع محصول شما چقدر هست؟
  • بسته‌بندی مناسب ارسال برای محصولات شما کدام است؟
  • محصول یا کالای شما چه مدت زمانی را طی می کند تا به مقصد برسد؟
  • چه مقدار بودجه ای برای بسته‌بندی قطعات کامپیوتری و الکترونیکی خودتان در نظر دارید؟
  • محصول شما چقدر در برابر ضربه حساسیت دارد و تا چه میزان باید از آن محافظت کرد؟ ( این مساله در تجهیزات کامپیوتری بسیار اهمیت دارد و باید در هنگام سفارش تولید انواع جعبه ها توجه گردد. )

آگاهی از تمامی این موارد باعث می‌شود که برای تولید یک بسته‌بندی مناسب برنامه ریزی‌های دقیق و درستی داشته باشید و در نهایت یک بسته‌بندی مناسب خریداری کنید.

ویژگی های جعبه مقوایی مناسب این محصول

مهم‌ترین ویژگی‌های یک بسته‌بندی خوب برای تجهیزات کامپیوتری به شرح زیر است:

نوع ورق مقوا ( دو لایه یا چند لایه ) : متناسب با اندازه و وزن هر محصول باشد. هر چقدر تعداد لایه های ورق بیشتر باشد به همان مقدار قادر به تحمل وزن بیشتری خواهد بود. در مواردی که قطعات کامپیوتری وزن کمی دارند و حساسیت بالایی ندارند، می‌توان از انواع نازک تر مقوا باکیفیت برای تولید بسته‌بندی آن‌ها استفاده کرد. زیرا انواع جعبه های مقوایی تا وزن دو کیلوگرم را تحمل می‌کنند و برای بسته‌بندی کالاهایی در این بازه وزنی مناسب هستند.

طراحی خلاقانه : در واقع قطعات کامپیوتری و الکترونیکی در دسته محصولات صنعتی قرار می‌گیرند. بنابراین بهتر است که برای بسته‌بندی این محصولات از جعبه هایی استفاده کنیم که طراحی های روی آن‌ها متناسب با کالاهای درونشان باشند. برای مثال می‌توانیم از عکس محصول روی بسته‌بندی استفاده کنیم.

وضوح در ارائه اطلاعات روی بسته‌بندی : تمامی اطلاعاتی که در روی بسته‌بندی در خصوص کالا یا شرکت تولید کننده ارائه می‌شود تا حد زیادی در میزان فروش تاثیرگذار است. طبیعی است مشتریان کالایی که اطلاعات بیشتری داشته باشد استقبال می کنند. در این شرایط به صورت طبیعی اعتماد بیشتری در آن‌ها شکل گرفته و می‌توانند خریدی امن را انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *