بلاگ

چطور یک کسب و کار جدید خانگی را شروع کنیم؟ بخش اول

کسب و کار جدید

برای داشتن یک کسب و کار جدید لازم نیست حتما ایده ناب و جدیدی داشته باشید. به کسب‌وکارهایی که در حال حاضر وجود دارند نگاهی بیندازید و از خود بپرسید که چگونه می‌توانید کارهایی را که در حال حاضر انجام می‌دهند بهبود ببخشید. آیا شکافی در بازار وجود دارد که بتوانید آن را پر کنید؟ کسب و کار با سرمایه کم می‌تواند با توجه شما و داشتن یک ایده کسب و کار خانگی خوب، به یک منبع درآمد خوب برای شما تبدیل شود. در ادامه با هم مراحل رسیدن به این هدف را بررسی می‌کنیم.

تصمیم بگیرید که قرار است چه چیزی را بفروشید

چیزهای زیادی برای شروع یک کسب و کار جدید مورد بررسی قرار می‌گیرند. اولین نکته‌ای که باید بررسی کرد این است که بفهمید قصد دارید چه چیزی بفروشید. موفقیت شما به عنوان یک تجارت به توانایی شما در فروش محصولات یا خدمات به مشتریان بستگی دارد.

فهرستی از ایده‌ها برای محصولات یا خدماتی که می‌توانید کسب و کار با سرمایه کم ارائه دهید را تهیه کنید. شما باید سوالات زیر را در نظر بگیرید:

  • آیا تقاضا برای این محصول یا خدمات وجود دارد؟
  • خرید از برند من چه سودی برای مشتریان خواهد داشت؟ (مزیت نسبی)
  • آیا خود من به عنوان شخصی بی‌طرف، این محصولات را خریداری می‌کنم؟
  • آیا تقاضای کافی برای کسب سود وجود دارد؟
کسب و کار با سرمایه کم

یک استراتژی تجاری بنویسید

یک طرح و ایده کسب و کار خانگی  بنویسید.  طرح کسب و کار جدید به شما کمک می‌کند تا هنگام شروع کار ذهن بازی داشته باشید. طبق گفته SBA، بیشتر طرح های تجاری در دسته یک کسب‌وکار سنتی یا یک استارت آپ قرار می‌گیرند. در یک طرح تجاری سنتی به جزئیات زیادی خواهید پرداخت. این طرح‌ها می‌توانند چندین صفحه داشته باشند.

در مقایسه، یک طرح کسب‌وکار استارتاپ بر یک نمای کلی از کسب و کار در سطح بالا متمرکز است. شما مهمترین جنبه‌های کسب‌و‌کار خود را خلاصه می‌کنید و همه موارد را در یک صفحه خلاصه می‌کنید. این مورد را سریع‌تر از کسب و کار خانگی تهیه می‌کنید اما اگر به دنبال تامین مالی هستید، سرمایه گذاران ممکن است اطلاعات بیشتری را درخواست کنند.

در مورد ساختار قانونی کسب و کار جدید خود تصمیم بگیرید

انتخاب ساختار قانونی صحیح، بخش مهمی از اداره تجارت شما است. اگر می‌خواهید سریع و با کم‌ترین دردسر ممکن شروع کنید، یک شرکت انفرادی ممکن است برای شما مناسب باشد. با این نوع مدل کسب و کار جدید، شریک یا هیئت اجرایی برای پاسخگویی ندارید، بنابراین کنترل کامل همه تصمیمات در دست شماست. به خاطر داشته باشید در این شرایط شما مسئول هر گونه بدهی و دعاویی هستید که کسب‌‌وکار متحمل می‌شود.

یک حساب بانکی تجاری راه اندازی کنید

هنگامی که کسب و کار خانگی خود را تأسیس کردید، باید یک حساب بانکی تجاری ایجاد کنید. این موضوع مهم است زیرا امور مالی شخصی شما را از امور مالی کسب‌وکار شما جدا می‌کند.در این شرایط کارهای حسابداری و تشخیص سود کسب‌وکار بسیار ساده‌تر است. یک کسب‌و‌کار با سرمایه کم نیاز به بررسی دقیق و سنجیدن امور مالی با جزئیات زیاد است.

یک دفتر کار خانگی راه اندازی کنید

اگر قصد دارید از خانه کار کنید، ایده خوبی است که یک دفتر خانه اختصاصی راه اندازی کنید. این می‌تواند یک اتاق خالی در خانه شما باشد یا فقط یک گوشه مشخص در اتاق خواب شما. اگر شما می‌خواهید جایی را انتخاب کنید که درجه خاصی از حریم خصوصی را به شما ارائه دهد باید به فکر یک فضای اختصاصی باشید. همچنین، حواستان به یک فضای مناسب برای تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی و یک فضای ساکت برای انجام تماس با مشتری باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *