بلاگ

چند نکته برای ارایه خدمات عالی به مشتریان ، بخش دوم

چند نکته برای ارایه خدمات عالی به مشتریان

در بخش اول گفتیم صاحبان مشاغل کوچک ممکن است همیشه نتوانند از نظر قیمت رقبای بزرگ‌تر را شکست دهند. اما در زمینه خدمات می‌توانید از آنها پیشی بگیرند. با سیستم ها و فرآیندهای مناسب و تبلیغ موثر، می توانید تیم خود را برای ارایه خدمات عالی به مشتریان آموزش دهید تا کسب و کار شما در بازار پررقیب مطرح شود. کارکنان شما خط مقدم کسب و کار شما هستند و نحوه تعامل آنها با مسائل مشتریان شماست. از نکات زیر برای آموزش تیم خود برای ارایه خدمات عالی به مشتریان استفاده کنید.

۵. گوش دادن فعال را تشویق کنید

خدمات مشتری در مورد حل مشکلات مشتری است. و شما نمی توانید بدون گوش دادن فعال به مشتری این مشکلات را تشخیص داده و حل کنید. خوشبختانه، گوش دادن فعال مهارتیست که کارمندان شما باید آن را بیاموزند. در اینجا چند نکته مهم وجود دارد که به آنها کمک می کند تا از طور فعالانه به مشتریان خدمات عالی ارائه دهند:

  • با مشتری روبرو شوید و ارتباط چشمی برقرار کنید
  • وقتی درحال صحبت یا اننقاد است حرفش را قطع نکنید
  • بدون قضاوت یا نتیجه گیری سریع گوش کنید
  • فقط روی صحبتش تمرکز کنید – شروع به برنامه ریزی برای ارایه خدمات عالی به مشتریان و حاضر جوابی نکنید
  • به نشانه های غیر کلامی (زبان بدن ، صدای صدا و غیره) توجه کنید
  • برای ارایه خدمات عالی و بهتر به مشتریان درباره جزییات از آنها سوال کنید

غالباً چیزی که مشتریان بیشتر می خواهند شنوندگی شماست. به عنوان صاحبان مشاغل کوچک اگر این نکات را امتحان کنید ، و تحت تأثیر مکالمات خدمات مشتری بهتر قرار خواهید گرفت.

۶. با کارمندان خود درباره ارایه خدمات عالی صحبت کنید

تبلیغ موثر برای صاحبان مشاغل کوچک

آموزش کارکنان برای ارایه خدمات عالی به مشتریان مهم است. اما همچنین مهم است که عادت کنید با کارمندان خود در مورد آنچه که در خط مقدم تعامل با مشتری می بینند صحبت کنید. دعوت از آنها برای گفتگوی مداوم در مورد تجربیات مشتری خود بسیار مهم است. و این چیزی است که صاحبان مشاغل کوچک ممکن است از دست بدهند! ارتباط موثر با مشتری بهترین تبلیغ برای برند کوچک شماست.

کارمندان به بازخورد مستمر نیاز دارند تا دانش و اعتماد خود را در هنگام برخورد با مشتریان افزایش دهند. همچنین بررسی دوره ای کارمندان مفید است تا بازدهی آنها را و اینکه چگونه با چالش برخورد می کنند را بفهمید. در نهایت، این «گفتگوی مداوم» باید یک خیابان دو طرفه باشد. با تشویق تیم خود به برقراری ارتباط آشکار، صادقانه و منظم، برقراری ارتباط را ایمن کنید.

۷. صبر و همدلی با مشتری

در قلب همه خدمات خوب به مشتریان، ارتباطات محترمانه است. وقتی صبر و همدلی را نسبت به کارمندان خود الگو می کنید – و این روش محترمانه تعامل با یکدیگر را بخشی از فرهنگ تجاری خود قرار می دهید – کارمندان شما همان صبر و همدلی را با مشتریان شما نشان می دهند. این نکات مهم شامل مشارکت کارکنان در تصمیم گیری، ابراز نگرانی برای اهداف و علایق کارکنان، و به اشتراک گذاری احساسات خود، همگی راه های عالی برای الگوسازی همدلی و صبر برای کارمندان شما هستند.

۸. از فناوری برای کمک ارایه خدمات عالی به مشتریان استفاده کنید

علاوه بر آموزش کارکنان خود برای ارایه خدمات عالی به مشتریان، باید روی فناوری سرمایه گذاری کنید تا به فرآیند خدمات مشتری کمک کنید. فن آوری برای مشتری و فروشنده نیز وجود دارد. بسیاری از مواقع یک فناوری خود تبلیغ و تمایز موثر برای جذب مشتریان رقباست.

فناوری مواجهه با مشتری:

پورتال مشتری سلف سرویس: پایگاه دانش دیجیتال یا پرسش‌های متداول که در آن مشتریان می‌توانند پاسخ سؤالات و مسائل خود را بیابند.

ربات‌های چت: فناوری هوشمندی که از طریق مشکلات احتمالی و فروش کار می‌کند، پرسش‌های رایج (مانند ساعات خدمات، برنامه‌های قیمت‌گذاری و سیاست‌های بازگشت) را با راه‌حل‌هایی پاسخ می‌دهد که در چند ثانیه از هر پست از صفحه شما یا برنامه پیام‌رسان پاسخ داده می‌شود.

طبق تحقیقات، ۶۹ درصد از مشتریان سعی می کنند مشکلات خود را حل کنند. بنابراین، صاحبان مشاغل کوچک می‌توانند از پایگاه دانش یا پرسش‌های متداول برای کمک به مشتریان برای یافتن راه‌حل‌های مستقل برای مشکلاتشان استفاده کنند.

نحوه ارایه خدمات عالی به مشتریان

آموزش به کارمندان برای ارایه خدمات عالی به مشتریان به آموزش صحیح آنها در مورد نحوه ارائه خدمات خوب به مشتریان در تجارت شما و ایجاد فرهنگی است که همان ارزش ها را نشان می دهد. عادت کنید حداقل هر شش ماه یکبار آموزش خدمات مشتری را انجام دهید. این نکات را امتحان کنید، و مطمئناً به عنوان یک کسب و کار کوچک که خدمات عالی به مشتریان ارائه می دهد، شهرت خواهید داشت، که کلید حفظ مشتریان شما برای مادام العمر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *