بلاگ

برای بسته‌بندی محصولات کروی به چکار کنیم؟

بسته‌بندی محصولات کروی

بسته‌بندی محصول یکی از موضوعات مهمی که برای ارسال باید در نظر گرفت، استفاده از روش‌ها و لوازم مورد نیاز مناسب برای بسته‌بندی، با توجه به محصول است. به عبارت دیگر هر محصولی با هر شکل و اندازه‌ای نیاز به یک نوع بسته‌بندی متفاوت خواهد داشت. در میان تمامی این موارد بسته‌بندی محصولات کروی و استوانه ای به دلیل فرم خاصشان دارای به حساسیت و چالش های بیشتری هستند. چرا که احتمال عدم مهار کامل آنها دربسته‌بندی تکان و ضربه و در نتیجه آسیب در حین جابجایی بالا می رود. چنانچه شما نیز به دنبال روش‌های بسته‌بندی و ارسال پستی محصول شکستنی و کروی به منظور محافظت از محصول هستید حتما تا پایان این نوشته ما را دنبال کنید.

ترفندهای بسته‌بندی مناسب برای محصولات کروی

محافظت از محصول

اولین دغدغه‌ صاحبان کسب و کار در حین جابجایی یا ارسال محصولات آسیب محصولات و دستسازه ها هستند. به خصوص اجسام شیشه‌‌ ای و ظریف از حساسیت بیشتری برخوردارند. افراد فعال در حوزه‌های فروش آنلاین نیز باید به این موضوع اهمیت دهند. تنها کاری که می‌توان به منظور جلوگیری از خسارت‌های احتمالی در این خصوص انجام داد، داشتن یک بسته‌بندی ایده‌آل و استاندارد است. در ادامه چند ترفند ساده و کاربردی را اجرا کرد. از ساده ترین راهکارها برای بسته‌بندی محصولات کروی و استوانه ای عبارتند از:

تهیه نایلون حباب دار

نایلون حباب دار یکی از پرکاربر ترین ملزومات بسته‌بندی است. زیرا نایلون‌ها برای بسته‌بندی محصولات مختلف قابل استفاده هستند. برای این منظور نایلون محافظ حباب دار باید در ابعاد مناسب (متناسب با مساحت جسم کروی) برش بدهید. سپس آن را دور تا دور محصول خود به طور کامل بپیچید. به منظور ثابت نگه داشتن نایلون حباب دار در اطراف جسم کروی می‌توانید از چسب پهن کمک بگیرید. این محافظ‌ها همان طور که از نام آن‌ می‌توان فهمید به دلیل حباب های هوا باعث محافظت محصول درون جعبه می‌گردند. همچنین از وارد شدن هر گونه ضربه و فشار نیز جلوگیری می‌کند. در حقیقت به کمک محافظ حباب دار با یک تیر دو نشان خواهید زد.

انتخاب جعبه و کارتن با ابعاد مناسب

بسته‌بندی محصولات استوانه

مهم ترین کار در بسته‌بندی محصولات کروی تهیه جعبه و یا کارتن پستی با ابعاد مناسب است. قبل ازانتخاب و خرید جعبه حتما قطر محصول کروی را اندازه گیری کنید. اگر محصول شما استوانه ای شکل است باید ارتفاع آن را نیز در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که دیواره‌های جعبه شما باید مماس با وسیله‌ای باشد که قصد بسته‌بندی آن را دارید باشد. (اگر از نایلون حبابدار استفاده می کنید پس از بسته‌بندی با نایلون باید قطر کره یا استوانه را در نظر بگیرید.) . در صورت کوچک بودن جعبه احتمال وارد شدن آسیب به دیواره‌های کالا وجود دارد. علاوه براین اگر جعبه کوچک تر محصول باشد موجب دفرمه شدن جعبه می گردد.

به همین ترتیب در صورت بزرگ بودن جعبه نیز وسیله شما مدام در حال حرکت درون جعبه خواهد بود. گاهی اوقات تهیه جعبه با دیواره‌های مماس سبب ایجاد خط و خش بر روی بدنه محصولات شیشه ای و ظریف گردد. پس در این حالت بهتر است کاغذ و نایلون اطراف محصول را فراموش نکنید.

استفاده از انواع پوشال و کاغذ در بسته‌بندی محصولات

پوشال ها پس از نایلون های حباب دار محبوب ترین نگهدارنده و اکسسوری بسته‌بندی هستند. آن ها محبوبیت خود را در بسته‌بندی محصولات کروی و استوانه ای نیز حفظ کرده اند. از نکات مثبت استفاده از پوشال ها این است که علاوه بر محافظت از محصول درون جعبه به زیبایی آن نیز می افزاید.

کاغذ ها نیز نقش موثری در فرایند خلق بسته‌بندی درست دارند. از مهم ترین مزایای کاغذ ها می توان به تنوع رنگ، گرماژ و ابعاد اشاره کرد. همچنین در برخی فروشگاه ها مانند فروشگاه پیواژ می توانید کاغد ها را به صورت عمده و در بسته‌بندی های یک کیلویی خریداری کنید. این مسئله کار شما را در مدیریت و کاهش هزینه های کسب و کارتان کمک می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *