بلاگ

چگونه امور مالی کسب و کار کوچک خود را بهتر مدیریت کنید

چگونه امور مالی کسب و کار کوچک خود را بهتر مدیریت کنید

به احتمال زیاد کسب و کار کوچک خود را به این دلیل شروع کرده اید که به یک محصول یا خدمات خاص علاقه دارید… نه به این دلیل که عاشق مدیریت جنبه مالی یک کسب و کار هستید. با این حال، هر صاحب کسب و کاری باید بیاموزد که چگونه امور مالی کسب و کار کوچک خود را مدیریت کند تا بتواند رشد کند و پیشرفت کند. امروز سه نکته را به اشتراک می گذارم که به شما کمک فوق العاده ای می کند. بودجه کسب و کار تقریباً پولی است که برای شروع، راه اندازی یا گسترش کسب و کار و مدیریت هزینه ها خود نیاز دارید.

همیشه پول درآمد (مثلاً از فروش کالاها و خدمات، وام ها) و هزینه ها (مثلاً تأمین کنندگان، حقوق و دستمزد و بازپرداخت وام) وجود دارند. نحوه مدیریت امور مالی کسب و کار کوچک شما تعیین می کند که آیا کسب و کار شما به سال آینده خواهد رسید یا خیر. با وجود خطر تورمی که وجود دارد، بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک از خود می پرسند که برای بهبود وضعیت مالی خود چه کاری می توانند انجام دهند. یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار، توجه به مدیریت نقدینگی است. اگر می‌پرسید چگونه می‌توانید امور مالی کسب و کار کوچک خود را بهتر مدیریت کنید، توصیه‌های من را بخوانید.

۳ نکته برای مدیریت بهتر امور مالی یک کسب و کار کوچک

در مورد امور مالی کسب و کارهای کوچک می توان چیزهای زیادی گفت. این نوشته مروری سطحی است، من معتقدم این سه مورد از مهم ترین چیزهایی است که صاحبان مشاغل کوچک باید در نظر داشته باشند.

۱. برای کمک تماس بگیرید

شروع کسب و کار کوچک

اولین چیزی که باید بدانید این است که هنگام مدیریت امور مالی کسب و کار کوچک خود مجبور نیستید به تنهایی این کار را انجام دهید. شما می توانید و باید کمک بخواهید. مدیریت مالی کسب و کار و هزینه ها آنقدر مهم است که بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید. شاید در شروع کار و زمانی که کسب و کار کوچک شما هنوز مشتریان زیادی ندارد مدیریت تمام امور به تنهایی راحت باشد. ولی به محض افزایش سفارشات و مشتریان ایجاد تعادل میان هزینه ها و سود بسیار دشوار می شود.

اینکه چه کسی را استخدام می کنید به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله اینکه کسب و کار شما چقدر بزرگ است، مالیات شما چقدر است، و بخش های خاصی که در آنها به کمک بیشتری نیاز دارید. برخی از گزینه های احتمالی عبارتند از:

دفتردار: یک دفتردار امور مالی در کسب و کار نه چندان کوچک شما را پردازش و ثبت می کند. این ممکن است شامل ثبت و مدیریت فروش و هزینه ها، تطبیق حساب های بانکی، پرداخت قبوض، ارسال فاکتورها، ردیابی موجودی و نگهداری اسنادی مانند رسید خرید باشد. یک دفتردارخوب همچنین چند گزارش مالی اساسی مانند صورت سود و زیان ماهانه، ترازنامه و صورت جریان وجوه نقد ارائه می کند.

یک حسابدار رسمی: یک حسابدار دارای مجوز از مراجع قانونی است. آنها معمولاً بر امور حسابداری و مالیاتی، از جمله نگهداری و حسابرسی سوابق مالی، تهیه صورت های مالی، اطمینان از رعایت قوانین مالیاتی و تهیه و ثبت مالیات تمرکز می کنند.

آن ها حتی اگر برای تراکنش‌های روزانه، مرورهای مالی و مالیات‌ها یا استراتژی مالی به کمک نیاز داشته باشید، کمک در دسترس شما هستند. و به یاد داشته باشید، شما نیازی به ایجاد استخدام نیروی تمام وقت برای این نقش ها ندارید – همیشه می توانید بر اساس نیاز خود برون سپاری کنید.

۲. هرگز از اعتبار مالی کسب و کار کوچک خود غافل نشوید

به عنوان یک صاحب کسب و کار، باید به دو نوع اعتبار توجه کنید: اعتبار شخصی و اعتبار تجاری خود. به طور کلی، شما باید تمایز واضحی بین این دو داشته باشید. با این حال، اعتبار تجاری و شخصی شما ممکن است تا حدی مرتبط باقی بماند، به همین دلیل است که باید از هر دو مراقبت کنید. به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک، این به شما بستگی دارد که از اعتبار شخصی خود در حین ایجاد اعتبار تجاری جداگانه خود محافظت کنید. وقتی این دو را از هم جدا نگه دارید، مدیریت امور مالی کسب و کار کوچک شما بسیار آسان تر خواهد شد! بنابراین در اینجا چند نکته در مورد ایجاد اعتبار تجاری وجود دارد:

  • کسب و کار خود را به صورت قانونی به عنوان یک مالکیت انحصاری، شرکت، مشارکت یا شرکت با مسئولیت محدود ایجاد کنید.
  • یک نام قانونی برای کسب و کار خود ایجاد کنید.
  • یک شماره تلفن کاری خریداری کنید.
  • ایجاد روابط با فروشندگان و تامین کنندگان
  • اقساط خود را زودتربه بانک پرداخت کنید تا نشان دهید که می توانید بدهی های خود را جبران کنید.

۳. با جریان نقدینگی استراتژیک برخورد کنید

مدیریت هزینه ها

هنگام مدیریت امور مالی کسب و کار کوچک، باید در مورد جریان نقدینگی خود استراتژیک باشید – پولی که وارد کسب و کار شما می شود و پولی که خارج می شود. از نظر پولی که به کسب و کار شما وارد می شود، ممکن است در نظر بگیرید:

  • ارائه مشوق هایی برای پرداخت زودهنگام یا سریع.
  • افزایش قیمت ها برای هماهنگی با تورم
  • ایجاد جریان هایی برای درآمد اضافی

از نظر پولی که از تجارت شما خارج می شود، به دنبال راه هایی برای مدیریت و کاهش هزینه های خود باشید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید تمام موقعیت‌های شغلی خود را بررسی کنید تا ببینید هر فردی که استخدام می‌کنید چگونه و آیا به شما سود می‌دهد یا خیر. برخی از سوالاتی که ممکن است بپرسید عبارتند از:

  • پتانسیل رشد آنها چقدر است؟
  • آیا می توان این کار را به جای آن برون سپاری کرد؟

به عنوان یک صاحب کسب و کار، پاسخ به این سوالات سخت است، اما می توانند به شما در رفع ناکارآمدی ها کمک کنند (و در عین حال در هزینه ها صرفه جویی کنید).

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *