بلاگ

چگونه ضایعات بسته‌بندی را از طریق بسته‌بندی تجدیدپذیر به حداقل برسانیم؟

چگونه ضایعات بسته‌بندی را از طریق بسته‌بندی تجدیدپذیر به حداقل برسانیم؟

چه بخواهیم چه نخواهیم، بسته‌بندی محصولات برای جلوگیری از آسیب، فساد یا آلودگی ضروری است. اما متأسفانه برای کره زمین، بسیاری از مواد بسته‌بندی می توانند اثرات زیست محیطی قابل توجهی، به ویژه زباله های پلاستیکی، داشته باشند. تاثیر بسته‌بندی باعث آسیب به اقیانوس، هوا و زمین ما می شود. این یک مشکل اساسی است که نمی توان آن را یک شبه حل کرد و نمی توان آن را نادیده گرفت. زباله های بیش از حد بسته‌بندی آسیب قابل توجهی به محیط زیست ما وارد می کند. شرکت ها و مصرف کنندگان باید اقداماتی را برای کمک به کاهش و کنترل این ضایعات بسته‌بندی انجام دهند. در پیواژ، هدف ما این است که این اثرات زیست محیطی را از طریق آموزشبه مشتری از طریق شیوه های آگاهانه محیط زیست و راه حل های بسته‌بندی تجدیدپذیر به حداقل برسانیم.

چه چیزی به سیاره آسیب می زند؟: تعریف اثرات زیست محیطی

اما قبل از اینکه بتوانیم تعهد خود را نسبت به بسته‌بندی سازگار با محیط زیست عمیق تر کنیم، درک معنای دقیق اثرات زیست محیطی در بسته‌بندی ضروری است. منظور ما از اثرات زیست محیطی،بسته‌بندی بیش از حد محصولات است و انتشار گازهای گلخانه ای که در طول تولید و دفع ایجاد می کنند. همه بسته‌بندی ها تاثیرات زیست محیطی بر روی کره زمین دارند، اما ما باید این اثرات را کاهش دهیم تا دنیایی سالم تر داشته باشیم.

ضایعات پلاستیکی، به ویژه، یکی از بزرگ‌ترین عواملی هستند که در تأثیر منفی بسته‌بندی بر محیط‌زیست نقش دارند. با این حال، همه انواع بسته بندی هنوز هم به یک مشکل مهم کمک می کنند که باید به سرعت برطرف شود. همه اینها از ابتدای چرخه عمر یک بسته‌بندی شروع می شود. در تمام طول مسیر ادامه می یابد و در هر مرحله یک ردپای منفی محیطی بر جای می گذارد. کاهش و کنترل ضایعات بسته‌بندی در هر مرحله بر روی بهبود نتیجه نهایی تاثیرگذار است. بنابراین، برای درک بهتر اینکه بسته‌بندی تجدیدپذیر چقدر می تواند برای محیط زیست تاثیرگذار باشد، اجازه دهید به سه مرحله اصلی عمر بسته‌بندی نگاه کنیم.

منبع یابی و تولید در چرخه بسته‌بندی غیر تجدیدپذیر

مشکل اکثر بسته‌بندی های آسیب رسان درست از زمان تولید آن شروع می شود. تمام انواع بسته‌بندی به مقدار معینی از منابع و انرژی برای تولید نیاز دارند. تولید به احتمال زیاد گازهای گلخانه ای مضر در هوا منتشر می کند، ذرات فلزات سنگین مضر تولید می کند یا زباله های سمی را به اقیانوس ها می ریزد. حتی عواملی مانند استفاده از آب، مواد شیمیایی، نفت، یا جمع آوری چوب و سایر منابع در اثرات زیست محیطی ناشی از تولید نقش دارند. در حالی که در بسته‌بندی های تجدیدپذیر میزان این ضایعات بسیار کمتر است.

حمل و نقل بسته‌بندی

کاهش و کنترل این ضایعات بسته‌بندی

اما فقط تولید بسته‌بندی های ضایعاتی نیست که به محیط زیست آسیب می رساند. حمل و نقل بسته‌بندی نیز بر محیط زیست تأثیر می گذارد. آلودگی هوا از طریق هواپیما، کشتی و کامیون نیز به سیاره زمین آسیب می رساند! سوخت برای انتقال بسته‌بندی از نقطه ای به نقطه دیگر مورد نیاز است. و اگرچه ما همیشه به حمل و نقل نیاز خواهیم داشت، اما راه هایی برای کاهش این تاثیر اجتناب ناپذیر وجود دارد.

دفع زباله های بسته‌بندی

آخرین عامل اصلی که بر اثرات زیست محیطی بسته‌بندی تأثیر می گذارد، پایان چرخه عمر آن یعنی دفع است. هر نوع بسته‌بندی تجدیدپذیر یا تجدید ناپذیر می تواند محیط زیست را آلوده کند، اما پلاستیک ها، به ویژه زمانی که به درستی مورد استفاده قرار نگیرند، مضر هستند. پلاستیک‌ها اغلب اقیانوس‌ها و خیابان‌های ما را پر می‌کنند و به حیات پرندگان و آبزیان آسیب جدی وارد می‌کنند. تنها در سال ۲۰۱۶، حدود ۲۳ میلیون تن زباله پلاستیکی وارد اقیانوس شد، جایی که آبزیان و پرندگان اغلب در چنین زباله‌هایی درگیر می‌شوند یا آن را با غذا اشتباه می‌گیرند. بنابراین، باید گام‌ها و ابتکاراتی برای به حداقل رساندن معضل زباله‌های پلاستیکی و به طور کلی ردپای مضر زیست‌محیطی بسته‌بندی برداشته شود.

محصولات ما راه حلی برای کاهش پلاستیک و ارائه بسته‌بندی تجدیدپذیر

با پیشرفت فناوری و نوآوری بسته‌بندی‌های مدرن جایگزین و پایدار، کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان ممکن است اقدامات مناسبی را برای کاهش اثرات زیست‌محیطی بسته‌بندی بیش از حد و حرکت به سمت بسته‌بندی بدون زباله و تجدیدپذیر آغاز کنند. در پیـــواژ، ماموریت ما ارائه راه‌حل‌هایی است که برای کاهش و کنترل ضایعات بسته‌بندی از طریق بسته‌بندی سازگار با محیط زیست نیاز دارید:

کیفیت مواد اولیه – ما از منابعی از مواد اولیه تأیید شده و تجدیدپذیر استفاده می کنیم تا اطمینان حاصل شود که همه مواد مورد استفاده در پروژه ها بی ضرر و بهینه هستند.

بازیابی ضایعات – ما در پیواژ به مواردی همچون بازیافت، استفاده مجدد، و کمپوست هر گونه زباله مربوط به تولید پای بندیم.

مزایای کاهش اثرات زیست محیطی

زمین خانه ماست و به هر کاری که انجام می دهیم واکنش نشان می دهد. تغییر یک شبه اتفاق نمی افتد. شرکت ها و مصرف کنندگان باید با هم کار کنند و شیوه های پایدار را حفظ کنند تا ردپای محیطی ما را کاهش دهند، و پیواژ مکانی عالی برای شروع است! اگر می خواهید کسب و کار خود را ارتقا دهید و گام های بعدی را در جهت بسته‌بندی تجدیدپذیر محصول خود بردارید، لطفا با ما تماس بگیرید. متخصصان ما مشتاقند که به هر سوالی که دارید پاسخ دهند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *