بلاگ

روزهای سخت صنایع دارویی و مسیرهای عبور از بحران

بسته‌بندی دارویی

فرامرز اختراعی، رئیس هیات مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته‌بندی دارویی در گفت‌وگو با فارس گفت. این روزها صنایع دارویی کشور لحظات سختی را سپری می‌کند. تاثیرات منفی بحران ارز و تحریم‌های پیش‌رو که علیرغم ادعاهای مبنی بر معافیت غذا‌و‌دارو از لیست تحریم‌ها همه عملا به دلیل ممنوعیت‌های‌‌بانکی غیرقابل اجتناب است. هم از طرفی در حال فشار به بازار دارویی کشور است.

 اختراعی تشریح کرد.: در این بین البته، دست اندرکاران و متولیان صنعت، سخت در تلاش‌اند تا دریچه‌های ارتباط با جهان را باز نگه داشته باشند. شرایطی فراهم کنند تا با ایجاد مراودات بین المللی راه های کسب و کار و مبادلات بین المللی را در این حوزه کماکان باز و پویا نگاه دارند.

وی ادامه داد: در همین راستا سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته‌بندی دارویی در حال برگزاری نمایشگاهی بین المللی به نام «فارماپک خاورمیانه» است. با تمرکز بر حوزه صنعتی داروسازی و با هدف معرفی تولیدات و دستاوردهای شرکت های ایرانی از یک سو و آشنایی شرکت های داخلی با فناوری روز دنیا برای نوسازی صنایع دارویی کشور از سوی دیگر برگزار می شود.

رئیس هیات‌مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد‌دارویی، شیمیایی و بسته‌بندی دارویی تاکید کرد:‌ این رویداد تاکنون با استقبال خوبی از کشورهای منطقه، اروپا و افریقا روبه‌رو شده‌است. این فرصت می تواند فرصت خوبی برای گسترش کسب و کار شرکت های داخلی است. همچنین زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری خارجی در جزیره کیش که محل برگزاری آن است فراهم آورد. در این شرایط بحران و رکود، تحرک امید بخشی در صنایع دارویی کشور ایجاد کند.

پیواژ نیز که همواره با  ایده های نوآورانه بسته‌بندی صنایع دارویی و غذایی راهگشا بوده است، با هدف اصلی  تقویت تولید ملی در این نمایشگاه حضور خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *