بلاگ

راهکارهایی برای ادغام رسانه‌های اجتماعی در استراتژی فروش شما، قسمت اول

استراتژی فروش

پلتفرم‌هایی که زمانی برای اشتراک‌گذاری عکس‌ها و حفظ ارتباط با مخاطبین استفاده می‌شدند، اکنون بخش عمده‌ای از زندگی روزمره ما را تشکیل می‌دهند، به‌طوری که به طور متوسط ​​بزرگسالان نزدیک به دو ساعت و نیم در روز را در رسانه‌های اجتماعی صرف می‌کنند. این برنامه‌ها همچنین بخشی جدایی ناپذیر از نحوه تجارت شرکت‌های مدرن هستند. در سال ۲۰۲۰، ۹۱ درصد از مشاغل خرده فروشی در دو یا چند پلتفرم رسانه اجتماعی حضور فعال داشتند. بنابراین این برنامه‌ها بخشی از استراتژی فروش اینترنتی به شمار می‌روند و باید برای شناخت راهکارهای فروش، با آن‌ها بیشتر آشنا شد.

عضویت در چند رسانه اجتماعی، یکی از راهکارهای فروش

طبق گفته  Adweek، ۹۱٪ از مشاغل خرده فروشی در دو یا چند پلتفرم رسانه اجتماعی فعال هستند. در حالی که تیم بازاریابی برند برای حفظ حضور کلی آن در شبکه‌های اجتماعی کار بسیار مهمی انجام می‌دهد، استفاده درست از رسانه‌های اجتماعی در استراتژی فروش شما می‌تواند به نتایج چشمگیری منجر شود. در ادامه به چند استراتژی فروش برای ادغام رسانه‌های اجتماعی می‌پردازیم.

راهکارهای فروش

 ۱.  پلتفرم‌های پر استفاده را برای مشتری ایده آل خود شناسایی کنید.

به عنوان یک حرفه‌ای فروش، باید یک پرسونای مشتری ایده آل داشته باشید. این پرسونا باید اطلاعات کلیدی در مورد شخصیت‌های خریدار شما را مشخص کند. برای شرکت‌های B2B، این می‌تواند شامل اندازه شرکتی که از محصول شما سود می‌برد، میزان درآمد آن‌ها و ساختار سازمانی آن‌ها باشد. اگر مستقیما با مصرف کنندگان در ارتباطیدقضیه متفاوت است. پرسونای مشتری ایده‌آل در استراتژی فروش شما باید شامل اطلاعاتی از قبیل سن خریداران شما، علایق آن‌ها و مشکلی باشد که برای حل آن به محصول شما مراجعه می‌کنند.

هنگامی که پرسونای مشتری ایده آل خود را مشخص کردید، از این اطلاعات برای تعیین اینکه بیشتر در چه پلتفرم‌های رسانه اجتماعی فعال هستند و پیدا کردن راهکارهای فروش استفاده کنید. برای مثال، اگر برای یک شرکت B2C کار می‌کنید و نسل X را هدف قرار می‌دهید، بهتر است تلاش‌های خود را روی به جای فیس بوک روی تیک تاک متمرکز کنید. برعکس در صورتی که  B2B  کار می‌کنید و به دنبال دسترسی مستقیم به حرفه‌ای های با تجربه هستید، لینکدین ممکن است پلتفرم سازنده تری نسبت به Pinterest باشد.

۲. تایید مشتریان دیگر فروش اینترنتی، یک استراتژی فروش مهم

وقتی زمان خرید یک محصول جدید فرا می‌رسد، خریداران با دانستن اینکه محصول دارای مهر تاییدی از سوی خریدار دیگر است، نسبت به تصمیم خود اطمینان بیشتری پیدا می کنند. در واقع، ۸۳ درصد از خریداران می گویند توصیه های دهان به دهان بر تصمیمات خرید آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

بهترین راه برای گنجاندن رویکرد دهان به دهان در استراتژی فروش شما چیست؟ از طریق به اشتراک‌گذاری تجربه خرید مشتری، مشتریان بالقوه شما می‌توانند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند. به عنوان یک نماینده فروش، شما نقش مهمی در به اشتراک‌گذاری استوری‌های مشتری خود ایفا می‌کنید. اگرچه تیم بازاریابی شما اغلب وظیفه تولید محتوا برای کانال‌های رسانه اجتماعی شرکت شما را بر عهده دارد، اما ارتباطات مکرر شما با مشتریان احتمالی و مشتریان می‌تواند محتوای ارزشمندی را نیز ارائه دهد.

اطمینان حاصل کنید که به طور منظم استوری‌های مشتریان خوشحال را با تیم بازاریابی خود به اشتراک می‌گذارید تا در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی وجهه شما تقویت شود که می‌تواند به افزایش فروش کسب و کار شما کمک کند.

۳. حساب‌های رسانه‌های اجتماعی شخصی خود را بهینه کنید.

اکانت‌های شرکت شما تنها نقاط تماسی نیستند که برند شما می‌تواند با مشتری در رسانه‌های اجتماعی داشته باشد. حساب‌های شخصی شما می‌توانند به عنوان یک توسعه‌دهنده برای برند شرکت عمل کنند. به عنوان یک نماینده فروش اینترنتی، می‌توانید حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود را برای حمایت از تلاش‌های فروش خود بهینه کنید. به این ترتیب، خریداران می توانند به سرعت متوجه شوند که شما نماینده این برند هستید. توییتر (جایی که مصرف کنندگان اغلب برای ارتباط مستقیم با برندها و رهبران فکری مراجعه می‌کنند) و لینکدین بهترین فضا برای این نوع استراتژی فروش هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *