بلاگ

۴ نشانه ی رسیدن زمان تغییر بسته بندی یک محصول

اگر شما برای مدت زمان طولانی مشغول بازاریابی یک محصول بوده اید، شاید زمان آن رسیده است که بسته بندی آن را تغییر دهید. برای تغییر بسته بندی محصولتان شما باید اندازه، شکل، گرافیک، رنگ و تایپو گرافی  محصول را در نظر بگیرید. تغییرات ایجاد شده شاید در یک و یا چند مورد از موارد گفته شده باشد. ولی از کجا مطمئن خواهید بود که زمان تغییرات فرا رسیده است؟ تغییر در بسته بندی همیشه مفید نیست. بعضی از محصولات صرفا به خاطر بسته بندی آن ها معروف شده اند. به عنوان مثال Cracker Jack، بیش از ۶۰ سال است که تغییری در بسته بندی محصولشان ایجاد نکرده اند. هرچند، بیشتر شرکت ها هر از گاهی با ایجاد تغییر در بسته بندی محصولتشان سعی می کنند آن ها را تازه و به روز نگه دارند. در ادامه به ۴ نشانه اشاره می کنیم که نشان از فرا رسیدن زمان تغییرات دارد.

کاهش فروش

اگر میزان فروش طی ماه های اخیر یا حتی یک یا دو سال گذشته کاهش پیدا کرده و شما تمامی احتمالات دیگر را حذف کرده اید، شاید زمان اصلاح بسته بندی فرا رسیده باشد.  تایپو گرافی و تصاویر جذاب تر و جدید تر استفاده کنید و یا رنگ های براق تر به کار ببرید- هر چیزی که محصول شما را  بیش تر مورد توجه قرار داده و به افزایش میزان فروش کمک کند. حتی می توانید از بسته بندی های خاص استفاده کنید.

خراب شدن بسته بندی

ممکن است طراحی بسته بندی محصول شما مناسب نباشد. شاید در آن به سادگی باز شده و محصول از آن بیرون می افتد. امکان دارد بسته بندی به خوبی با محصول سازگار نیست و فضای خالی زیادی داخل بسته وجود دارد. همچنین ممکن است مواد بسته بندی استحکام کافی نداشته باشد و محصول حین جابجایی دچار آسیب دیدگی شود. اگر هر کدام از این اتفاق ها افتاد، شما باید به فکر ایجاد بسته بندی بهتری باشید.

بسته بندی کهنه شده است

در فروشگاه ها و جایی که محصول شما نمایش داده می شود، بررسی کرده و محصولتان را با سایر محصولات مشابه مقایسه کنید. آیا رنگ و رو رفته و کهنه است؟ از سایر بسته ها ایده بگیرید تا چطور بدون کپی برداری بسته بندی خود را به روز رسانی کنید.

مقررات جدید

با توجه به نوع محصولی که شما تولید می کنید، ممکن است قوانین نسبت به اولین باری که شما محصولتان را به بازار ارائه کرده اید تغییر کرده باشد. این مساله راجع به محصولات دارویی و یا محصولاتی که در صورت استفاده ی نادرست مضر باشد بسیار رایج است. شما باید بسته بندی محصولتان را برای جلوگیری از استفاده کودکان به روز رسانی کنید. بسیاری از محصولات مثل دارو و بعضی محصولات غذایی باید  در مقابل تقلب ایمن باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.