بلاگ

نکاتی برای بهبود بسته بندی محصولات صنعت غذایی

وقتی شما در صنعت غذایی مشغول به فعالیت هستید، قطعا از این نکته اطلاع دارید که در چه رقابت سختی قرار دارید. فقط کافیست در راهروی سوپر مارکت ها قدم گذاشته تا به تنوع محصولات از برندهای مختلف پی ببرید. این یک دلیل از اهمیت این موضوع است که چرا شما باید محصول غذایی خودتان را به بهترین شکل ممکن بسته بندی کنید. البته دلیل اصلی این است که محصول شما تازه می ماند، دچار آسیب نمی شود و طی مسیر خط تولید تا منزل مصرف کننده ظاهر زیبایش را حفظ می کند. پس یک بار دیگر نگاهی به بسته بندی محصول غذایی خود بیاندازید. آیا نکته ای هست که بتوان آن را بهبود بخشید؟

استحکام

آیا بسته بندی شما از استحکام کافی طی فرایندهای حمل و نقل، انبارش و اتفافاتی که در فروشگاه یا خانخ می افتد را دارد؟ اگر پاسخ منفی است شما باید فکری به حال تقویت بسته بندی محصول غذایی خود بکنید. اگر محصول شما در بسته بندی پلاستیکی قرار دارد، آیا از ضخامت کافی برای حفظ تازگی و جلوگیری از پاره شدن برخوردار است؟

تناسب بسته بندی با محصول غذایی

آیا بسته بندی شما با محصولی که داخل آن است تناسب دارد؟ مسلما شما قصد ندارید که یک شیشه مربا را درون یک جعبه مقوایی قرار دهید و یا یک بشکه شیر را داخل بسته بندی پلاستیکی بریزید.

جذابیت بسته بندی

همان قدر که استحکام یک بسته اهمیت دارد، جذابیت آن نیز مساله ی مهمی است. یک بسته بندی هرچقدر هم که محستکم باشد که در مقابل طوفان مقاومت کند اگر جذابیتی نداشته باشد، نمی تواند به تنهایی فروش کند. در مقابل، شاید شما زیباترین بسته بندی را در یک فروشگاه داشته باشید، ولی اگر از استحکام کافی برخوردار نباشد محصول شما انتخاب مشتری نخواهد بود. با توجه به نکات گفته شده، ظاهر یک بسته بندی بسیار اهمیت دارد. یک تصویر زیبا و جذاب از محصول داخل بسته بندی تاثیر بسیاری روی خریدار خواهد داشت. برای مشتریان خیلی مهم است که بدانند محصولی که خریداری می کنند، چه شکل و شمایلی دارد.

در دسترس بودن

یک پارامتر مهم در کنار تازگی و ایمنی یک بسته بندی، راحتی در دسترسی به محتویات آن است. بسیاری از مشتریان مشکلات بسیاری دارند که روی سلامت آن ها و استفاده از دستانشان تاثیر می گذارد. پس دقت کنید بسته بندی شما به نحوی نباشد که دسترسی به آن دشوار باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.