بلاگ

افزایش فروش اینترنتی و ارتباط آن با اینگیجمنت صفحه اینستاگرام

اگر شما هم در اینستاگرام فعالیت می‌کنید حتما تا به حال اصطلاح اینگیجمنت به گوشتان خورده است. اینگیجمنت در واقع به معنای نرخ تعامل است. این نرخ تعامل ممکن است در بسترهای متفاوتی شکل بگیرد. مثلا در دنیای اینستاگرام، اینگیجمنت به معنای تعداد لایک و کامنت، به نسبت تعداد دنبال‌کنندگان هر صفحه است. اما افزایش فروش اینترنتی چه ارتباطی با اینگیجمنت دارد؟ آیا با افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام می‌توان به فروش بالایی رسید؟ برای پیدا کردن پاسخ این سوال‌ها در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

چگونه اینگیجمنت هر پست را حساب کنیم؟

سایت‌های زیادی برای محاسبه میزان مشارکت کاربران در پیج شما، وجود دارند. این سایت‌ها تعامل مخاطبین با پست‌های شما در یک ماه اخیر را ملاک محاسبه خود قرار می‌دهند. به طور کلی شما می‌توانید برای محاسبه مشارکت یا اینگیجمنت هر پست تعداد لایک‌ها و کامنت‌ها را جمع کرده و تقسیم بر تعداد فالوورها کنید. برای محاسبه مشارکت در هر ماه، تمام اعداد به دست آمده برای هر پست در یک ماه اخیر را جمع کرده و میانگین بگیرید. سایت phlanx هم یک سایت معتبر برای محاسبه مشارکت پیج شماست که می‌توانید به صورت رایگان از آن استفاده کنید.

افزایش فروش اینترنتی

چرا نرخ تعامل برای افزایش فروش اینترنتی مهم است؟

تلاش تمام کسانی که در اینستاگرام فعالیت دارند، بالا بردن نرخ تعامل یا همان اینگیجمنت است. با بالا رفتن نرخ تعامل، محتوای شما به مخاطبان بیشتری نمایش داده می‌شود. هرچه تعداد لایک‌ها و کامنت‌های محتوای شما بیشتر شود، احتمال ورود شما به اکسپلور اینستاگرام افزایش پیدا می‌کند. به این ترتیب شما می‌توانید دنبال‌کننده‌های بیشتری را جذب کنید و همه این موارد در نهایت به افزایش فروش اینترنتی شما منجر می‌شود. همچنین شما با بررسی میزان مشارکت مربوط به هر پست می‌توانید متوجه شوید که مخاطبتان کدام محصول را بیشتر می‌پسندد و به کدام خدمات شما علاقه بیشتری دارد.

روش‌های افزایش نرخ مشارکت در اینستاگرام

روش‌های متفاوتی برای افزایش اینگیجمنت در اینستاگرام وجود دارد. اولین و مهم‌ترین نکته، توجه به انتشار محتوای باکیفیت است. اگر شما محتوایی مناسب برای مخاطبتان به اشتراک نگذارید، نمی‌توانید انتظار واکنش مثبت از سمت او داشته باشید. عکس‌های بی‌کیفیت یا بدون کپشن، در فضای اینستاگرام که دریایی از محتوای با کیفیت است، نمی‌تواند مخاطب را جذب کند.

از راه‌حل‌های کاربردی برای افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در استوری اینستاگرام نظرسنجی کنید یا از مخاطبین سوال بپرسید.

  • با اکانت‌های مشابه خودتان ارتباط بگیرید و همدیگر را لایک کنید.

  • از هشتگ‌های مناسب استفاده کنید.

  • پست‌ها را استوری کنید و به مخاطبانتان اطلاع بدهید که پست جدید گذاشته‌اید.

  • جواب کامنت‌ها را بدهید.

  • برای خودتان یک برنامه محتوایی منظم تنظیم کنید.

  • به ساعت پست گذاشتن دقت کنید و در زمان‌های خلوت بودن اینستاگرام پست نگذارید.

خلاصه کلام

با اطلاعاتی که از این مقاله کسب کردید می‌توانید از همین حالا شروع کنید تا به افزایش فروش اینترنتی از طریق بالا بردن نرخ تعامل نزدیک شوید. اینستاگرام یک بستر سریع و بدون نیاز به سرمایه زیاد برای شروع کار است. پس این بستر را به درستی به کار بگیرید و سعی کنید با زیر و بم آن آشنا شوید. برای بسته‌بندی محصولاتتان هم می‌توانید روی پیواژ حساب کنید. ما در پیواژ با ارائه انواع محصولات بسته‌بندی، خیال مشتری‌هایمان را برای ارسال محصولاتشان راحت می‌کنیم. شما می‌توانید جعبه آماده برای بسته‌بندی محصولتان را در تعداد مورد نیاز سفارش دهید و از پیواژ تحویل بگیرید. برای سفارش جعبه آماده مورد نظرتان وارد سایت پیواژ شوید و محصول بسته‌بندی مناسب خود را انتخاب کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *