بلاگ

۱۰ نکته برای ایجاد تقویم محتوایی موثر ، بخش دوم

ایجاد تقویم محتوایی

به عنوان صاحب یک آنلاین شاپ تولید محتوای موثر و مطابق با الگوریتم اینستاگرام از سخت ترین مراحل کار است. در نوشته قبلی درباره اهمیت ایجاد تقویم محتوایی صحبت کردیم. برای ایجاد این تقویم ۵ نکته ضروری را بیان کردیم. علاوه بر این توضیح مختصری درباره نحوه ایجاد برنامه محتوایی که به ارتقا پیج اینستاگرام شما کمک کند و شیوه اجرا هر کدام ارائه کردیم. در نوشته امروز ۵ نکته جدید برای چینش و ایجاد تقویم محتوایی را می توانید بخوانید.

۶. شروع به ایجاد تقویم محتوایی خود کنید

با موضوعاتی که می خواهید مطرح کنید و هر تعطیلات رسمی که برای بازار شما مهم است شروع کنید. برای مثال، ما همیشه برای شب چله و جشن یلدا، محتوا تولید می کنیم. سپس باید شروع به پر کردن جاهای خالی با محتوای مرتبط کنید، از جمله:

پست های وبلاگ: اینجا جایی است که داستان خود را به اشتراک می گذارید و با مخاطبان هدف خود اعتماد ایجاد می کنید و محتوای اصلی خود را آموزش می دهید تا تخصص خود را برجسته کند.

محتوای بصری: از ویدئوها یا تصاویر کوتاه از رویدادها، پشت صحنه، محصولات، کمپین‌های ارتقا پیج اینستاگرام و پروژه‌هایی برای جذب مخاطبان هدف خود استفاده کنید. مردم همیشه به جزئیات خنده دار پشت صحنه نحوه عملکرد کسب و کار شما علاقه مند هستند.

پست های سریالی: با توسعه دو یا چند محتوا یک سریال ایجاد کنید تا به مشتریان هدف خود در مورد یک موضوع خاص آموزش دهید. الگوریتم اینستاگرام به شدت روی زمانی که کاربران در صفحه شما مکث و گردش می کنند حساس است.

محتوای خارجی: این بخش شامل مقالات تخصصی، قطعات دست نویس، وبلاگ های مهمان یا مصاحبه ها و پادکست است.

رویدادهای فصلی: آیا رویدادها یا تعطیلات خاصی در صنعت شما برگزار می شود؟ برای مثال، اگر گیفت باکس هایی را برای زوج‌ها می‌فروشید. در ایجاد تقویم محتوایی پیج خود تمام روزهایی را مراسمات مربوط به عقد و عروسی افزایش می یابد پیش بینی کنید.

داستان های مشتری: از مشتریان راضی در محتوای خود تجلیل کنید. بررسی‌های مشتری و توصیفات را برجسته کنید یا مطالعات موردی کاملی را در مورد نتایجی که برای مشتریان به دست آورده‌اید توسعه دهید.

۷. محتوای همیشه سبز تولید کنید

ارتقا پیج در الگوریتم اینستاگرام

محتوای همیشه سبز به محتوایی است که مدت ها پس از انتشار برای اولین بار ارتباط و جذابیت خود را حفظ می کند. این نوع از محتوا بهینه شده برای جستجو است که به طور مداوم برای خوانندگان “تازه” می ماند. بهترین چیز در مورد محتوای همیشه سبز این است که با افزودن پیوندهایی به محتوای جدیدتر مرتبط با مضامین مشابه، می‌توانید مقالات و پست‌های وبلاگ قدیمی‌تر خود را دوباره به مخاطبان خود معرفی کنید. با کمی گردش در اکسپلور و دقت می بینید که الگوریتم اینستاگرام در هر دوره بروزرسانی محتوای ماندگار را بالاتر می گذارد. حتی اگر ماه ها از انتشار آن گذشته باشد.

۸. یک استراتژی تغییر هدف داشته باشید

همیشه مجبور نیستید از ابتدا محتوا ایجاد کنید. پست‌های قدیمی را می‌توان از طریق کانال‌های مختلف، مانند تبدیل آن‌ها به ویدیوهای کوتاه، پادکست یا اینفوگرافیک، دوباره استفاده کرد و به‌روزرسانی کرد. در هنگام ایجاد تقویم محتوایی زمانی را برای تغییر فرمت در نظر داشته باشید. مشتریان بالقوه شما ممکن است به دنبال اطلاعات در پلتفرم های مختلف باشند، بنابراین ارائه محتوای مشابه در قالب های مختلف می تواند ایده خوبی باشد.

۹.تقویم محتوایی خود را پس از ایجاد مرور کنید

هیچ قانون سخت و سریعی وجود ندارد که تفویم محتوایی شما چه مدت از قبل باید ایجاد و برنامه ریزی شود. اما ایده خوبی است که حداقل یک یا دو ماه قبل محتوا تولید کنید زیرا هنوز کسب و کار خود را اداره می کنید. شاید ایده خوبی باشد که به طور منظم تقویم محتوا را مرور کنید تا به شما کمک کند در مسیر خود بمانید و برای سه ماهه آینده برنامه ریزی کنید.

۱۰. بر محتوای خود نظارت کنید

پس از صرف زمان و هزینه زیادی برای توسعه محتوا برای ارتقا پیج اینستاگرام ، مهم است که برنامه انتشار خود را با نتایج اندازه گیری کنید. ردیابی اشتراک‌گذاری‌ها، نظرات و تعامل نیز مهم است. همچنین، می‌خواهید ارزیابی کنید که چه تعداد از انتخاب‌ها از آهن‌ربای اصلی و اشتراک‌های اجتماعی خود ایجاد می‌کنید. فروش واضح ترین معیار برای برآورد نتیجه است. حتماً از همه مشتریان جدید بپرسید که چگونه در مورد شما شنیده اند یا پس از فروش نظرسنجی ارسال کنید.

این ایده ها باعث می شود که شما شروع به ایجاد یک تقویم محتوا برای پیج کسب و کار کوچک خود کنید. هنگامی که می دانید مخاطبان شما به چه محتوایی علاقه مند است، آنچه را که مخاطبانتان می خواهند بیشتر به آنها بدهید! از تغییر قالب محتوا بر اساس آنچه در تجزیه و تحلیل خود می بینید نترسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *