بلاگ

ایده هایی برای تشکر از مشتری مخصوص کسب و کارهای آنلاین

ایده هایی برای تشکر از مشتری

یکی از روش ها برای ایجاد حس خوب در خرید، تشکر از مشتری است. به این ترتیب احتمال اینکه مشتری برای دفعات هم از ما خرید کند بیشتر می‌شود. در این نوشته تکنیک های تشکر از مشتریان و بازاریابی را به شما گفتیم. با رعایت آن‌ها می‌توانید افزایش فروش آنلاین خود را افزایش دهید. به طور کلی فرآیند بازاریابی کسب و کار را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد:

  1. فرآیندی که در آن سعی در جذب مخاطب می‌کنیم.
  2. بخشی که در آن باید تلاش کنیم مخاطب، احساس خوبی از تعامل با برند داشته باشد.

چرا کارت تشکر برای مشتری بفرستید؟

همه ما دارای عواطف انسانی و احساسات مثبت و منفی هستیم. همه از قدردانی لذت می برند و قدردانی صمیمانه شما باعث تحکیم روابط مثبت و ارائه خدمات قابل اعتماد آن شخص در آینده می شود. از این گذشته، به عنوان مشتری آیا ترجیح نمی دهید با کسی در ارتباط باشید که برای تشکر از شما وقت گذاشته است؟
مهم است که واقعی و صمیمی برخورد کنید. در ابتدا این کار ممکن است کمی سخت باشد اما چاپ کارت تشکر برای قدرانی از مشتریانتان راهی بسیار مناسب برای افزایش حس اعتماد و وفاداری در آنان است. عملا یکی از ساده ترین تکنیک های بازاریابی نوشتن و ارسال منظم کارت های تشکر است.

فرصت های زیادی برای استفاده از کارت ها و تگ های تشکر در یک کسب و کار وجود دارد و ما در اینجا فقط چند مورد را بیان می کنیم. کارت و تگ تشکر می تواند یک کارت قدردانی از کارمند شما باشد یا یک تشکر از خرید یا استفاده از خدمات برای مشتریان شما. با توجه به نوع کسب و کار شما موقعیت های زیادی خواهید یافت که می توانید از آن ها برای ارسال کارت تشکر استفاده کنید. تشکر از مشتری در افزایش فروش آنلاین تاثیر بیشتری دارد زیرا شما به طور رو در رو با مشتریانتان رو به رو نیستید که احساسات و عشق خود را نشان دهید.

راهکار‌هایی برای تشکر از مشتری

۱. ارسال یادداشت دست نویس

افزایش فروش آنلاین

اگر از آن دسته صاحبان کسب و کار هستید که برایتان متفاوت بودن مهم است، قطعاً یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تشکر از مشتری ارسال یادداشت دست‌نویس است. یادداشت هایی که با خط خودتان در آنها نام مشتری را برده اید. و از او برای اعتمادش به شما تشکر کنید یکی از متفاوت‌ترین چیز‌هایی است که می‌تواند مخاطب را نسبت به شما جذب کند.

۲. یک هدیه رایگان و ترجیحا ارزشمند

دریافت هدیه برای هر کسی جذاب و دلنشین است و همه ما از اینکه هدیه بگیریم لذت می بریم . اگر این هدیه برای تشکر از ما به عنوان یک همراه و مشتری باشد مقامی بیشتر از یک شی پیدا می کند. چیزی که باعث می‌شود مشتزیتان هم متوجه تفاوت برند شما با رقبا شود و هم دائم به یادتان بیافتد. مثلاً اگر محصول شما یک عروسک است، می‌توانید یک جفت کفش و یا لباس اضافه برایش قرار دهید. این مورد یکی از تکنیک های بازایابی است که هزینه زیادی برای شما ندارد ولی برای مشتری جذاب است. یا مثلا اگر کار بافت انجام می دهید یک جا سوییچی یا هر اکسسوری کوچک دیگری از باقی مانده کاموا و پارچه ها ببافید.

۳.کسب و کار مشتریان را معرفی کنید

اگر در شبکه های اجتماعی مخاطبانی دارید و اگر مشتریانتان کسب و کارهای کوچکتر هستند، می‌توانید بعد از ارائه خدمات با معرفی کردن بیزینس مخاطب، از او تشکر کنید. مثلاً اگر در زمینه «آموزش بازاریابی» فعالیت دارید، بعد از اجرای تبلیغات در یک استوری، پیج مخاطب و محصولات و خدماتش را به مخاطبان معرفی کنید. این موضوع علاوه بر افزایش فروش آنلاین مشتریانتان موجب تشکر و حس ارزشمندی به آن ها القا می کند.

نمونه جملاتی برای تشکر

تکنیک های بازاریابی

در انتها نمونه‌هایی از پیام تشکر از خرید مشتری برای قدردانی را قرار می دهیم تا بتوانید با الگوبرداری از آن‌ها یک متن پیام خوب و مناسب برای کار خودتان و باتوجه‌به لحن برند خود بنویسید و استفاده کنید.

  • شما همان دلیلی هستید که برند ما به خاطرش پرقدرت مسیر موفقیت را ادامه می‌دهد. از اعتمادتان متشکریم.
  • (اسم مشتری) از اینکه مشتری باارزش (اسم برند یا فروشگاه) هستید، صمیمانه ممنونیم.
  • با تشکر از خرید شما از (اسم برند). باعث خوشنودی و افتخار ماست که در آینده نیز همراه و پشتیبان شما باشیم.
  • به خاطر لطف مشتریان بزرگی مثل شما است که ما به این حد از موفقیت رسیده‌ایم. از اعتمادتان متشکریم.
  • از خریدتان سپاسگزاریم. تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا لایق لطف و اعتماد شما باشیم.
  • (اسم مشتری) عزیز دیدار شما در (اسم برند یا فروشگاه) باعث دلگرمی ماست. امیدواریم به‌زودی و مجدد ملاقاتتان کنیم.

تشکر کردن همواره بار معنایی مثبتی دارد و باعث انتقال حس خوب بین افراد می‌شود. زمانی که شما از مشتریان خود تشکر می‌کنید به آن‌ها نشان می‌دهید که برای شما و برندتان به جز پول، انسانیت و همراهی نیز ارزشمند است. انتقال احساس ارزشمندی و ساخت خاطرات خوب برای دیگران باعث می‌شود که افراد نسبت به برند و کسب‌وکار شما احساس وفاداری بکنند و باز هم برای خرید به شما مراجعه کنند. تکنیک های بازاریابی وجود دارد که به عنوان یک کسب و کار کوچک فرصت بیشتری برای اجرا آن ها دارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *