بلاگ

۱۰ نکته برای ایجاد تقویم محتوایی موثر ، بخش اول

ایجاد تقویم محتوایی اینستاگرام

ایجاد یک تقویم محتوا راهی آسان برای حفظ کمیاب ترین منبع شما به عنوان یک صاحب کسب و کار است: زمان شما. برنامه ریزی ابزاری مؤثر برای هماهنگی و ایجاد محتوا است. علاوه براین به شما کمک می‌کند تا حجم کاری هفتگی خود را به تکالیف واضح و قابل مدیریت تبدیل کنید. نکته کلیدی این است که قبل از موعد محتوا تولید کنید. تا زمانی که مشغول اداره کسب و کار خود هستید به خودتان زمان بدهید تا آن را به درستی انجام دهید. تولید محتوا در اینستاگرام برای ارتقا پیج کاریتان یکی از پر چالش ترین بخش هاست.

با پیاده سازی یک تقویم محتوایی، زمان کمتری را صرف این فکر می کنید که چه چیزی ایجاد کنید و در عوض روی توسعه خود تمرکز کنید. در اینجا ۱۰ نکته برای شروع یک تقویم محتوا است که ایده های شما را برای تولید محتوا در اینستاگرام سازماندهی می کند.

۱. اهداف خود را مشخص کنید

وقتی محتوای خود را برنامه ریزی می کنید، همه چیز با هدف شما شروع می شود. آیا محتوای شما برای ایجاد آگاهی از نام تجاری، جذب سرنخ، ارجاع ترافیک به وب سایت شما، افزایش فروش یا احتمالا افزایش تعداد فالوورهای شما در اینستاگرام است؟ هدف شما نوع تقویم محتوایی و محتوایی را که باید ایجاد کنید تعیین می کند. انتشار محتوا بدون هدف مشخص به سود کسب و کار شما نخواهد بود. با تصمیم گیری در مورد آنچه که مشتری شما باید بداند و کجا به صورت آنلاین پاتوق می کند، شروع کنید. از پاسخ به این سوالات باید برای تعیین کانال اجتماعی مناسب و قالب های محتوا استفاده کرد.

۲. از یک الگو محتوایی ایجاد کنید

ارتقا پیج اینستاگرام

تعداد زیادی ابزار ایجاد تقویم محتوایی رایگان آنلاین وجود دارد. یکی را انتخاب کنید که بهترین کار را برای شما داشته باشد. تقویم محتوای شما می تواند به سادگی یک فرم گوگل یا یک فایل اکسل باشد. اگر فرد یا شرکتی دارید که به شما در توسعه محتوا یا انجام تبلیغات اجتماعی کمک می کند، تقویم باید گزینه اشتراک گذاری داشته باشد. تقویم محتوای شما باید حداقل شامل اطلاعات زیر باشد:

  • موضوع
  • نوع محتوا
  • کانالی که مطالب در آن منتشر می شود تاریخ و زمان انتشار
  • گزینه انتشار مجدد (مثال: یک مصاحبه ویدیویی می تواند به پادکست تبدیل شود یا در خبرنامه و وبلاگ شما تبلیغ شود.)

۳. کانال های خود را انتخاب کنید

هنگامی که یک نمایه مشتری دقیق داشته باشید و کانال های اجتماعی را که مشتریان هدف خود استفاده می کنند شناسایی کنید، می توانید نوع محتوایی را که باید ایجاد کنید، تعریف کنید. همچنین باید نوع محتوایی را که مشتریان بالقوه شما ترجیح می دهند در نظر بگیرید. به خاطر داشته باشید که برخی از مردم دوست دارند بخوانند، برخی دیگر دوست دارند گوش دهند و برخی ترجیح می دهند از تماشای ویدیو یاد بگیرند.

انتشار یک محتوا در قالب های مختلف را در نظر بگیرید تا محتوا را برای مخاطبان گسترده تر تبلیغ کنید. برای به حداکثر رساندن تلاش خود، فقط باید روی یک یا دو شبکه اجتماعی برای ایجاد یک جامعه آنلاین تمرکز کنید. بهتر است از مشتریان هدف یا مشتریان فعلی خود نظرسنجی کنید تا انواع محتوایی را که آنها ترجیح می دهند بیاموزید. مطمئن شوید که تقویم محتوایی شما فقط یک تقویم رسانه های اجتماعی نیست. همچنین باید حاوی مطالب دیگری مانند مقالات تخصصی، وبلاگ های مهمان و مصاحبه های پادکست باشد. ارتقا پیج اینستاگرام شما در گرو تولید محتوای اصولی است.

۴. طوفان فکری موضوعات محتوایی خود را ایجاد کنید

یک راه خوب برای کشف بهترین موضوعات محتوا، تهیه فهرستی جامع از چالش‌هایی است که مشتریان هدف شما با آن روبرو هستند. چه چیزی می خواهید به مردم بیاموزید؟ چگونه می توانید تخصص خود را نشان دهید؟ بر تولید محتوای با کیفیت تمرکز کنید. اگر محتوای شما فقط “خوب” باشد، هیچ کس شما را استخدام نمی کند یا به شما به عنوان یک رهبر فکری نگاه نمی کند.

۵. در مورد فراوانی انتشار تصمیم بگیرید

تعیین کنید هر چند وقت یکبار می توانید محتوای جدید را به صورت واقع بینانه منتشر کنید. از آنجایی که تولید محتوا در اینستاگرام وقت گیر است، انتخاب یک فرکانس انتشار که برای شما مناسب باشد مهم است. شما باید محتوای کافی تولید کنید تا به طور منظم ترافیک را به سمت پیج خود هدایت کنید و برای مشتریان خود ارزش ایجاد کنید. آیا می توانید ۲ تا ۳ بار در هفته محتوا را منتشر کنید یا باید فقط دو پست در ماه را انتخاب کنید؟ هر تصمیمی که می‌گیرید، بهترین روش پست کردن محتوا در یک روز و زمان هر هفته است. یکی از اصلی ترین نکات برای ارتقا پیج در اینستاگرام و عدم خروج از الگوریتم برنامه مشخص برای انتشار محتواست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *