بلاگ

مزایای شخصی‌سازی بسته‌بندی برای یک برند

شخصی‌سازی بسته‌بندی

شخصی‌سازی یک بسته‌بندی برای یک محصول کار آسانی نیست. امروزه با گسترش کسب و کارهای اینترنتی و ارسال پستی محصولاتشان فرایند سفارشی سازی بسته‌بندی‌ نیز تفاوت پیداکرده است. صاحبان فروشگاه های اینترنتی تمام تلاش خود را برای یک بسته‌بندی عالی انجام می دهند. سفارش بسته‌بندی‌هایی با طراحی و چاپ اختصاصی هزینه‌ی بالای را شامل می‌شود و معمولا تنها در تیراژ بالا مقرون به صرفه است. به همین دلیل بسیاری از کسب و کارهای کوچک که سرمایه کمی دارند به دنبال تولید بسته‌بندی‌های اختصاصی نیستند. درر این حالت بسته‌بندی‌های عمومی برای ارسال سفارشات و محصولاتشان مناسب ترین انتخاب است.

شخصی‌سازی بسته‌بندی‌ چیست؟

پیش از هر چیز باید با مفهوم سفارشی سازی بسته‌بندی آشنا شویم. در یک فروشگاه ها چه اینترنتی و چه حضوری در تلاشند محصولاتشان را با مناسب ترین بسته‌بندی ارائه کنند. این بسته‌بندی هر چه‌قدر جذاب‌تر باشد باعث جلب رضایت بیشتر مشتریان می‌شود. فرایند شخصی سازی می تواند شامل چاپ لوگو یا جعبه ای با طراحی خاص باشد. برای یک بسته‌بندی منحصر به فرد همیشه نیاز به طراحی سفارشی نیست. مقرون به صرفه ترین روش ایجاد تغییر در یک بسته‌بندی عمومیست.

روش‌های سفارشی سازی بسته‌بندی‌های عمومی

  • اگر به یک بسته‌بندی شیک و اختصاصی نیاز دارید می‌توانید از روش‌های مختلفی کمک بگیرید. از جمله رایج‌ترین و آسان‌ترین این روش‌ها عبارتند از:
    • استفاده از لیبل بر روی بسته‌ها
    • ظراحی مهر اختصاصی خود بر روی بسته‌ها
    • چاپ اختصاصی روی جعبه‌های عمومی
    • طراحی بسته‌بندی با ایده شخصی‌سازی ابعاد و جنس
سفارشی سازی بسته‌بندی

تمامی این روش‌ها راه‌ حل هایی هستند که کمک می‌کنند مردم با کمترین هزینه ممکن بسته‌بندی خود را شخصی‌سازی کنند. همچنین نیاز به دوندگی زیاد بابت این کار نبوده و خیلی سریع و راحت می‌توان به آنچه که هر شخصی با توجه به سلیقه خود دوست دارد برسد. مخصوصا در کسب و کارهای اینترنتی استفاده از هر یک از روش‌های مذکور پیشنهاد داده می‌شود.

کسب و کارهای اینترنتی

همان قدر که توابد یک محصول با کیفیت بالا و سالم برای صاحبان کسب و کار امری لازم و ضروری است داشتن یک بسته‌بندی خوب و ترجیحا شخصی نیز حائز اهمیت می‌باشد. یک بسته‌بندی کاربردی و شیک از جمله اصول بازاریابی محسوب می شود و نکات مثبت بسیاری برای یک برند دارد. در ادامه به چند مورد از مزایای سفارشی سازی بسته‌بندی‌ می پردازیم:

مزایای شخصی‌سازی بسته‌بندی برای یک برند

  • سرعت در تولید و صرفه جویی در زمان

زمان برای فروشگاه ها به خصوص فروشگاه های اینترنتی حرف اول را می زند. فرایند ارسال سفارشات علی الخصوص با استفاده از پست دولتی به اندازه کافی زمانبر است. حال فرض کنید علاوه بر زمان لازم برای طراحی و تولید سفارش چند روز را برای بسته‌بندی از دست دهید. قضیه زمانی بحرانی تر می شود که مجبور باشید به دنبال بسته‌بندی با قیمت و کیفیت مناسب باشید. در این مرحله است که شخصی‌سازی بسته‌بندی کمک کننده خواهد بود. (یک تولیدکننده با ذکاوت پیش از هر چیز لوازم مورد نیاز کارش را آماده می کند.)

  • هزینه پایین در مقایسه با سایر روش ها

شخصی‌سازی بسته‌بندی های عمومی سبب می‌شوند تا کاربران بتوانند خیلی سریع‌تر به آنچه که نیاز دارند برسند. زیرا تولید بسته‌بندی‌های شخصی در تعداد بالا نیاز به صرف زمان و هزینه بالایی دارند. در حالی که با استفاده از برچسب، مهر، چاپ و غیره. سریعا می توانید جعبه سفارشی خود را با برند و لگو دلخواه آماده کنید. چاپ و خرید لیبل، مهر و غیره با توجه به نیاز شما برای ایجاد طرح دلخواه و منحصر به فرد بر روی جعبه‌های بسته‌بندی هزینه چندانی ندارد. علاوه بر این طیف گسترده ای را نیز شامل شود. در حالی که برای چاپ و تولید بسته‌های شخصی باید هزینه خیلی بالاتری پرداخت شود. در نتیجه در حوزه‌های کاری با تیراژ پایین صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

  • یک تبلیغ تقریبا رایگان

اگر محصول خود را بدون بسته‌بندی سفارشی بر روی آن به دست مشتری برسانید چه می شود؟ با این کار هیچ تاثیر مثبتی در ذهن خریدار ایجاد نخواهید کرد. اما با شخصی‌سازی بسته‌بندی ناخودآگاه تبلیغی از محصولات و برند خود خواهید کرد. به قول معروف با یک تیر دو نشان زده اید. و در کنار بسته‌بندی محصول خود یک تبلیغ رایگان هم کرده‌اید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *