بلاگ

بسته‌بندی اصولی کتاب برای ارسال با پست

بسته‌بندی اصولی کتاب برای ارسال با پست

کتاب ها به عنوان بهترین همراه انسان و دوست جدایی ناپذیر ما جایگاه ویژه ای دارند. کتاب ها بسیار حساس هستند در نتیجه بسته‌بندی اصولی کتاب هنگام ارسال بسیار حائز اهمیت است. انتخاب جعبه مقوایی مناسب اولین قدم در بسته‌بندی اصولی کتاب هاست. در این نوشته قصد داریم انواع مختلف کارتن ها و جعبه های پستی را برای ارسال کتاب ها بررسی کنیم.

بسته‌بندی کتاب برای ارسال

بسته‌بندی اصولی کتاب برای ارسال دغدغه اصلی فروشگاه‌های آنلاین و حضوری است. با وجود اینکه کتاب‌ها شکستنی نیستند اما بسیار حساس هستند و باید در برابر عوامل مختلفی از آن‌‌ها محافظت شود. عواملی مانند :

  • رطوبت
  • ضربه و پارگی
  • خط و خش

بسته‌بندی اصولی کتاب باید به گونه ای باشد که اجازه ندهد این موارد به مرسوله شما آسیب برساند. علاوه براین داشتن یک بسته‌بندی استاندارد و مناسب نشان‌ دهنده اعتبار برند تجاری شما است. مضاف بر این نشان دهنده این است که شما تا چه اندازه به مشتریان و مخاطبانتان احترام می گذارید.

بسته‌بندی هایی که ما انتخاب کردیم به طور کلی در دو دسته‌ی عمده جعبه مقوایی و پاکت پستی تقسیم می‌شوند. هر کدام از این موارد ویژگی‌ها و مزایایی دارند که به طور کامل آن‌ها را بررسی می‌کنیم. اما در نهایت این موضوع کاملا به خود شما بستگی دارد که کدام بسته‌بندی را انتخاب کنید.

انواع مختلف بسته‌بندی کتاب

این که کدام نوع بسته‌بندی ها را انتخاب می‌کنید، علاوه بر بودجه و سلیقه شما، به نوع کتاب‌ها و حجم سفارشات شما بستگی دارد. پس از بررسی انواع جعبه ها سایزهایی را باید برای کتاب‌های خود انتخاب کنید و اینکه بهترین حالت بسته‌بندی اصولی کتاب برای پست چگونه بیان می کنیم.

کارتن پستی چاپدار یا ساده

کارتن پستی

به طور کلی دو نوع کارتن پستی در بازار ایران در دسترس است، ساده و چاپدار. هر کدام از این کارتن ها در ۹ سایز کاربردی و استاندارد ارائه می شوند. این نوع جعبه مقوایی از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار است، درواقع خرید کارتن پستی ساده و یا چاپدار یک انتخاب عالی و هوشمندانه برای بسته‌بندی اصولی کتاب برای پست است. این جعبه‌های مقوایی را می‌توانید در دو حالت ۳ لایه و ۵ لایه تهیه کنید. کد های ۱ تا ۴ از نوع ایفلوت سه لایه و سایز های ۵ تا ۹ از نوع ۵ لایه اند.

در بخشی ازنوع چاپدار این جعبه مقوایی، محلی را برای افزودن اطلاعات فرد فرستنده، گیرنده، افزودن تمبر و اضافه کرد توضیحات بیشتر در مورد بسته، مشخص کرده‌اند. به همین دلیل کار با آن برای فروشگاه های نوپا بسیار راحت تر از نوع ساده آن است. هر چند که از نظر قیمت عملا تفاوتی در بین این دو نوع وجود ندارد.

اگر نمی‌دانید که کدام برای بسته‌بندی کالاهای شما مناسب است، توصیه می کنیم برای حجم سفارشات بالا از جعبه مقوایی ۵ لایه استفاده کنید. زمانی که حجم سفارشات شما کم است، جعبه مقوایی ۳ لایه نیز کیفیت و استقامت لازم را برایتان تامین می کند.

پاکت های پستی

بعد از کارتن های پستی مقوایی، پاکت‌های پستی بهترین گزینه برای بسته‌بندی اصولی کتاب برای پست هستند. پاکت های پستی نیز انواع مختلفی دارند که با توجه به نیازتان باید مناسب ترین مدل آن‌ها را تهیه کنید. نوع متالایز و حبابدار آن به دلیل محافظت کاملی که انواع محصولات فراهم می کنند محبوبترند.

در ابتدا برای انتخاب پاکت پستی مناسب برای بسته‌بندی اصولی کتاب باید به نوع کتاب و جزییات ظاهری آن دقت کنید. آیا جلد کتاب به خط و خش حساس است؟ آیا باید در برابر رطوبت از آن محافظت شود؟ ایا این کتاب نیاز به ضربه گیر دارد؟ حجم کتاب چقدر است؟ آیا جعبه مقوایی مناسب نیاز است یا پاکت پستی کفایت می کند؟

پاکت های پستی نیز همانند جعبه های مقوایی دارای سایز بندی هستند تا با توجه با ابعاد کتاب و حجم سفارشتان بتوانید بهترین بسته‌بندی را برای کتاب هایتان تهیه کنید. البته لازم به ذکر است که برای حجم های بالا مانند خرید عمده کتاب باید از جعبه‌های مقوایی استفاده کنید و پاکت‌های پستی بیشتربرای تعداد کمتر کتاب مناسب هستند. البته برخی از کتاب‌ها حجم کمی دارند و می‌توانید تعداد بیشتر و یا کمتری با پاکت‌های پستی بسته‌بندی کنید.

جعبه های کیبوردی

جعبه مقوایی مناسب

خرید کارتن کیبوردی بیشتر برای زمان‌های توصیه می‌شود که شما قصد تهیه بسته‌بندی انحصاری برای برند خود دارید. یا این که قصد دارید برای لیستی از مشتریان وفادار و خاص خود یک بسته‌بندی خاص، منحصر به فرد و متفاوت یا حتی سفارشی تهیه کنید. اگر علاوه بر بسته‌بندی اصولی کتاب هایتان به دنبال ارائه یک پکیج زیبا و منحصر به فرد را دارید این جعبه ها بهترین انتخابند.

خرید جعبه کیبوردی آماده پیواژ در ۲ رنگ امکان پذیراست.  ۲ رنگ کرافت و سفید جعبه کیبوردی در سایت پیواژ قابل سفارشند. سایزبندی این جعبه‌ها بسیار گسترده‌ است و شما امکان سفارش ۴۳ سایز مختلف را در سایت پیواژ دارید.

چاپ اختصاصی

نکته مهم دیگر در خرید جعبه کیبوردی از سایت پیواژ، امکان سفارش چاپ اختصاصی روی جعبه های کرافت است. در سایت پیواژ و در محیط سه بعدی سایت، چاپ اختصاصی روی جعبه‌های خودتان را طراحی‌ می کنید. خرید جعبه کیبوردی با چاپ اختصاصی به حرفه ای شدن برند شما کمک می کند. چاپ روی جعبه در پیواژ با حداقل تیراژ ۱۰۰ عدد انجام می شود و نیازی به سفارش تعداد زیاد جعبه نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *