بلاگ

قیمت پاکت پستی و عوامل تاثیرگذار در آن

قیمت پاکت پستی و عوامل تاثیرگذار در آن

قیمت پاکت پستی یکی موضوع پر اهمیت است زیرا این کالا عملا مقرون به صرفه ترین بسته‌بندی برای ارسال محصولات است. به خصوص فروشگاه های کوچک که به صورت فروش آنلاین فعالیت می کنند و به طور مداوم این کالاهای بسته‌بندی را تهیه می کنند. قیمت پاکت های پستی باید به گونه ای باشد که برای مصرف کننده صرفه اقتصادی داشته باشد. اما نباید به منظور کاهش قیمت، کاهش کیفیت محصول هم اتفاق بیافتد. با خرید پاکت پستی ارزان قیمت و بی کیفیت نباید انتظار عملکرد بالا و محافظت از محتویاتش را داشته باشید. از این رو قصد داریم تا در این نوشته اطلاعات و نکات مفیدی در رابطه با عوامل تاثیرگذار در قیمت این محضول را بیان کنیم.

گرماژ کاغذ در تولید لایه ی بیرونی پاکت پستی

پاکت پستی با کیفیت

تقریبا تمامی پاکت‌های پستی ساختار دو لایه دارند و از عوامل موثر در قیمت پاکت پستی جنس لایه های آن یعنی لایه خارجی و یا داخلی است. جنس لایه خارجی پاکت های پستی از کاغذ تحریر است که با گرماژ‌های مختلفی تولید می‌شود. به این صورت که هر چه کیفیت و گرماژ این کاغذ بالاتر باشد قیمت پاکت نیز بیشتر می‌شود. به طور معمول کاغذ تحریر مورد استفاده  برای لایه خارجی پاکت‌های پستی در گرماژ ۸۰ تولید می‌شوند.

جنس لایه درونی پاکت پستی

جنس لایه های داخلی پاکت های پستی یکی از عوامل موثر در قیمت پاکت پستی است. اغلب پاکت های پستی ساختاری دو لایه دارند. با توجه به نوع پاکت پستی ، جنس این لایه درونی نیز متغیر است و متقابلا بر روی قیمت آن نیز تاثیر می‌گذارد. پاکت های پستی در بازار معمولا از نوع:

  • پاکت پستی حبابدار
  • پاکت پستی متالایز
  • پاکت پستی نایلون مشکی

هر کدام از این پاکت‌ها دارای یک لایه داخلی با پوشاننده منحصر به فرد هستند. جنس لایه داخلی پاکت پستی متالایز از از ورق متالایز یا همان ورقه فلزی است. فلز بکار رفته در ساختار پاکت پستی متالایز، از جنس آلومینویم است. جنس لایه داخلی پاکت پستی نایلون مشکی نیز از یک نوع ماده پلی اتیلنی است. در نهایت جنس پاکت پستی حبابدار  از یک ورقه نایلونی حبابدار است. هیچ یک از پاکت های پستی دارای ساختار و همچنین کاربرد مشابهی نیستند، بنابراین تفاوت قیمت پاکت های پستی با توجه به نوع و کیفیت آن ها کاملا بدیهی است. البته در میان انواع پاکت پستی، پاکت های پستی حبابدار دارای محبوبیت و کارایی بیشتر است.

پاکت پستی نایلون مشکی در بین تمامی انواع مختلف پاکت پستی از قیمت پایین تری برخوردار است. البته با توجه به عملکرد و ویژگی‌هایی که دارد نیز جز یکی از پر فروش ترین مدل‌های پاکت پستی بعد از نوع حبابدار است که برای بسته بندی طیف گسترده ای از محصولات کاربرد دارد. بعد از آن پاکت پستی متالایز قرار می‌گیرد که کمی از مدل قبلی گران‌تر است. برای خرید پاکت پستی ارزان باید بیش از نوع آن به کیفیتش توجه کنید.

ابعاد مختلف پاکت ها

 خرید پاکت پستی ارزان

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در قیمت پاکت های پستی ابعاد آن ها است. پاکت‌های پستی دارای ابعاد متنوعی هستند:

  • پاکت پستی A3
  • پاکت پستیA4
  • پاکت پستی A5
  • پاکت پستی B4
  • پاکت پستی CD
  • پاکت پستی ۱۲۰

پاکت های پستی با سایزهای بزرگ تر که برای بسته‌بندی محصولات بزرگ تر و یا بسته‌بندی حجم بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند، همچنین از قیمت‌های بالاتری برخوردار هستند. برای مثال پاکت پستی a3 به دلیل اینکه ابعاد بزرگی دارد، کمی از نظر هزینه ای از دیگر پاکت ها گران تر است.

ما در پیواژ انواع پاکت های پستی ارزان را با بهترین کیفیت و در ابعاد مختلف برای شما فراهم کرده ایم. خرید پاکت پستی ارزان برای صاحبان کسب و کار های کوچک با حاشیه سود کم مقرون به صرفه ترین بسته‌بندی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *