بلاگ

چگونه یک استراتژی قیمت گذاری برای کسب و کار کوچک انتخاب کنیم ، بخش اول

استراتژی قیمت گذاری

هنگامی که یک کسب و کار کوچک را اداره می کنید، قیمت گذاری اغلب دشوار است، اما باید آن را به درستی انجام دهید. در این نوشته، این موضوع مهم را با چند توصیه کلی در مورد چگونگی انتخاب استراتژی قیمت گذاری برای کسب و کار کوچک خود و همچنین عوامل تاثیرگذار در قیمت پوشش خواهیم داد. استراتژی قیمت گذاری بخشی از هنر و بخشی علمی است . نکات مهم زیادی برای در توجه وجود دارد.

دو سر بوم

در بررسی رفتار صاحبان مشاغل کوچک ، فهمیدم که صاحبان مشاغل اغلب در استراتژی قیمت گذاری در دو سر یک بوم قرار می گیرند. در یک طرف صاحبان مشاغل کوچک هستند که قیمت آنها بسیار پایین است. آنها رقابت را درهم می شکنند و به رشد سریع دامن بزنند، بنابراین قیمت ها را کاهش می دهند تا مردم را وارد مغازه خود کنند. مشکل این است که این قیمت ها منجر به حاشیه سود کم که می تواند رشد کسب و کار کوچک شما را خفه کند شود.

در طرف دیگر صاحبان مشاغل کوچک هستند که قیمت آنها بسیار بالاست. آنها به کیفیت و ارزش محصول یا خدمات خود اعتقاد دارند و فکر می کنند مردم باید برای آن هزینه کنند! در حالی که اعتقاد به محصولات و خدمات شما خوب است، این استراتژی قیمت گذاری ممکن است مشتریان را بترساند و مانع از شروع کسب و کارهای شما شود. امروز من شما را تشویق می کنم که از این انتهای طیف دور شوید. قیمت گذاری خوب که هم برای شما به عنوان صاحب کسب و کار و هم برای مشتریان شما معقول باشد، بهترین راه برای ایجاد سودآوری پایدار و رشد کسب وکار کوچک شماست.

۵ عاملی که بر استراتژی قیمت گذاری تاثیر می گذارد

عوامل تاثیرگذار در قیمت کسب و کار های کوچک

استراتژی قیمت گذاری ساده نیست – عوامل عوامل تاثیرگذار زیادی بر قیمت بر کالاها و خدمات تأثیر می گذارند. در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

هزینه کالا: مبلغی که برای کالایی که می فروشید پرداخت می کنید (یا هزینه های مختلفی که برای خدماتی که ارائه می دهید) بر استراتژی قیمت گذاری شما تأثیر می گذارد زیرا مبنایی را برای کاهش قیمت های شما تعیین می کند.

رقابت: میزان هزینه‌ای که رقابت شما برای محصولات و خدمات مرتبط با آن‌ها دریافت می‌کند، به شما یک نقطه مقایسه برای استراتژی قیمت‌گذاری شما می‌دهد.

تقاضای بازار: قوانین اساسی عرضه و تقاضا نیز بر استراتژی قیمت گذاری شما تأثیر می گذارد. به طور کلی عرضه کم و تقاضای زیاد با قیمت های بالاتر و عرضه زیاد و تقاضای کم با قیمت های پایین تر همراه است.

جایگاه: همانطور که بارها و بارها اشاره کرده ام، پیدا کردن و داشتن جایگاه خود بهترین راه برای رشد کسب و کار کوچک شماست. نه تنها می تواند به استراتژی بازاریابی شما کمک کند، بلکه داشتن یک کسب و کار منحصر به فرد یا تخصصی می تواند به شما این امکان را بدهد که هزینه بیشتری دریافت کنید.

استراتژی برند: همچنین باید بدانید که قیمت گذاری جزء مهمی از استراتژی کلی برند شما است. آیا استراتژی برند شما بر اساس قیمت پایین (مانند والمارت) یا قیمت‌گذاری بالا (مانند تیفانی و شرکت) ساخته شده است؟

اینها برخی از عوامل اصلی موثر بر استراتژی قیمت گذاری کسب و کارهای کوچک هستند. البته، شما باید مراقب عوامل دیگر موثر باشید که ممکن است بر قیمت گذاری نیز تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، فروشگاه‌هی می‌توانند تقریباً هر چیزی را که می‌فروشند، با ۱۵ تا ۲۰ درصد حق بیمه (یا بیشتر!) کنار بگذارند. مشتریان با آن مشکلی ندارند زیرا می دانند که برای راحتی هزینه می پردازند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *