بلاگ

تاثیر رنگ در بسته‌بندی محصولات برای یک برند

تاثیر رنگ در بسته‌بندی محصولات

رنگ ها یکی از ابزار های جذب مشتریان در طراحی بسته‌بندی برای برند شماست. صاحب یک بیزینس باید علاوه بر اصول بازاریابی رایج از روانشناسی رنگ ها نیز اطلاع داشته باشد. رنگ ها بخش مهمی از بازایابی است. شاید بتوان گفت، انتخاب رنگ مهمترین و البته کم هزینه ترین بخش در طراحی بسته‌بندی محصولات است. بخش مهمی که نقش ویژه در افزایش فروش و رضایت مشتری از انتخاب و خرید کالا ایفا میکند. تاثیر رنگ در بسته‌بندی محصولات را دست کم نگیرید!

رعایت هارمونی رنگی و یا انتخاب یک پالت رنگی منتاسب با محصول قدم اول در طراحی پکیجینگ محصولات است. بررسی آمار فروش محصولات به خوبی بیانگر این مورد است که ایجاد حس مثبت در بسته‌بندی محصول تاثیر بسزایی در افزایش فروش آن محصول است. ایجاد حس مثبت در بسته‌بندی علاوه بر ارزشمندتر کردن محصول شما توانایی این را دارد که مشتری را به خرید تشویق کند. مثلا رنگ قهوه ای در بسته‌بندی محصولات گیاهی و چوبی حس گرمی و رایحه ی طبیعت را به مشتری شما القا می کند. درحالیکه همین رنگ، ممکن است در وسیله دیگری مثل کت، احساسات دیگری مثل شیک و زیبا بودن را به مصرف کننده بدهد. بنابراین، نحوه استفاده از رنگهای مختلف ممکن است ما را با پاسخ های مختلف مواجه کند.

در این مقاله تاثیر رنگ در بسته‌بندی محصولات را با هم بررسی میکنیم:

تاثیر رنگ در بسته‌بندی محصولات : زرد

زرد  نماد خوش بینی، شفافیت، شفافیت، توجه، گرما و اصالت است. بسته‌بندی زرد با مواد غذایی بسیار مرتبط است. رنگ آفتاب و گندم است. این سایه پیامی از اصالت و پیوند عمیق با طبیعت می فرستد. در بسیاری از موارد از آن به عنوان رنگ پایه بسته‌بندی توسط تولید کنندگان ماکارونی استفاده می شود. در میان قفسه های فروشگاه که راه بروید برند های معتبر صنایع غذایی و یا حتی محصولات گیاهی را با بسته‌بندی زرد رنگ می توانید ببینید. تصویر زیر میان وعده های خوشمزه کینوآ هستند که با شکلات وسوسه انگیز پوشانده شده اند. این شرکت به تاثیر رنگ در بسته‌بندی محصولات توجه بسیاری داشته است. به عبارت دیگر تیم طراحی بسته‌بندی این شرکت به خوبی با روانشناسی رنگ ها آشنا بوده و آن را به عنوان یکی از اصول بازاریابی پذیرفته اند.

طراحی بسته‌بندی

آبی

تاثیر رنگ آبی در بسته‌بندی محصولات را در لوازم آرایشی و بهداشتی می توانید مشاهده کنید. وقتی میخواهید محصول و بسته‌بندی شما قابل اعتماد جلوه کند و یا نیاز به رنگی خنثی برای طراحی بسته‌بندی دارید از رنگ آبی برای بسته بندیتان استفاده کنید. برای دیدن بهترین نتیجه روانشناسی رنگ ها توصیه می کنند که در طراحی از تناژ های مختلف استفاده کنید.

مشکی

سیاه یک رنگ بسیار متنوع است. این رنگ می تواند مدرن یا سنتی، هیجان انگیز و یا آرامش بخش باشد. استفاده از رنگ مشکی در بسته‌بندی می‌تواند به عنوان یک رنگ عالب انتخاب خوبی باشد. ترکیب رنگ طلایی یا زرد با مشکی حس یک بسته‌بندی لاکجری را به مشتری شما القا کند.

اصول بازاریابی

نارنجی

نارنجی رنگ هیجان است. اگر قصد دارید انرژی و هیجان را به هنگام جعبه گشایی به مشتریان خود تقدیم کنید بهترین کاراستفاده از رنگ نارنجی به عنوان رنگ مادر در بسته‌بندی است. بهترین مکمل رنگ نارنجی برای افزایش هیجان و شور زندگی در بسته‌بندی رنگ زرد است.

رنگهای اصلی و تاثیر رنگ در بسته‌بندی محصولات

سه رنگ اصلی سه رنگی هستند که تمام رنگ های هستی با ترکیب این سه رنگ با یکدیگر ایجاد می شوند. رنگ های اصلی شامل قرمز، زرد و آبی میباشند. طبق مبانی رنگ‌ها، چرخه یا دایره رنگ، به رنگ‌های گرم و سرد تقسیم شده است. رنگ های قرمز و زرد جزو رنگ‌های گرم ، اما رنگ آبی از رنگ‌های سرد محسوب می‌شود. چرخه رنگ‌ها بر اساس رنگ‌های رنگین کمان تنظیم شده است: قرمز، نارنجی، زرد، سبز، آبی و بنفش. با قرار دادن این طیف‌ها در حول یک دایره ترکیب جدید، ولی در چرخه رنگ‌ها یافت می‌شود. با استفاده از این چرخه رنگ فهمیدن ارتباط بین رنگ‌های مختلف آسان‌تر خواهد شد.

روانشناسی رنگ ها

رنگ ها تاثیر بسزایی در جذب مشتری و افزایش فروش یک محصول دارد. در انتخاب یک رنگ ثابت برای برند خوب بسیار دقت کنید چون این رنگ است که در نگاه و ذهن مشتری برند شما را تداعی می کند. در مقالات آینده بیشتر درباره تاثیر رنگ در بسته‌بندی محصولات از دیدگاه اصول بازاریابی صحبت می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *