بلاگ

نحوه طراحی بسته‌بندی برای یک محصول جدید

نحوه طراحی بسته‌بندی

طراحی بسته‌بندی برای یک محصول جدید اگر خیلی دیر آغاز شود یک فرآیند چالش برانگیز خواهد. یک بسته‌بندی خوب علاوه بر زیبایی باید کاربردی بوده و محصول شما را از خطرات احتمالی حفظ کند. مهمترین نکته در این فرایند بسته‌بندی علاوه بر نحوه طراحی بسته‌بندی، هزینه آن است چون بسته‌بندی محصولات پای ثابت هزینه های شماست. در صورت گران بودن بخش زیادی از سود شما را هدر میدهد. خواه بسته‌بندی لباس ها، بازی های رومیزی یا جواهرات باشد یا نباشد، این نکات همواره مهم است. ایده پردازی برای بسته‌بندی محصولات جدید آسان نیست. این راهنمای کوتاه به شما کمک می‌کند بسته‌بندی محصولات جدید خود را طراحی و تهیه کنید و مهارت‌ها و دانش لازم برای تکرار و تنظیم دقیق این فرآیند را در آینده در اختیار شما قرار میدهد.

اطلاعات ضروری نحوه طراحی بسته‌بندی

فرآیند طراحی خود را با مشخص کردن موارد زیر شروع کنید:

محصول

چه چیزی می فروشید؟

از اصل ۱۵ ثانیه استفاده کنید. این روش می گوید ۱۵ ثانیه فرصت دارید تا اطلاعات لازم درباره ی یک محصول را بر روی بسته‌بندی معرفی کنید. این طرح مختصر به شما می گوید که ویژگی های مهم محصول شما چیست و چه چیزی باید روی بسته‌بندی شما بیان شود. مثلا در بسته‌بندی لباس اطلاعات مهم روی لایه اول بسته‌بندی اطلاعات مهم درباره آن لباس است. مثلا : رنگ، سایز، جنس و کاربرد مهمترین اطلاعاتی هستند که در نحوه طراحی بسته‌بندی باید مورد توجه قرار گیرند.

اگر تنها چند ثانیه در آسانسور با یک سرمایه گذار بالقوه وقت داشته باشید، چگونه ایده خود را به آنها منتقل می کنید؟ جواب این سوال به شما کمک می کند تا ایده مناسب بسته‌بندی محصول خود را پیاده سازی کنید. هنگامی می توانید مطمئن شوید طراحی شما کامل است که زیر ۱۵ ثانیه و یا حتی کمتر پاسخ قابل قبولی به این سوال بدهید.

ایده بسته‌بندی

مشتری

برای طراحی بهترین بسته‌بندی ممکن برای محصول جدید خود، باید بدانید چه کسی آن را خریداری خواهد کرد. رابطه نحوه طراحی بسته‌بندی و مشتریان هدف آن را مورد توجه قرار دهید.

  • مشکلات آنها چیست؟
  • چگونه محصول شما این مشکلات را حل می کند؟
  • چرا محصول شما بهتر از رقبا است؟

پاسخ به این سه سوال ساده برای ایجاد طرحی ضروری است که هم قبل و هم بعد از خرید با مشتریان هدف خود ارتباط بگیرید. مثلا در بسته‌بندی لباس کودک ضدحساسیت و بهداشتی بودن پارچه مهمترین نکته برای اغلب والدین است.

مدل کسب و کار

نحوه طراحی بسته‌بندی در یک فروشگاه محلی با یک فروشگاه اینترنتی و یا حتی یک برند و شرکت بزرگ متفاوت است. فرایند طراحی بسته‌بندی محصولی که در قفسه فروشگاه چیده می شود با محصولی که برای ارسال پستی یا پیک آماده می شود دو دنیای کامل متمایز است.

نوع مدل تجارت الکترونیک یا مدل فروشگاه سنتی نقشه راه بسته‌بندی شما را مشخص می کند.

نحوه طراحی بسته‌بندی و اتنخاب لوازم بسته‌بندی

بسته‌بندی محصول چیزی بیشتر از یک جعبه مقوایی ساده برای ارسال است. جعبه های کلاسیک، جعبه های کیبوردی و یا جعبه طلقی که با توجه به ایده خود برای بسته‌بندی استفاده می کنید تماما بخش کوچکی از بسته‌بندی است.

جعبه مقوایی

مقوا ماده ای است که برای کارتن های پستی مورد استفاده قرار می گیرد. آنها نوع پیش فرض “جعبه” هستند و می توانند برای هر سه نوع جعبه مختلف بسته‌بندی استفاده شوند. این جعبه های ساده مقوایی می توانند با افزودن اکسسوری های کاغذی نه چندان گران قیمت کامل تر شوند.

بسته‌بندی لباس

نحوه استفاده از ساک دستی ها در طراحی بسته‌بندی

ساک دستی ها بهترین انتخاب برای فروش حضوری شماست. اگر می خواهید محصولاتتان را با ظاهری شیک به مشتریانتان هدیه کنید انواع ساک ها بهترین انتخابند. این نوع از لوازم بسته‌بندی در جنس ها و رنگ های مختلف در باراز قابل خریداری اند. ولی همانطور که قبلا گفتیم هزینه نقش مهمی در انتخاب یک بسته‌بندی ایفا می کند. ساک دستی های مقوایی و کاغذی گزینه ای مناسب هستند . علاوه براین، این نوع از ساک دستی دوستدار محیط زیست است و کمترین آسیب را پس از استفاده برای طبیعت به همراه دارد.

یک محصول جدید زمان هیجان انگیزی است. توسعه بسته‌بندی برای آن محصول می تواند به اندازه ایجاد خود محصول دشوار باشد. اما با آگاهی و رعایت نکات این وبلاگ می توانید به راحتی پیش بروید و بسته‌بندی های موثری را خودتان ایجاد کنید یا خدمات یک متخصص با تجربه را بیابید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *