بلاگ

تاثیر و نقش بسته‌بندی در تبلیغات

بسته‌بندی در تبلیغات

این مقاله به بررسی بسته‌بندی در تبلیغات و نقش مهم آن در صنعت می پردازد. بسته‌بندی دارای قدرت و اهمیت پنهانی است به خصوص برای تبلیغ که گاهی اوقات دست کم می گیریمش. همچنین می تواند یک عنصر کلیدی برای اثربخشی فرمول بازاریابی شما باشد. وقتی بسته‌بندی و تبلیغات با هم کار می کنند، بدون توجه به محدودیت بودجه، پتانسیل ایجاد بمب بازاریابی نهایی را دارند. بسته‌بندی به عنوان یک ابزار تبلیغاتی برای برند شما نیاز به توجه ای دارد.

چرا بسته‌بندی یک ابزار تبلیغاتی مهم است؟

ابزار تبلیغاتی

بیایید به نکات ضروری بازاریابی برگردیم. محصول، قیمت، مکان و تبلیغات. همه این موارد در جلسات بازاریابی شما ارزیابی شده اند. حالا بیایید دوباره نقش بسته‌بندی محصول و کالا را در تبلیغات را تحلیل کنیم. آیا فقط داشتن یک محصول عالی کافی است؟

خود را در فروشگاه در حال خرید شامپو تصور کنید. در راهرو فروشگاه به تمام بطری هایی که حاوی محصول مورد نظرتان نگاه می کنید. شما بطری های محصولات را مطالعه می کنید. در نهایت یکی از آن ها برای مدت کافی توجه شما را جلب می کند که در واقع آنچه را که در آن نوشته بخوانید. گاهی پیام محصول به اندازه کافی جذاب است که شما را متقاعد می کند آن را بردارید و بخرید.

وقتی شما برای دریافت شامپو به فروشگاه رفتید، چیزی که شما را متقاعد کرد بطری بود، نه محصول واقعی. این تنها یک مثال از اهمیت بسته‌بندی است. حتی اگر این بهترین شامپو در جهان بود، بدون طراحی بسته بندی مناسب شما هرگز با محصول تماس نخواهید داشت. شما حتی نیازی به دیدن یک تبلیغ تلویزیونی یا یک تبلیغ فیس بوک برای متقاعد کردن خود ندارید. بسته‌بندی همه صحبت ها، به عنوان ابزار تبلیغاتی همه تبلیغ ها را انجام داد و این معامله را امضا کرد. در نتیجه بسته‌بندی می تواند حتی فراتر از بسته‌بندی محصول باشد. می تواند تا حد ایجاد یک تجربه واقعی پیش برود.

بسته‌بندی تجربه خرید را گسترش می دهد

به عنوان مثال اپل را در نظر بگیرید.

هنگام خرید یکی از محصولات آنها، معمولاً قبل از تصمیم به خرید به یک فروشگاه می روید تا محصولات واقعی را لمس کرده و با آن بازی کنید. هنگامی که تصمیم خود را در مورد یک آیفون یا مک بوک جدید بگیرید و آن را خریداری کنید، بلافاصله محصول را دریافت نمی کنید. اپل به بسته‌بندی در تبلیغات اهمیت ویژه ای می دهد.

جعبه ای که محصول در آن قرار دارد را تحویل می گیرید. نکته خنده دار اینجاست که، حتی با اینکه از قبل می دانید چه چیزی خریدید، هنوز هم برای به خانه رفتن و باز کردن جعبه آن بسیار هیجان زده هستید. وقتی بالاخره در خانه جعبه را باز کردید، همه چیز کاملاً بسته‌بندی است. اندازه جعبه مطابق با محصول است و مانند یک دستکش مناسب است. همچنین دفترچه های مختلفی وجود دارد که به شما اطلاعاتی در مورد محصول، نحوه تنظیم آن و لوازم جانبی مختلف ارائه می دهد. این اهمیت بسته‌بندی در تبلیغات را می رساند.

کسب و کار کوچک شما چگونه از استفاده از بسته‌بندی به عنوان وسیله ای برای تبلیغ سود می برد؟

اهمیت بسته‌بندی

جدای از استفاده از آن به عنوان وسیله ای برای افزایش فروش، مزایای دیگری نیز در استفاده از بسته‌بندی برای تبلیغ برند شما وجود دارد.

  • مشتریان وفادار برای برندتان ایجاد خواهید کرد
  • شناخت برند خود را افزایش خواهید داد

مشتریانی که به صورت آنلاین و آفلاین خرید می کنند، همیشه از توجه به آنها قدردانی می کنند. به خصوص زمانی که به جزئیات مربوط می شود. شما می توانید راحت ترین سفر مشتری و بهترین خدمات مشتری را داشته باشید، اما یک بسته‌بندی جذاب باعث می شود مشتریان شما به راحتی شما را به خاطر بسپارند و بخواهند دوباره از شما خرید کنند.

بسته‌بندی پتانسیل ایجاد تبلیغات رایگان برای برند شما را دارد. با عصر تجارت الکترونیک، روند دیگری ایجاد شد. ویدیوهای «جعبه‌گشایی» اگر یک جستجوی سریع در یوتیوب انجام دهید، ویدیوهای بی‌پایانی ظاهر می‌شوند. اگر بسته‌بندی پیچیده‌ای ایجاد کنید که مخاطبان هدف خود را متحیر کند، درها را برای یکی (یا تعداد زیادی) از آنها باز می‌کنید تا ویدیوهایی درباره محصول شما و آپلود آنلاین آنها ایجاد کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *