بلاگ

اصول مهم طراحی لوگو برای چاپ جعبه

اصول مهم طراحی لوگو برای چاپ جعبه

برای شروع یک برند معتبر پیش از هر چیز به یک لوگو احتیاج دارید. این لوگو در آینده نه چندان دور به امضای شخصی شما تبدیل می شود. به همین دلیل طراحی لوگو اهمیت ویژه ای دارد. اگر قصد خلق یک لوگو اصولی را دارید باید با برخی تکنیک ها و ساختارهای گرافی آشنا باشید. پس از آشنایی با اصول اولیه، باید مشخص کنید که مخاطبان شما چه کسانی هستند و چه چیزی را می‌خواهید به آن‌ها بگویید. انتخاب های شما در فرآیند طراحی لوگو به انتقال بهتر پیام مورد نظرتان به مخاطبان هدفتان کمک زیادی می‌کنند. علاوه براین در هنگام تولید جعبه اختصاصی و چاپ سفارشی لوازم بسته‌بندی بسیار کمک کننده است.

لوگو باید منحصر به فرد طراحی شود

برای خلق لوگو برند خود زمان صرف کنید. همانطور که گفتیم لوگوی شما مانند امضای شماست. امضای هر فرد نیز یک نشان ماندگار و بی مانند از آن فرد است. پس یک لوگو خوب هم باید از این قاعده پیروی کند. به یاد داشته باشید که لوگو یکبار و برای همیشه خلق می شود. در نتیجه اگر لازم است برای هزینه آن بودجه ای در ابتدای کار در نظر بگیرید. با یک جستجوی ساده در شبکه های اجتماعی و اینترنت، می‌توانید لوگوی شرکت‌های فعال در حوزه کاری خود را پیدا کرده، شباهت آن‌ها با یکدیگر را مورد بررسی قرار دهید و از طراحی یک لوگوی تکراری یا کپی کاری خودداری کنید.

جعبه سفارشی

لوگو باید ساده باشد

بهترین لوگو یک لوگو با طراحی تمیز و بی‌آلایش است. آن‌هایی که به سرعت تصور واضحی از برند شما را در ذهن مشتری القا می‌کنند. این لوگو در آینده در ابعاد و سبک های مختلف در سراسر شبکه های اجتماعی استفاده می شود. حتی برای چاپ یک جعبه اختصاصی و سفارشی به صورت شابلون و قالب مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی یک لوگو ساده و مینیمال را اولویت قرار دهید.

لوگو باید زمان گریز باشد

در طراحی یک لوگو از اصول مدرن و کلاسیک گرافیکی به یک انداره بهره ببرید. منظور از مدرن بودن لوگو این است که باید امروزی باشد، اما ترندهای روزمره را به تصویر نکشد تا پس از اینکه این ترندها از مد افتادند، شرکت نیز مجبور به عوض کردن لوگوی خود نشود. برای این کار، خوب است که یک رویکرد کلی مدرن را در پیش بگیرید و از عناصر، رنگ‌ها و حروف چاپی مدرن استفاده کنید. برخی از لوگوها در طول زمان تغییر چندانی نکرده‌اند، فقط به گونه‌ای بهینه‌سازی شده‌اند تا مدرن‌تر به نظر برسند اما طراحان عناصر ضروری آن‌ها را دست نخورده نگه داشته‌اند. برای نمونه می‌توان به لوگوی شرکت‌های معروفی مانند مک دونالد و کی اف سی اشاره کرد.

تعادل رنگ و شکل را در طراحی لوگو فراموش نکنید

چاپ اختصاصی

تعادل مهمترین اصل در گرافیک است. مهمترین نکته در طراحی لوگو برای برندتان تناسب بین سبک و رنگ است. حفظ تقارن در هنگام طراحی اولیه را مدنظر قرار دهید. در لوگوی شرکت های معروف مانند اپل و ماکروسافت دقت کنید. چه چیزی در نگاه اول نظر شما را جلب می کند؟ دقیقا!! هارمونی رنگ با فرم لوگو. این لوگو چه روی جعبه سفارشی چاپ شود چه جعبه معمولی به شما حس یک طرح اختصاصی را می دهد. دایره و انواع منحنی ها بهترین المان ها برای پیاده سازی لوگوی شماست. علاوه براین بهتر است از رنگ های پاستلی و خنثی استفاده کنید تا هنگام ترکیب با تمامی رنگ ها و مدل های بسته‌بندی نقش تکمیل کننده داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *