بلاگ

اصول طراحی بسته‌بندی و جعبه های مقوایی متنوع

اصول طراحی بسته‌بندی

در دنیای امروز جذابیت بسته‌بندی کالا اثر شگفت انگیزی بر میزان فروش و تقاضا یک محصول دارد. با رعایت اصول طراحی بسته‌بندی به راحتی می‌توان بسته‌بندی طراحی کرد که در دید اول مشتری را جذب کند. از روش های فروش بیشتر سازمان ها ارائه عکس طراحی بسته‌بندی خدماتشان در شبکه های اجتماعی است. این امر سبب می‌شود کالا و خدمات آن ها مورد توجه مخاطبان هدفشان قرار گیرد. پس چاپ جعبه بسته‌بندی مقوایی با طرح و شکل منحصر به فرد تاثیر بسزایی در میزان فروش دارد.

طراحی بسته‌بندی با توجه به شکل

چاپ بسته‌بندی

بسته‌بندی سه بعدی از اصلی ترین اصول طراحی بسته‌بندی می باشد. انتخاب فرم مناسب و هماهنگ برای بسته‌بندی بر اساس ساختار فنی و تکنیک های مؤثر بر نوع ساختار هندسی انجام می شود. در طراحی و ساخت بسته‌بندی متریالی مانند جعبه مقوایی ، ورق فلزی ، پلاستیک ، شیشه وغیره و به روز بودن دستگاه های چاپ بسته‌بندی بسیار اثرگذارند. فرم های ساده و کلاسیک می توانند سریعاً پیام خود را به مخاطب برسانند اما در خیلی موارد مخصوصا وقتی خود کالا جدید باشد یک فرم خلاقانه می تواند بر جذابیت آن اضافه کند.
طراحی لوگو یا آرم هماهنگ با محصول که در آن اصولی مثل سادگی ، هماهنگی در اجزا و جذابیت رعایت شود در افزایش فروش کالای مورد نظر و جذابیت بسته‌بندی آن نقش به سزایی دارد. وجود آرم و لوگو از کاربردی ترین اصول طراحی بسته‌بندی برای جذب مخاطب می باشد. طراحی لوگو باید به گونه ای باشد که مخاطب با دیدن آن بتوانند ربط و تناسب کالا و فضای کلی بسته‌بندی و لوگو را بفهمد.

رنگ بسته‌بندی

انتخاب رنگ مناسب یکی دیگر از اصول طراحی بسته‌بندی مناسب است. دراصول بازاریابی رنگ یکی از مهمترین نقاط قوت در چاپ بسته‌بندی است. هارمونی رنگ با محصول و برند شما حرف اول را می زند. برای بسته‌بندی سعی کنید از رنگ های نوستالژیک و عمومی استفاده کنید. رنگ خنثی بهترین انتخابند زیرا با تمامی ترکیب های رنگی تناسب دارند. رنگ هایی مانند سفید، مشکی، کرافت زیباترین رنگ ها برای همراهی رنگ های گرم و پر حرارت مانند نارنجی و قرمز است. . اصل مهم در انتخاب رنگ مورد نظر در توجه به هویت سازمان مورد نظر است بهره گیری از رنگ و طرح خارج از هویت سازمان مورد نظر صحیح نیست ، مگر اینکه متخصصان این کار بخواهند تغییر و تحول در هویت سازمانی آن شرکت بدهند. این تناسب به قدری با اهمیت است که سازمان‌های بزرگ همیشه در امور مختلف تبلیغیشان از یک سری رنگ همیشگی بهره می برند.

جنس بسته‌بندی

جعبه مقوایی

تا به حال به تاثیر جنس بسته‌بندی در میزان فروش محصولتان فکر کرده اید؟ انتخاب شما برای بسته‌بندی محصولتان کدام متریال است؟ شیشه، چوب، پلاستیک با مقوا؟ همه ی این مواد اولیه در جای خود مفید هستند. به عنوان صاحب یک کسب و کار کوچک هزینه بسته‌بندی جزئی جدایی ناپذیر از هزینه های شماست. توجه به جنس از اصول مهم طراحی بسته‌بندی است. جعبه مقوایی به عنوان یک بسته‌بندی اقتصادی بهترین انتخاب است. دومین بحث مهم در در طراحی اصولی بسته‌بندی قابلیت تجدیدپذیری آن است. اگرچه پلاستیک ها در ده های اخیر محبوب شده اند اما فرایند بسیار کند آن در طبیعت بزرگترین نقطه ضعف پلاستیک هاست. در حالی که جعبه های مقوایی به دلیل در دسترس بودن و قابلیت بازیافت بهترین گزینه اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *