بلاگ

تجربه جعبه گشایی (آنباکس) چیست و چه اهمیتی دارد؟

تجربه جعبه گشایی (آنباکس) ، آنباکسینگ محصول

به عنوان صاحب یک آنلاین شاپ یا همان فروشگاه اینترنتی میدانید؛ لحظه ای که مشتری سفارشش را از شما تحویل می گیرد یک از مهم ترین و طلایی ترین زمان ها برای جذب مشتریست. معمولا مشتری چند روزی برای دریافت سفارشش بی صبرانه منتظر بوده . همه ی ما این لحظه را تجربه کرده ایم. اگر میخواهید روی مشتری خود تأثیر بگذارید، باید او را هیجان‎زده کنید! اینجاست که جعبه گشایی (آنباکس یا همان آنباکسینگ ) فکر شده محصول وارد بازی خواهد شد. در این مقاله از پیواژ به این سوال پاسخ می دهیم که بازکردن جعبه سفارش چگونه مشتری را برای خرید دوباره مشتاق میکند.

تجربه جعبه گشایی (آنباکس) چیست؟

تجربه جعبه گشایی لحظه ای است که مشتری برای اولین بار محصولی را باز می کند و پس از دریافت سفارش جدید، احساسات خود را ثبت کرده و با اطرافیان به اشتراک می گذارد.

چیزی که یک تجربه جعبه گشایی را از یک تحویل معمولی جدا می کند، مراقبت و توجهی است که یک برند برای به یاد ماندنی کردن آن تجربه به خرج میدهد. مثل استفاده از بسته‎بندی های سفارشی و جعبه های مارک دار، لیبل های جذاب و هدایای رایگانی داخل جعبه است.

تجربه باز کردن یک سفارش مثل یک مراسم معارفه مجلل یا حتی جشن می ماند. باز گشایی جعبه سفارش گاهی برای همیشه با دیدن آن محصول در یاد می ماند مثلا صبح یک روز تولد یا یک روز از عید نوروز را تداعی میکند. با این رویکرد به بسته‎بندی و تحویل محصول خود، برند شما برتری واقعی نسبت به رقبا به دست می آورد.

چگونه یک تجربه جعبه گشایی خوب برای برند خود ایجاد کنیم

جدا کردن پدیده جعبه گشایی از برندینگ دشوار است. هیچ تجربه جعبه گشایی بدون نوعی از بسته‎بندی سفارشی که لوگو برند شما را رو و در مرکز آن جعبه قرار می دهد کامل نخواهد شد! این مورد به کسب‌وکارتان اجازه می‌دهد تا روایت خود را از یک محصول به یک تجربه خرده‌فروشی شخصی‌شده و حتی یک روایت بزرگتر گسترش دهد.

چرا تجربه جعبه گشایی مهم است؟

به راحتی می توان جعبه گشایی را به عنوان یک مد آنلاین رد کرد که برای خرده خرید ها در «زندگی واقعی» امکان پذیر نیست. اما رشد تجارت الکترونیک واقعاً نقطه‌های هدف را از نظر انتظارات مصرف‌کننده تغییر داده است، به‌ ویژه با ویدئوهای آنباکسینگ اینفلوئنسرها که به دنبال روندی هستند که تا این کار را به یک رقابت تبدیل کنند.

تلاش برای ایجاد تجربه جعبه گشایی و آنباکس عالی، بسته بندی خوب و ارائه درست محصول شما ، فقط به معنای گرفتن عکس های فوری خوب برای اینستاگرام نیست. این یک استراتژی بازاریابی پیچیده پس از خرید است.

به یاد داشته باشید، تحویل آخرین تعاملی است که برند شما با یک مشتری دارد، بنابراین می‌خواهید آنقدر تأثیر مثبتی روی او بگذارید که نتواند برای خرید دوباره صبر کند. در زیر به معرفی چند دلیل اهمیت آنباکسینگ تاثیرگذار محصول می پردازیم.

۱.     باعث وفاداری مشتری می شود

وفاداری مشتری در سال ۲۰۲۳ مانند یک شئ لغزنده است. طبق گفته محققان، ۳۷ درصد از مشتریان می گویند که حداقل پنج خرید لازم است تا خود را به یک برند “وفادار” بدانند. این میزان درصدی بسیار بالا برای رسیدن به وفاداری مشتری است. بنابراین، چگونه مطمئن می شوید که مشتریان می خواهند بارها و بارها برگردند؟

بسیاری از برندها از برنامه های وفاداری یا شخصی سازی آنلاین برای افزایش نرخ نگهداری مشتریانشان استفاده می کنند. با وجود اینکه این راهکارها بسیار موثرند، اجرا آنها به همان اندازه پیچیده است.

تجربه جعبه گشایی یک استراتژی حفظ ساده تر و قدرتمندتر است. چرا؟ زیرا متکی بر احساسات مشتری شماست. این نوع سیاست جذب مصرف کننده، کلید واداشتن مردم به بازگشت دوباره و دوباره است.

۲.     تاثیر اولیه فوق العاده ای ایجاد می کند

لحظه تحویل فرصتی فوق‌العاده برای تأثیرگذاری بر احساس مشتریان در مورد خریدشان و در نتیجه برند شماست. یک بسته‎بندی جذاب با ارائه خوب بر روی ادراک مشتری معجزه می کند! چیزی شبیه به عشق در نگاه اول ?

۳.     داستان برند شما را بیان می کند

داستان پشت ایجاد یک برند برای موفقیت هر برندی حیاتی است. وقتی رقابت شدید است، باید نشان دهید که چه چیزی برند شما را منحصر به فرد می کند. تجربه تحویل تنها زمانی است که تضمین می‌کنید تمام توجه مشتریانتان را به خودتان جلب کرده اید.

۴.     بازاریابی محتوای شما را تقویت می کند

با افزودن عکس‌ها و ویدئوهای جعبه‌گشایی در شبکه‌های اجتماعی برند خود، می‌توانید نوع متفاوتی از تعامل را نسبت به تصاویر معمولی محصول ارائه دهید. این فرصتی برای فالوورهای شماست که به عنوان یک مشتری خیالی زندگی کرده و خود را در انتهای بسته‎بندی های زیبای شما تصور کنند.

در این مقاله ابتدا به معنی جعبه گشایی یا همان آنباکس محصول پرداختیم. در ادامه دلایل اهمیت آنباکسینگ تاثیرگذار یک محصول را با هم بررسی کردیم. بزودی در مقالات بعدی بیشتر راجع به این موضوع صحبت خواهیم کرد.

برای اطلاع از آخرین اخبار با ما در صفحه اینستاگرام پیواژ همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *