بلاگ

چطور یک محصول را برای ارسال پستی بسته بندی کنیم؟

بسته بندی محصول برای ارسال پستی و در کل حمل و نقل کار دشواری نیست. اما اگر به درستی انجام نشود، بسیاری از چیزها ممکن است اشتباه پیش بروند و منجر به هدر رفتن پول زیادی برای کسب و کار کوچک شما شود. جنس کارتن پستی ، لیبل پستی ، چسب همگی درارسال پستی محصول نقش دارند.

ما در پیواژ، استفاده مؤثر از بسته‌ بندی سفارشی را برای برندهای کوچکی مانند شما آسان‌تر می‌کنیم – چون ما یک یا دو نکته مهم را در مورد بسته بندی درست برای حمل و نقل محصولات می‌دانیم.

این مقاله شما را با اصول بسته ‌بندی ایمن یک محصول برای حمل و نقل آشنا می‌کند، و به شما این اطمینان را می دهد که محصولتان آسیب نبیند و علاوه براین تاثیر فوق‌العاده‌ای بر روی مشتری شما بگذارد.

بله، بسته بندی مهم است.

بسته بندی مهم است زیرا تنها چیزی است که از محصول شما در حمل و نقل و در حین حمل و نقل محافظت می کند. گاهی بسته بندی شامل تزییناتی است که جنبه ی محافظتی هم دارند مانند نایلون های حبابدار یا پوشال های رنگی. این تزیینات علاوه بر زیبایی پرکننده ی فضاهای خالی جعبه شماست و از تکان خوردن های بی مورد محصولتان جلوگیری میکند.

به خاطر داشته باشید ، بسته بندی نه تنها از محصول شما ، بلکه از اعتبار برند شما محافظت می کند.

“این نشان می دهد که شما برای ایجاد یک تاثیر خوب و کنترل نحوه درک نام برند و محصول خود تلاش بیشتری کرده و زمان گذاشته اید.”

نکته ای که در بالا گفتیم یکی از اصلی ترین تکنیک های بازاریابی امروزی است. اندازه یا شکل محصول شما مهم نیست، بسته‌بندی مهم است.

ارسال پستی محصول با کارتن پستی،لیبل پستی

ارزیابی نیازهای کالای خود و انتخاب لوازم بسته بندی مناسب

هنگامی که آماده بسته بندی محصول خود به خصوص برای ارسال پستی محصول هستید، اولین قدم این است که نیازهای کالای خود را ارزیابی کنید. اگر از پیک یا پست دولتی برای ارسال بسته های خود استفاده می کنید ممکن است کمی پرتاب شده یا ضربه بخورند. در این نوع از حمل و نقل به دلیل حجم بالای مرسولات توجه خاصی به بسته ها نخواهد شد.

در این صورت نیاز به محافظت در برابر سقوط و ضربه دارد و این معمولاً به جنس مقوا مرتبط است. مقوا انواع مختلفی دارد، اما مقوا ایفولت سه لایه و در حالت مقاوم تر پنج لایه رایج ترین ها برای تولید کارتن پستی هستند.

کارتن پستی در سبد محصولات پیواژ جایگاه ویژه ای دارد. این محصول در ۹ سایز و در دو نوع کارتن پستی چاپدار (با آرم شرکت پست) و ساده برای شما فراهم است.

حالت دوم محصولاتی مانند لباس ها هستند. شکل های رایج بسته بندی لباس شامل بسته بندی هایی مانند پاکت های پستی است. به این دلیل که یک تی شرت، ژاکت یا شلوار به طور کلی انعطاف پذیر بوده و در برابر ضربه مقاوم است. تنها محافظتی که چنین اقلامی نیاز دارند محافظت کلی در برابر خاک، گرد و غبار، پارگی و رطوبت است. پس پاکت پستی در انواع نایلون مشکی، حبابدار و یا متالایز بهترین انتخاب برای شماست.

نایلون های حبابدار و پرکننده های فضا

اگر تصمیم دارید از یک جعبه مقوایی چاپ شده سفارشی استفاده کنید، احتمالاً فضای خالی داخل آن وجود خواهد داشت. این فضای خالی باید پر شود، در غیر این صورت محصول شما در حین حمل و نقل در داخل جعبه پرواز می کند و احتمال آسیب را افزایش می دهد.

با این حال به یاد داشته باشید در استفاده از آن ها زیاده‌روی نکنید. چون نه تنها هزینه بیهوده به شما تحمیل می کند به محیط زیست نیز آسیب خواهد زد.

استفاده از حداقل ۲ تا ۳ سانتی‌متر ضربه گیر در اطراف اقلام داخل جعبه کافی است. این ضربه گیرها می توانند به شکل نایلون حبابدار بسته بندی، توپک های یونولیتی بسته بندی یا پوشالی باشند.

استفاده از لوازم آب بندی مناسب

هنگامی که یک جعبه را برای تحویل می بندید، مهم است که آن را درست آب بندی کنید. بسیاری از جعبه های پستی دارای زبانه های قفل کننده هستند، اما این به تنهایی برای بسته نگه داشتن جعبه در طول فرآیند حمل و نقل کافی نیست. بهترین انتخاب شما استفاده از انواع چسب پهن است.

حالا که زمان زیادی را صرف طراحی بسته بندی خود کرده اید، خود جعبه به یک دارایی تبدیل شده که ارزش محافظت را دارد.

برچسب ها ، لیبل های پستی و لوازم جانبی حمل و نقل

لیبل های پستی یکی دیگر از بخش های مهم حمل و نقل پستی و در کل هر نوع حمل و نقلی است. چون دربرگیرنده اطلاعات مشتری شما (گیرنده) و همچنین اطلاعات شما (فرستنده) و کسب و کارتان است. این لیبل اگر اطلاعات را درست در خود جای دهد در صورت در صورت برگشت خوردن مرسوله در مسیر گم نخواهد شد. پس هزینه اضافه ای برای کسب و کار کوچک شما به بار نخواهد آورد.

علاوه براین، شما می توانید به آن به چشم یک تراکت تبلیغاتی رایگان نگاه کنید. زیرا در مسیر رسیدن به منزل جدیدش احتمالا مشتریان جدیدی را برای شما به همراه می آورد.

لیبل پستی پیواژ برای شما این امکان را فراهم کرده تا حتی آیدی صفحه اینستاگرام خود را علاوه بر لیبل لوگو روی آن بنویسید.

نکاتی برای قرار دادن لیبل های پستی:

  • اطمینان حاصل کنید که برچسب درست چسبیده.
  • اطمینان حاصل کنید که برچسب قابل خواندن است.
  • اطمینان حاصل کنید که برچسب حمل و نقل از آلودگی آب و گرد و غبار در امان است.
  • آن را کامل پرکنید.

بسته بندی خیلی پیچیده نیست و ایمن کردن محصولات شما در طول ارسال پستی محصول آنقدرها هم که به نظر می رسد چالش برانگیز نیست. اما برای یافتن راه حلی که برای شما ایده آل است نیاز به زمان و تلاش دارد. اگر برندی هستید که به زودی محصولات را در مقیاس بزرگ ارسال می کند، حتما بیشتر روی آن تمرکز کنید.

برای اطلاع از آخرین اخبار با ما در صفحه اینستاگرام پیواژ همراه باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *