بلاگ

استفاده از جعبه مقوایی در ارسال محصولات و مزایای آن

استفاده از جعبه مقوایی

جعبه مقوایی در ارسال محصولات مختلف کاربرد دارد و در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل انواع جعبه‌های مقوایی با ابعاد و سایزهای متفاوت تولید می‌شود. در فرایند بسته‌بندی و ارسال محصول انتخاب جعبه مناسب اولین و مهم ترین موضوعیست که به ذهن می‌رسد. به جرات می‌توان گفت که تمامی فروشگاه‌ها به این محصول کاربردی برای بسته‌بندی نیاز دارند. از فروشگاه‌های حضوری پوشاک و کیف و کفش تا لوازم برقی، لوازم دیجیتالی، لوازم ارابشی، کالاها و لوازم تحریر و غیره. افراد این جعبه‌های مقوایی را با نام عمومی کارتن می‌شناسند. در میان انواع جعبه و کارتن جعبه کیبوردی و کارتن پستی محبوب ترند.

استفاده از جعبه های مقوایی تنها در بسته‌بندی کالاها خلاصه نمی‌شوند و شامل موارد متنوعی هستند. برای عنوان مثال شما برای اسباب کشی و جابجایی و موارد مختلف دیگر به جعبه‌های مقوایی نیاز دارید. به همین دلیل در این نوشته قصد داریم تا بخشی از اطلاعات مورد نیاز و مفید را برای خرید جعبه مقوایی ساده برای شما توضیح دهیم. در این نوشته ما به معرفی انواع جعبه مقوایی مناسب برای بسته‌بندی و ارسال محصولات می‌پردازیم که برخی از آنها عبارت‌اند از:

  • جعبه کیبوردی
  • کارتن پستی
  • جعبه کیبوردی کرافت با چاپ اختصاصی بیشتر

جعبه مقوایی چیست؟

از این رو باید در قدم اول به طور کامل با این کالای کاربردی و ویژگی‌های مهم آن آشنا شوید. جعبه‌های مقوایی را از ورقه‌های مقوا تولید می‌کنند. چندین ورقه را روی یکدیگر قرار می‌دهند تا ورقه اصلی جعبه ساخته شود. سپس با توجه به مدل جعبه، آن را برش زده و به بازار عرضه می‌کنند. هر چه تعداد این ورقه‌های تشکیل دهنده جعبه مقوایی بیشتر باشد، آن جعبه از مقاومت بیشتری برخوردار است و وزن بیشتری را تحمل می کند. نکته جالبی که در مورد ساختار و استفاده از جعبه های مقوایی وجود دارد، اگر به شکل آن ها با دقت نگاه کرده باشید، متوجه می‌شوید که برخی از ورقه‌های مقوایی صاف و برخی دیگر به صورت موجدار هستند. درواقع این ورقه‌های موج‌ دار هستند که نقش اصلی را در ضربه‌ گیری و جلوگیری از فشار وارده به محصولات درون جعبه، را بر عهده دارند. شکل این موج‌ها نیز با توجه به سایز جعبه ‌ها و و مدل آنها متفاوت است.

استفاده از هر جعبه مقوایی با توجه به محصول

ارسال محصولات

انواع مختلف جعبه های مقوایی در ارسال محصولات مختلفی مورد استفاده می شوند. شما برای بسته‌بندی هر چیزی به جعبه مقوایی نیاز دارید. اگر دقت کنید متوجه می‌شوید که این جعبه ها در صنایع مختلف کاربرد دارند. با وجود تنوع جعبه‌ها، هیچ محدودیتی برای استفاده کردن از آنها وجود ندارد. برخی از مواردی که می‌توانید برای بسته‌بندی و ارسال آن ها از جعبه مقوایی استفاده کنید در ادامه معرفی می کنیم.

به طور معمول اگر جعبه های کیبوردی و کارتن های پستی را با توجه به ابعاد محصول انتخاب کنیم برای بسته‌بندی اکثر محصولات مناسب هستند. صنایع دستی، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم التحریر و حتی لباس ها را نیز می توان بسته‌بندی کرد. تنها نکته مهم در انتخاب بسته‌بندی توجه به ابعاد محصول و همچنین وزن آن است. جعبه‌های مقوایی به دلیل وزن کمی که دارند برای جابه‌جایی گزینه بهتری هستند. به صورت ۳ لایه و ۵ لایه برای کالاهای معمولی و شکستنی و حساس عرضه می‌شوند.

جعبه بدون چاپ

اولین مورد، جعبه‌های مقوایی بدون چاپ و یا همان جعبه‌های ساده است. استفاده از جعبه های مقوایی بدون چاپ به دلیل قیمت مقرون به صرفه طرفداران بیشتری دارند. علاوه بر این جعبه های بدون چاپ زیباترند و محدودیتی در نوع محصول ارسالی ندارند. علاوه بر این خرید کارتن کیبوردی با توجه به ویژگی‌های و مزایایی که دارد، یک خرید مقرون به صرفه و اقتصادی است. اولین ویژگی‌ این جعبه مقوایی که بسیار جذاب است، شکل ظاهری آن است که بسیار جلب توجه می‌کند. کارتن های بدون چاپ شامل کارتن های پستی و کیبوردی و جعبه های دسته دار هستند.

جعبه کرافت با چاپ اختصاصی مشکی

جعبه کیبوردی

جعبه مقوایی چاپدار نیز یک گزینه عالی برای بسته‌بندی ارسال کالاهای پستی است. این جعبه مقوایی دارای طرح‌ها و نوشته‌های چاپی بر روی خود است. این نوشته‌ها و طرح‌ها را شرکت پست ایران طراحی و تنظیم کرده است. درواقع این نوشته‌های چاپی محلی برای وارد کردن اطلاعات فرد گیرنده و فرستنده و اضافه کردن توضیحات اضافی را مشخص کرده است. البته ما در پیواژ امکان تولید جعبه کرافت با چاپ اختصاصی مشکی را برای ارسال محصولات فراهم کرده ایم.

استفاده از جعبه مقوایی و انجام چاپ اختصاصی در سایت پیواژ با روشی متفاوت صورت می‌گیرد. کافیست وارد محیط سه بعدی سایت شوید و طراحی روی جعبه کیبوردی را در این محیط انجام دهید. در این محیط تنها به یک فایل از لوگوی برندتان و یا طرح مورد نظرتان نیاز دارید. همچنین روی سایت قابلیت نوشتن متن روی بخش‌های مختلف جعبه را دارید. در نهایت جعبه مدلسازی شده در سایت پیواژ رو بررسی می‌کنید و بعد از طراحی چاپی مد نظرتان، آن را سفارش می‌دهید. برای انجام چاپ روی جعبه شما به یک شابلون نیاز دارید. هزینه این شابلون در اولین سفارش از شما دریافت می شود و در دفعات بعدی نیازی به پرداخت هزینه شابلون نیست. خبر خوب این که در سفارش اول هزینه‌ای بابت چاپ روی جعبه‌ها از شما دریافت نمی‌ شود و شما فقط هزینه مربوط به ساخت شابلون را پرداخت می‌کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *