یک بستهبندی خوب در نگاه اول سه سوال مهم و اساسی را در ذهن تداعی میکند!
۱) من چهکسی هستم؟ برند اصلی (سازنده) محصول است که پاسخ این سوال را میدهد. به عنوان مثال فرض کنید یک خریدار در قفسهی شلوغ و پر از محصول مشابه قصد انتخاب کردن را دارد، این برند محصول است که اساسی ترین نقش را ایفا میکن.
۲) من چه ویژگیهایی دارم؟ زیربرند یا نام انحصاری محصول نکتهی بعدی است که ذهن خریدار را مشغول میکند. مثلا درون یک فروشگاه را در نظر بگیرد در حالیکه خریدار قصد انتخاب یک پودر شوینده از محصولات یک شرکت را دارد. ویژگی و توضیحات یک محصول خاص بسته به نیاز مشتری میتواند برگ برندهی آن محصول در انتخاب شدن توسط مشتری است.
۳) چرا باید من را خریداری کنید؟ نکتهی کلیدی و وجه تمایز یک محصول با سایر محصولات است که باعث برد یا باخت در نبرد درون یک قفسهی فروشگاهی میشود.