بلاگ

بسته بندی محصول به عنوان یک سلاح بازاریابی

بسته بندی محصول

در نگاه اول، ممکن است عنوان این مقاله گیج کننده به نظر برسد: بسته بندی محصول چگونه می‌تواند به عنوان یک سلاح بازاریابی عمل کند و همچنین به افزایش فروش کمک کند؟ اساسا این مفهوم، یک دیدگاه ثابت شده است. شما می‌توانید با بسته‌بندی‌هایی که به صورت جداگانه طراحی شده‌اند، قدم‌های بزرگی در راستای  وفاداری مشتری و برند سازی انجام دهید و در نتیجه فروش خود را افزایش دهید. اگر شما هم معتقدید که بسته‌بندی طراحی شده به صورت اختصاصی، راه‌حلی برای برندها و شرکت‌های بزرگ است در این مقاله همراه ما باشید.

به طور کلی در مورد بسته بندی چه چیزهایی باید بدانید؟

بسته بندی محصول انواع مختلفی دارد که در موارد صنعتی نیز به صورت قانونی تنظیم شده است. مهم‌ترین مورد برای تجارت الکترونیک، بسته بندی مناسب برای حمل و نقل است. در درجه اول، بسته بندی محصول برای محافظت از سفارشات و محصولات استفاده می‌شود. بسته بندی باید در برابر ضربه‌ها و شرایط پیش‌بینی نشده در مسیر مقاومت کند تا محصولات ارسال شده آسیب نبینند، برای مثال به عنوان محافظت در برابر ضربه، فشار، ارتعاش یا رطوبت. عدم توجه به این موارد می‌تواند عواقب بیشتری برای خرده فروشان خواهد داشته باشد.  ما به خوبی می‌دانیم که اگر مشتریان کالاهای آسیب دیده دریافت کنند، برای آن‌ها بسیار آزاردهنده است.

به وجود آمدن این شرایط برای شما، به عنوان یک خرده فروش هزینه‌های اضافی به بار می‌آورد. شما در برابر کالای ارسالی خود و سالم رسیدن آن به دست مشتری مسئول هستید و بنابراین باید هزینه بازگشت را پرداخت کنید و همچنین محصول جایگزینی تهیه کنید یا هزینه پرداخت شده را برگردانید. در این صورت کالا اکنون غیرقابل استفاده خواهد بود و هزینه اضافی از جیب شما رفته است. در بدترین حالت، به دلیل این تجربه بد، مشتری دیگر از شما خرید نخواهد کرد. این امر به ویژه برای شرکت‌های کوچک‌تر با آزادی عمل مالی کم و پایگاه مشتری کوچک دشوار است.

تفاوت بسته بندی برند و بسته بندی سفارشی چیست؟

بسته بندی برند به معنای صرفا قرار دادن نام و لوگوی برند روی بسته بندی محصول است که این روزها تقریبا بین اکثر برندها رایج است و جلوه خاصی ندارد. اساساً این بسته بندی معمولی با اندازه استاندارد است که فقط روی آن چاپ انجام شده است. از سوی دیگر، بسته بندی سفارشی به اندازه و طراحی فردی بسته بندی اشاره دارد، یعنی همانطور که از نام آن پیداست، “سفارشی” است.

مزایای بسته‌بندی سفارشی چیست؟

بسته بندی محصول نه تنها در خدمت محافظت است، بلکه به معنای واقعی کلمه اولین نقطه تماس (فیزیکی) بین مشتری و برند/شرکت است. در این شرایط این بسته‌بندی می‌تواند شما را معرفی کند و به شکل مشخصی در ذهن مخاطب تثبیت کند. 

بسته بندی سفارشی برای کسب‌وکارهای کوچک

وقتی کسب‌وکار ابعاد کوچک‌تری داشته باشد، منظور ما از بسته‌بندی سفارشی، فکر کردن به محتوای درون بسته و توجه کردن به جزئیات است. حتما شما هم شنیده‌‌اید که از کوزه همان برون تراود که در اوست! بله بسته‌بندی شما می‌تواند مشتری را با برند شما آشنا کند و حرفه‌ای بودن شما را ثبات کند. مثلا اگر شما کارشمع‌سازی انجام می‌دهید. یک بسته کبریت خاص برای مشتری به عنوان هدیه بگذارید. از رنگ‌های خاصی کمک بگیرید که مختص شماست. این بسته بندی محصول باید سفارشی و مخصوص خود شما باشد.

پیواژش کن

برای پیدا کردن محصولات بسته‌بندی و خرید آن‌ها می‌توانید روی سایت پیواژ حساب ویژه باز کنید. پیواژ با ارائه انواع محصولات ارسال پستی و بسته‌بندی محصولات، می‌تواند یک بسته‌بندی سفارشی را برای شما به ارمغان بیاورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *