بلاگ

۱۰ طراحی بسته‌بندی نوآورانه سال ۲۰۱۹ (بخش دوم)

۱۰ طراحی بسته بندی نوآورانه ی سال ۲۰۱۹ (بخش دوم)

در ادامه ی معرفی ۱۰ بسته‌بندی نوآورانه ای که در سال ۲۰۱۹ به طور چشمگیری مورد توجه قرار خواهند گرفت، ۲ مورد دیگر را در این پست مورد بررسی قرار خواهیم داد.

۳) قوطی  های خود خنک شونده

هیچ چیز بدتر از یک نوشیدنی گرم نیست. بسته‌بندی جدید چیل-کن محصول شرکت جوزف با هدف  ارائه ی یک نوشیدنی خنک به زودی به بازار عرضه خواهد شد.

استفاده از این قوطی ها ساده است. کافی است ابتدا قوطی را برعکس کرده.  قسمت مشخص در کف قوطی را بچرخانید تا گاز خنک‌کننده CO۲ وارد عمل شود. بعد از گذشت ۷۵ الی ۹۰ ثانیه یک نوشیدنی خنک داشته باشید  و نیاز به یخچال و قطعات یخ را حذف خواهد شد. نوشیدنی که درون قوطی ۱۰۰درصد قابل بازیافت قرار دارد، حدود ۳۰ درجه خنک می شود.

بخشی از دلیلی که باعث شده این بسته‌بندی نوآورانه باشد این است که مردم دوست ندارند برای خنک شدن نوشیدنی شان صبر کنند. علاوه بر این ظاهر زیبای این بسته‌بندی همراه با چاپ طرح های متنوع توجه مشتریان را به خود جذب کرده است. این بسته‌بندی ها می توانند برای انواع نوشیدنی های گازدار مورد استفاده قرار بگیرند.

۴) تکنولوژی های لیبل های هوشمند

این لیبل های هوشمند با استفاده از چاپ مرکب ها و رنگ دانه های هوشمند به وجود می آیند و رنگ آن ها بر میزان CO۲ موجود در محصول تغییر رنگ می دهند. در واقع از این تکنولوژی برای سنجش میزان تازگی محصول داخل بسته‌بندی استفاده می شود.  با استفاده از این لیبل ها که تحولی عظیم در صنعت بسته بندی مواد غذایی می باشد، با مشاهده ی تغییر رنگی که در طول زمان زنجیره ی تامین روی آن ها ایجاد می شود، مشتری بعد از باز کردن بسته بندی با دیدن رنگ زرد می تواند متوجه شود که محصول تازه است در حالیکه رنگ بنفش نشان دهنده ی کهنه بودن محصول است.

اگر به حوزه ی چاپ و بسته‌بندی علاقه مند هستید از سایر بلاگ های پیواژ نیز بازدید فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *