بلاگ

۴ راهکار ارسال محصولات بزرگ و سنگین برای یک کسب و کار کوچک

4 راهکار ارسال محصولات بزرگ و سنگین برای یک کسب و کار کوچک

قبل از ارسال محصولات بزرگ و سنگین، ابتدا باید با دقت آنها در بسته‌بندی مناسب و درست بسته‌بندی کنید. این بخش از کار چالش برانگیزترین قسمت کار برای یک کسب و کار کوچک است. به عنوان یک فروشگاه اینترنتی اگر محصولات حجیم دارید، حمل و نقل درست و ارزان محصولات از واجبات است. برای انجام این کار، چند نکته وجود دارد که باید قبل از ارسال محصولتان در نظر بگیرید.

۱. استفاده از بسته‌بندی های مقاوم در ارسال محصولات بزرگ و سنگین

مهمترین نکته در ارسال محصولات بزرگ و سنگین انتخاب یک بسته‌بندی محکم و مقاوم است. بسته‌بندی مناسب باید با توجه به مواردی مانند: حجم، وزن و حتی نوع وسیله ای که برای ارسال استفاده می کنیم انتخاب شود. برای حمل یک محصول سنگین و حجیم از کارتن ها یا جعبه های دست دوم و بازیافتی استفاده نکنید. زیرا این نوع از جعبه از مواداولیه نامرغوب تولید شده اند و بسیار آسیب پذیرند. همچنین از منگنه های بزرگ علاوه بر چسب های پهن برای مونتاژ استفاده کنید. توجه به این نکته می تواند محصول شما را از آسیب های احتمالی در فرایند حمل و تقل حفظ کند.

۲. یک شرکت ترابری مناسب انتخاب کنید

در مرحله بعد، باید یک شرکت حمل و نقل مناسب برای ارسال اقلام بزرگ و سنگین خود انتخاب کنید. انتخاب مناسب ضروری است، زیرا نقش مهمی در رضایت مشتری دارند. حتی اگر مشکلات احتمالی در فرآیند حمل و نقل تقصیر شما نباشد، مشتریان شما یک تجربه حمل و نقل وحشتناک را با نام تجاری و برند شما مرتبط می کنند، بنابراین باید شرکت مورد نطرتان را با دقت انتخاب کنید. باید اطمینان حاصل کنید که شرکتی که می‌خواهید استفاده کنید می‌تواند بسته‌های بزرگ‌تر و سنگین‌تر را ارسال کند – نه همه آنها. همچنین باید بودجه، زمان بندی و فرآیندهای حمل و نقل خود را در نظر بگیرید.

در ایران، ارسال کالاهای سنگین به دلیل جمعیت بالای شهرها و آب و هوای خاص، چالش‌های خاص خود را دارد. مقرون به صرفه ترین نوع حمل و نقل برای یک فروشگاه اینترنتی و کسب و کار کوچک حمل و نقل زمینی است. در حمل زمینی، از وسایل نقلیه از جمله کامیون‌های بزرگ و کانتینرها استفاده می‌شود. این روش برای ارسال محصولات بزرگ و سنگین درون شهری و بین شهری مناسب است و هزینه آن نیز نسبتاً کمتر است. اما مشکلاتی همچون ترافیک شدید در شهرها، محدودیت‌های حمل و نقل در برخی مناطق و شرایط جاده‌ای نامناسب، ممکن است موجب تأخیر در تحویل کالا شود.

کسب و کار کوچک و فروشگاه اینترنتی

۳. از بیمه ارسال محصولات بزرگ و سنگین استفاده کنید

اقلام گم شده یا آسیب دیده بدترین سناریو برای یک فروشگاه اینترنتی است، اما این سناریویی است که ناگزیر باید با آن دست و پنجه نرم کنید. بنابراین، چگونه می توانید خطر را کاهش دهید، و همچنین مبلغی را که باید برای محصول جایگزین و حمل و نقل پرداخت کنید، کاهش دهید؟

بیمه حمل و نقل. در مقایسه با مزایا آنقدر گران نیست، و اگر حجم بالایی از محصولات را ارسال می کنید، ارزشش را دارد. مبلغ بیمه ای که برای ارسال محصولات بزرگ و سنگین بسیار کمتر ارزش واقعی آن محصولات است. به عنوان صاحب یک کسب و کار کوچک شما سرمایه ای محدود دارید. از دست دادن این سرمایه محدود یک ضرر جبران ناپذیر در تجارت کوچک شماست.

تصمیم گیری اینکه برای ارسال اقلام سنگین یا حجیم شما توسط چه کسی و چگونه انجام می شود راحت نیست. هزینه بیمه به معیار ها مختلفی بستگی دارد. شما می توانید دو مرسوله با وزن یکسان داشته باشید، اما یکی کوچک و متراکم و دیگری بزرگ و جاگیر باشد، و احتمالاً انتخاب دو شرکت حمل و نقل مختلف بهترین نتیجه را از نظر اقتصادی برای شما خواهید داشت.

۴. مرسوله های خود را تقسیم کنید

تقسیم مرسوله ها به خصوص هنگامی که یک مرسوله بسیار بزرگ است اهمیت زیادی دارد. البته، همیشه بهتر است که سفارشات به صورت عمده ارسال شود، اما زمانی که محموله بیش از حد بزرگ شود، ممکن است هزینه بیشتری هم از نظر نیروی کار و هم از نظر هزینه به شما تحمیل کند. یکی از مهمترین مزیت های تقسیم بندی سفارشات بزرگ این است که اگر به طور ناخواسته تعدادی از پک های سفارشات گم شد تمام یک سفارش از بین نمی رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *