بلاگ

۵ نکته مهم در ارسال محصولات بزرگ برای یک کسب و کار کوچک

ارسال محصولات بزرگ

ارسال محصولات یکی از مهمترین بخش‌های کسب و کارهایی است که به صورت آنلاین فعالیت می‌کنند. برای کسب و کار های کوچک، گاهی ارسال محصولات بزرگ به یک چالش‌ بزرگ تبدیل میشود. برای یک آنلاین شاپ کوچک چالش ها بزرگتر میشوند. زیرا در فروشگاه های بزرگ گروهی از کارمندان فرایند ارسال و دریافت سفارشات را تا مقصد پیگیری میکنند. این در حالیست که به عنوان یک بیزینس کوچک تمامی این زحمات بر روی دوش صاحب اصلی آن خواهد بود. هر چه یک مرسوله حجیم تر، بزرگتر و سنگین تر باشد مشکلات و دغدغه های آن نیز بیشتر میشود. در زیر چند نکته را بررسی میکنیم که توجه به آن ها دغدغه هایتان کاهش می یابد.

۱. به ابعاد بسته‌بندی در هنگام ارسال محصولات بزرگ توجه کنید

در سال های اخیر و طبق یک قانون قدیمی شرکت های حمل و نقل مانند اداره پست، تیپاکس و حتی باربری ها برای ارسال به ابعاد بسته‌بندی بسیار توجه می کنند. حتی برای برخی از این شرکت ابعاد بسته‌بندی معیار اصلی پذیرش و عدم پذیرش مرسوله هاست. بر اساس اینکه بسته‌بندی شما چه مقدار فضا را اشغال می کند، آنها وزن آن را با اعمال حداقل چگالی خود محاسبه می کنند و سپس برای هر کدام که این مقادیر بزرگ تراست (وزن واقعی یا وزن ابعادی) از شما پول می گیرند. پس پیشنهاد ما انتخاب چند شرکت مختلف برای ارسال جعبه ها با ابعاد مختلف است. توجه به این مورد تاثیر مهمی در کاهش هزینه های جانبی آنلاین شاپ کوچکتان دارد.

مثلا وقتی وزن یک مرسوله از حجم آن بیشتر است، هوشمندانه ترین کار انتخاب شرکتی است که معیار دریافت هزینه اش وزن پک ها نباشد. در ابتدا شاید تاثیر چشمگیری در مخارج شما نداشته باشد ولی در ماه های آینده معجزه مشاهده خواهید کرد.

۲. به محصولات شکستنی بیشتر توجه کنید

نکته مهم دیگر توجه به محصولات شکستنی و آسیب پذیر است. به یاد داشته باشید؛ همیشه سرعت در ارسال محصولات بزرگ خوب نیست. سرعت زمانی ارزشمند است که محصولات سالم بدست مشتری برسد. همان طور که در مقالات قبلی گفتیم لحظه ی تحویل سفارش مانند یک تبلیغ رایگان برای کسب و کار کوچک شماست. حال تصور کنید وقتی سفارش مشتری بدستش می رسد با یک کالای شکسته رو به رو شود. پس در چنین حالتی زود رسیدن مرسوله ارزشی نخواهد داشت. پس در اینجا انتخاب شرکتی باید اولویت باشد که در تحویل سالم مرسولاتش خوشنام است. (البته بیش از حد دیر رسیدن سفارش هم در اکثر مواقع آن را بی ارزش میکند) .

۳. توجه به مبدأ و مقصد در هنگام ارسال محصولات بزرگ

مهم نیست که بسته‌بندی شما چقدر سنگین است، شرکت های حمل و نقل از مبدأ و مقصد بسته‌بندی برای محاسبه برآورد هزینه حمل و نقل شما استفاده می کنند. هر چه مقصد دورتر باشد، هزینه ارسال بالاتر است. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید ارسال سفارشات به مقصد درست است. اگر یک مرسوله بزرگ اشتباه ارسال شود فاجعه رخ خواهد داد. اگر سفارشی به مقصدی اشتباه رهسپار شود به دلیل بزرگی وزن و حجم آن ها، ترخیص و ارسال مجدد آن ها هزینه ای گزاف برای کسب و کار کوچک شماست.

کسب و کار کوچک و آنلاین شاپ

۴. از قوانین شرکت های حمل و نقل مطلع باشید

هر شرکت حمل و نقل قوانین خاص خود را دارد. شرکتی که انتخاب می‌کنید به شدت بر هزینه‌های شما تأثیر می‌گذارد. برخی شرکت های حمل و نقل در حمل محصولات شکستنی و حساس با دقت تر کار می کنند. علاوه بر این بعضی از این شرکت های ترابری مالیات بیشتری را نسبت به بقیه دریافت می کنند در حالی که هیچ تعهدی برای تحویل سالم مرسوله تان به شما نمیدهند. پس در هنگام انتخاب باید به طور کامل قوانین ذکر شده در اساسنامه ی شرکت را مطالعه کنید.

۵. نوع خدمات مورد استفاده

آیا قصد دارید حمل و نقل بین المللی را ارائه دهید؟ تحویل فوری دارید ؟ تحویل در تعطیلات دارید؟

توجه به هر یک از این موارد هنگام انتخاب یک شرکت ترابری مهم است. شرکت های حمل و نقل هر کدام تخصص خاص خود را دارند. به عنوان صاحب یک آنلاین شاپ باید پیش از هر چیزی برای زمانبدی ارسال محصولات بزرگ فروشگاه برنامه ریزی کنید. مثلا باید فکر کنید که ارسال به خارج از ایران نیز خواهید داشت یا خیر؟ اگر جواب بله است باید قوانین مربوط به بسته‌بندی و ارسال در کشور های مقصد را بررسی کنید. چون در صورت مرجوع شدن مرسوله تان هزینه ای بالا برای ارسال مجدد باید پرداخت کنید.

در آخر مانند همیشه یاددآوری می کنیم که برای حفظ مشتریان قدیمی و وفادارتان و همچنین جذب مشتریان جدید راهی طولانی در پیش دارید. توجه به هر کدام از نکاتی در مقالات میخوانید این فرایند راحت تر میکند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *